Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Boken eller filmen

Startat av moviefan, 2 november 2017 kl. 06:54:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Det finns många filmer, som är baserade på böcker. Vad gillar ni mest ? Boken eller filmatiseringen. Jag tycker att Narnia böckerna är lite bättre än filmerna, men filmerna är också bra. Vilka böcker, tycker ni skulle passa som film, som inte blivit film än ? Den Gröna Milen boken av Stephen King, är mycket bra, filmen är helt underbar också, med tanke på skådespelar insatserna. A Beautiful Mind har jag inte läst, vet ej om den ens har givits ut i Sverige.

TBT_STR_QR

När det gäller "Chronicles of Prydain" föredrar jag boken utan tvekan.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

moviefan

Har ni läst boken Kalle och Chokladfabriken ?  Det finns en uppföljare på den, som heter Kalle och glashissen. När det gäller Narnia så gillar jag Min Morbror Trollkarlen mest. Har ni läst Spiderwick böckerna ?