Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Hoppas dom kommer ha Walt Disney's Wonderful World of Color på Streamingtjänsten !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  9 september 2021 kl. 22:25:02
Hoppas dom kommer ha Walt Disney's Wonderful World of Color på Streamingtjänsten !

Wonderful World of Color är egentligen bara ett av många namn som Disneys antologiserie har haft genom åren. Jag brukar lite slarvigt kalla serien för Disneyland eftersom det var den allra första titeln när serien började sändas i USA 1954.

Vårt svenska julaftonsprogram är ursprungligen ett avsnitt ur serien som SVT har misshandlat till oigenkännlighet.

Tråkigt nog har Disney+ inte satsat på att skilja ut serien och lägga upp samlade säsonger, men det finns ett litet urval avsnitt på Disney+ i form av fristående "filmer". De flesta är sådana som tidigare har getts ut på DVD i serien Walt Disney Treasures.

Helt klart borde serien få en mycket tydligare profil och bättre behandling på Disney+.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 september 2021 kl. 08:24:24
Helt klart borde serien få en mycket tydligare profil och bättre behandling på Disney+.
Instämmer fullständigt, och kunde inte ha sagt det bättre själv. :)

Det finns ju som sagt ett fåtal avsnitt av Disneyland på Disney+, men det är inte helt enkelt att hitta åt dem i och med att de av någon märklig anledning lagts upp som fristående "filmer" istället för som en TV-serie; varför man inte bara kan söka på "Disneyland" eller liknande... :(

E

#2148
15 september kommer båda säsongerna av American Dragon finnas tillgänglig

Anders M Olsson

Citat från: E skrivet 11 september 2021 kl. 13:42:48
15 september kommer båda säsongerna av American Dragon finnas tillgänglig. Undrar om den svenska versionen kommer finnas med

Ja, serien finns redan med de nordiska dubbningarna på Disney+ i USA. Så vi kan förutsätta att den svenska versionen kommer att finnas med när serien dyker upp här på onsdag, liksom de danska, norska och finska versionerna.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2021 kl. 08:49:15
Det finns ju som sagt ett fåtal avsnitt av Disneyland på Disney+, men det är inte helt enkelt att hitta åt dem i och med att de av någon märklig anledning lagts upp som fristående "filmer" istället för som en TV-serie; varför man inte bara kan söka på "Disneyland" eller liknande... :(

Jag gjorde följande sammanställning i början på året. Totalt hittade jag åtta avsnitt, och jag tror inte det har tillkommit fler.

Frihetsberättelsen
En rapport före öppningen av Disneyland
Den tecknade filmens historia
Mannen i rymden
Mars och längre
Jag fångade kungen av småfolket


Plus ytterligare ett par avsnitt som kan ses om man går via VPN till USA:

The Plausible Impossible
Disneyland Around the Seasons

Goliat

Citat från: Anders M Olsson skrivet 11 september 2021 kl. 16:11:12
Jag gjorde följande sammanställning i början på året. Totalt hittade jag åtta avsnitt, och jag tror inte det har tillkommit fler.

Frihetsberättelsen
En rapport före öppningen av Disneyland
Den tecknade filmens historia
Mannen i rymden
Mars och längre
Jag fångade kungen av småfolket


Plus ytterligare ett par avsnitt som kan ses om man går via VPN till USA:

The Plausible Impossible
Disneyland Around the Seasons


Är det den här som det syftas på:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Walt_Disney_anthology_television_series_episodes

Daniel Hofverberg

Citat från: King Owl skrivet 11 september 2021 kl. 20:28:41
Är det den här som det syftas på:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Walt_Disney_anthology_television_series_episodes
Ja, precis - Disneyland, Walt Disney Presents, Walt Disney's Wonderful World of Color, The Wonderful World of Disney, Disney's Wonderful World, m.fl.; kärt barn har många namn...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Undrar om Star Wars Visions  kommer dubbas ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Goda nyheter! Storebrorsan har äntligen offentliggjort att han kommer att hjälpa mig med Disney+ nästa vecka!  :D (det innebär att jag kommer att kunna se bl.a. Den Fantastiska Ivan, plus en del annat på Disney+ som inte finns tillgängligt på annat vis)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2021 kl. 20:42:44
Goda nyheter! Storebrorsan har äntligen offentliggjort att han kommer att hjälpa mig med Disney+ nästa vecka!  :D (det innebär att jag kommer att kunna se bl.a. Den Fantastiska Ivan, plus en del annat på Disney+ som inte finns tillgängligt på annat vis)

Du borde skaffa igen när förtrollade 2 kommer !

Eftersom du gillade den första så mycket ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 september 2021 kl. 20:46:15
Du borde skaffa igen när förtrollade 2 kommer !

Eftersom du gillade den första så mycket ;D

Antagligen också 2023 när TV-serien Tiana kommer till tjänsten...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 21 september 2021 kl. 11:21:50
Tror ni MUPPETS HAUNTED MANSION dubbas ?

Eftersom att Muppets Now dubbades tror jag att chansen är stor att även denna dubbats.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats