Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

SwedishKuriboh

Det var tydligen SDI... *suck*

Daniel Hofverberg

Jag har tyvärr också precis sett att det är SDI Media som dubbar Gravity Falls. Jag har skrivit upp creditsen som stod utsatt under eftertexterna, men tyvärr var det i stort sett ingen jag lyckades placera in när jag snabbkollade igenom ett av avsnitten.

Erika

Geronimo Stilton

Svenska röster:

Linus Lindman - Geronimo Stilton
Anna Engh - Tea
Mats Nilsson - Tiburtus
Benjamin Tesfazion - Benjamin
Alice Sjöberg Brise - Pandora
Kia Skog - Sally

Övriga röster:

Adam Fietz
Daniel Sjöberg
Elis Carlsson
Fredrik Hiller
Gunnar Ernblad
Hannes Gille
Jesper Adefeldt
Johan Reinholdsson
Maria Simonsson
Mathias Blad
Matilda Knutsson
Niclas Ekholm
Ole Ornered
Peter Kjellström
Roger Storm
Sharon Dyall
Ulrik Spjut
m. fl.

Tekniker:

Andreas Eriksson
Christian Jernbro
Daniel Bergfalk
Fredrik Andersson
Mattias Söderberg

Översättning:

Lasse Karpmyr

Inspelat hos KM Studio

Tyvärr stod ingen röstregissör utsatt i eftertexterna. Likaså producent och annat viktigt.

"Geronimo Stilton" är en italiensk animerad tv-serie från 2009 som visas på bl. a. Barnkanalen, SVT Play och Nickelodeon.

Experten



Daniel Hofverberg

TV-serien Den oändliga historien dubbades av Mediadubb International, och jag tror att den gick på TV1000 först innan TV4 sände den (vilket förklarar dubbningsbolaget).

Det här är de credits som angavs under förtexterna:

Svenska röster:
Nick Atkinson
Annelie Berg
Gunnar Ernblad
Dick Eriksson
Hans Lindgren
Anna Norberg
Jan Simonsson
Kim Sulocki
Eleonor Telcs-Lundberg

Svensk översättning:
Anna-Karin Andersson-Snygg

Svensk produktion:
Mediadubb International

Tyvärr vet jag inte vem som spelar respektive rollfigur.

AlexanderM

Jag får tacka Daniel som har överseende med mitt lilla hjärnsläpp där (animerade "Den oändliga historien" fanns ju faktiskt redan med credits. Nåja ibland är "hjärnan" ute på irrvägar hehe) :P

Men hur är det med tecknade Beethoven? Som gick på Barntrean (Vad kan det ha varit, 1994-95?) En sökning gav inga direkta resultat där iallafall. Som jag nämnde i tråden med Barntrean Old School så figurerar Beatrice Järås långt bak i skallen?
"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")

Erika

Enligt Svensk mediedatabas släppte CIC två VHS-filmer som innehöll några avsnitt av den animerade tv-serien. De medverkande var bl. a. Johan Wahlström, Anders Öjebo, Eva Bysing, Kim Sulocki och Annica Smedius. Eftersom Lasse Svensson står utsatt som ansvarig för dubben (ingen aning om han regisserade eller var "bara" producent), antar jag det var Eurotroll som låg bakom dubben.

Jag har själv sett ett avsnitt av "Beethoven" när den gick på TV3 (detta var någon gång runt 1998), men jag minns knappt några röster, fast jag har något svagt minne av Johan Wahlström kan ha varit med... 

AlexanderM

#308
Citat från: Erika skrivet 21 april 2013 kl. 20:17:24
Enligt Svensk mediedatabas släppte CIC två VHS-filmer som innehöll några avsnitt av den animerade tv-serien. De medverkande var bl. a. Johan Wahlström, Anders Öjebo, Eva Bysing, Kim Sulocki och Annica Smedius. Eftersom Lasse Svensson står utsatt som ansvarig för dubben (ingen aning om han regisserade eller var "bara" producent), antar jag det var Eurotroll som låg bakom dubben.

Jag har själv sett ett avsnitt av "Beethoven" när den gick på TV3 (detta var någon gång runt 1998), men jag minns knappt några röster, fast jag har något svagt minne av Johan Wahlström kan ha varit med...

Ja så kanske det var? Eller fanns den en annan dubb gjord för TV? Nån som kan tänkas veta lite mer?

Annars satt jag och tänkte på Rockos moderna liv tidigare idag när jag gluttade igenom introt på Youtube. Enligt Wikipedia är det:

Dick Eriksson-Rocko Wallaby
Gunnar Ernblad-Mr Bighead
Johan Hedenberg-Mrs Bighead
Kim Sulocki-Filburt
Johan Hedenberg-Heffer

som gör några av rösterna

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rockos_moderna_liv

Dick och Gunnar minns jag klart från barndomen. Johan Hedenberg känns också ganska glasklart, däremot är jag osäker vad gäller Filburt. Har för mig att nån skrivit "Peter Sjöqvist" i den där artikeln (Wikipedia går ju inte alltid att lita på till 100%). Nån som minns nåt angående Filburt? Gärna de kvinnliga karaktärerna för den delen, där minns jag verkligen nada

Media Dubbs logga brukade förekomma, det är utan tvivel de som stod bakom

EDIT: Annica Smedius fanns med, liksom Andreas Nilsson
"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")

Experten

Någon som vet svenska credits på LEGO Star Wars: The Padawan menace?

Experten

Jag hittar inte ens listan med dubbningen av Dog with a blog...
varför?

Daniel Hofverberg

Citat från: Experten skrivet  1 maj 2013 kl. 08:57:55
Jag hittar inte ens listan med dubbningen av Dog with a blog...
varför?
Det var skumt; den listan verkar ha gått upp i rök...

Jag lägger upp den på nytt nu.  :)

ddubbning

Det fungerar inte, det står "Filen finns inte" bredvid Dog with a blog i listan och klickar man på rubriken får man ett felmeddelande.

Daniel Hofverberg

Det var bara jag som hade råkat stava fel i hastigheten... Nu är det åtgärdat, och creditlistan för Dog with a Blog ska fungera.

För den serien har jag fått credits för alla avsnitt som hittills dubbats (12 stycken till dags dato) från Dubberman, så jag kommer att uppdatera den varje vecka i takt med att nya avsnitt har sänts.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 maj 2013 kl. 20:10:11
Det var bara jag som hade råkat stava fel i hastigheten... Nu är det åtgärdat, och creditlistan för Dog with a Blog ska fungera.

För den serien har jag fått credits för alla avsnitt som hittills dubbats (12 stycken till dags dato) från Dubberman, så jag kommer att uppdatera den varje vecka i takt med att nya avsnitt har sänts.

Så bra att allt fungerar nu!