Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

PROJEKT: Rädda 80-tals-serierna och de svenska dubbningarna

Startat av Sjobbe, 28 juni 2011 kl. 00:44:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson


Ferio

Ja det var som sjutton, trodde jag var den enda som jagade gamla filmer för att lägga över digitalt och piffa upp. Nu vet jag vilka det är man budat på tradera mot :)  Fantastiskt roligt att fler sparar och tar hand om de här klassikerna!

Jag har amatörmässigt rensat upp ljudet på nio He-Man avsnitt hittills, säsong 2 avsnitt 1 till 10 (dock inte avsnitt 3), de är "katten och spindeln", "energibesten", Schackspelaren", "fistos skog", "den sällsynta gåvan", "Böckernas mysterium", "ödesgudinnans historia", "Skräckens Ö" och "Skeletors räddning". Jag saknar ljudspåret till avsnitt 3, "maskinernas tidevarv" så om någon har en bra rip är jag intresserad. De andra har jag bakat ihop med amerikansk dvd-bild. Har även lyckats få tag på ett gammalt band med She-Ra, avsnitt 9 och 22 från säsong 1, "förlorade yxan" och "kristallslottet". Ljudet var tyvärr inte det bästa, men banden är så otroligt svåra att hitta så det känns ändå som en vinst :)  Det ska finnas flera avsnitt med She-ra som jag väldigt gärna tar del av "a loss for words", "for want of a horse" och "stone in the sword" är de jag känner till.

Jag har också fixat till långfilmen med Rainbow Brite "star stealer" om någon är intresserad.

Håller på att beta igenom resterande He-Man avsnitt, de som ni nämnt tidigare i tråden. Specialbandet från select där "Colossor vaknar" och "teela på farlig resa" är ihopklippta har jag i rätt dåligt skick, så om någon annan lyckats få till en ok bild är jag rätt nyfiken. Annat som ligger i kö är ursprungliga dubbningen av ett par "min lilla ponny"-filmer och "NIMHS hemlighet".

Så om någon vill ha filmer, byta eller bidra med ljudspår till He-Man- och She-ra-avsnitt jag saknar är det bara att hojta till :D


Steffo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 april 2012 kl. 01:15:58
Självklart kan jag göra DVD-kopior av Dino-Riders till alla som är intresserade. Det är på 2 DVD-skivor, med VHS-utgåvorna digitaliserade och restaurerade via diverse AviSynth-filter. Jag tycker som sagt att mina restaurerade VHS-kopior har snäppet bättre kvalitet än den brittiska DVD-boxen, vilket ärligt talat känns helt sjukt...


Är intresserad av detta :)

Oscar Isaksson

Hej Daniel hur går det med synkandet för tillfället? Har du fått filmerna jag skickade?

Daniel Hofverberg

Jag har fått filmerna, men har tyvärr inte hunnit komma igång med synkningen än.

Citat från: Steffo skrivet 14 maj 2012 kl. 19:40:11
Är intresserad av detta :)
Inga problem; skicka e-post till mig så löser vi det.

Linnzy

Hejsan!
Jag hade glömt att jag hade ett konto här men har varit här och lurkat lite då och då.


Angående 80-tals serier så skulle jag bli evigt tacksam om någon kunde fixa de svenska Sailor Moon avsnitten till dvd? Jag har nästan hela själv inspelad men banden är av ganska dålig kvalite....och jag saknar ca 10-15 avsnitt.

Jag är även grymt på intresserad av Candy Candy, serien iaf, specialen har jag själv på vhs.
Lady Lady, Lady Georgie och Lady Oscar är tre serier som vi inte såg mycket utav i sverige men jag skulle bli jättelycklig av att få tag i dessa korta serier....

jag skulle jättegärna hjälpa till på nåt sätt om jag kunde, jag har själv ingen utrustning för att föra över vhs till dator...




Citat från: Ferio skrivet  6 maj 2012 kl. 01:54:31


Jag har också fixat till långfilmen med Rainbow Brite "star stealer" om någon är intresserad.



Jag är intresserad av den. Blir perfekt till systerdottern.

Daniel Hofverberg

Citat från: Linnzy skrivet 16 maj 2012 kl. 21:04:29
Jag är även grymt på intresserad av Candy Candy, serien iaf, specialen har jag själv på vhs.
Lady Lady, Lady Georgie och Lady Oscar är tre serier som vi inte såg mycket utav i sverige men jag skulle bli jättelycklig av att få tag i dessa korta serier....
Jag håller på att digitalisera alla VHS-volymerna med Candy Candy och göra DVD-authoring, och jag gör gärna kopior åt dig när jag är klar. Maila mig gärna.

De andra serierna kan jag dock tyvärr inte hjälpa till med.

Qeqertoq

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 april 2012 kl. 01:15:58
Självklart kan jag göra DVD-kopior av Dino-Riders till alla som är intresserade. Det är på 2 DVD-skivor, med VHS-utgåvorna digitaliserade och restaurerade via diverse AviSynth-filter. Jag tycker som sagt att mina restaurerade VHS-kopior har snäppet bättre kvalitet än den brittiska DVD-boxen, vilket ärligt talat känns helt sjukt...

Jag är intresserad av den och framtida DVD'er =)

Daniel Hofverberg

Qeqertoq: Självklart, det är inga problem. Skicka bara mail till mig, så löser vi allt det praktiska.

Vad gäller "framtida DVD:er" så har jag väldigt många projekt på gång, så där får du gärna vara lite mer specifik...

Qeqertoq

Syftade på dom du nämnt tidigare i tråden, men Thundercats ligger högt på önskelistan.

Daniel Hofverberg

Vad gäller ThunderCats kan jag bara hjälpa till med lågupplösta VHS-rippar med samtliga dubbade avsnitt; fördelade på 4 DVD-skivor. Jag kommer inte vara involverad med synkning till DVD-bild av den serien; jag har fullt upp med annat. Men de lågupplösta DVD:erna (VCD 352 x 288 pixels) gör jag gärna kopior av.

För övrigt kommer jag när jag hinner också att göra DVD:er med den nya serien ThunderCats från 2011, som visas just nu på Cartoon Network, i orörd sändningskvalitet och med alla ljudspår intakta (svenska, norska, danska och engelska).

Mysan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 maj 2012 kl. 21:59:12
Jag håller på att digitalisera alla VHS-volymerna med Candy Candy och göra DVD-authoring, och jag gör gärna kopior åt dig när jag är klar. Maila mig gärna.

De andra serierna kan jag dock tyvärr inte hjälpa till med.

Är också intresserad av Candy Candy serien :)

Mysan

Citat från: Linnzy skrivet 16 maj 2012 kl. 21:04:29


Jag är även grymt på intresserad av Candy Candy, serien iaf, specialen har jag själv på vhs.
Lady Lady, Lady Georgie och Lady Oscar är tre serier som vi inte såg mycket utav i sverige men jag skulle bli jättelycklig av att få tag i dessa korta serier....



Jag har Lady Oscar del 1 och del 2.  Jag skickar dig ett pm

Daniel Hofverberg

Citat från: Mysan skrivet  9 juni 2012 kl. 14:55:13
Är också intresserad av Candy Candy serien :)
Självklart hjälper jag till. Jag är inte klar än med digitaliseringen och DVD-authoringen av Candy Candy, men maila mig gärna.

Buddah

Dinoriders plocka jag ner på piratebay. hyfsad dvdkvalitet 7/10