Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Familjen Valentin

Startat av Anders M Olsson, 19 juni 2018 kl. 19:31:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juli 2020 kl. 19:43:10
Jag förstod direkt att du menade den, men han står ju överhuvudtaget inte alls med i rollistan...

Blandade i hop honom med Arturo Castro  :-[ :-[ :-[ :-[

Låter lite likt !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: Erika skrivet  8 juli 2020 kl. 19:38:02
Den blev nog bortklippt p.g.a. barnen cyklar utan hjälm.

Det tänkte jag inte på, men du kan ha en poäng.

Om det är det som är skälet tycker jag verkligen att idiotierna har gått för långt...  >:(

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 juli 2020 kl. 19:45:04
Det tänkte jag inte på, men du kan ha en poäng.

Om det är det som är skälet tycker jag verkligen att idiotierna har gått för långt...  >:(
Instämmer fullständigt, och om SVT börjar klippa bort scener på grund av det så har det gått alldeles för långt - i så fall kan man ju hitta något olämpligt i precis allt, så att det snart inte blir någonting alls kvar... :(

Finns det någon dialog i den bortklippta scenen?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juli 2020 kl. 22:02:04
Finns det någon dialog i den bortklippta scenen?

Nej. Och scenen är bara c:a 3 sekunder lång. Så det är inte så att avsnittet står och faller med det här. Det är principen. Det börjar kännas som toppen på ett isberg.

Är det verkligen SVTs uppdrag att censurera inköpta program på det här viset? Jag tror inte ens att den riktiga censurmyndigheten (Statens Medieråd) hade varit så petiga. Och där finns det ju ordentlig insyn och redovisning av vad de håller på med. SVT verkar censurera i smyg.

Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 juli 2020 kl. 23:48:35
Nej. Och scenen är bara c:a 3 sekunder lång. Så det är inte så att avsnittet står och faller med det här. Det är principen. Det börjar kännas som toppen på ett isberg.

Är det verkligen SVTs uppdrag att censurera inköpta program på det här viset? Jag tror inte ens att den riktiga censurmyndigheten (Statens Medieråd) hade varit så petiga. Och där finns det ju ordentlig insyn och redovisning av vad de håller på med. SVT verkar censurera i smyg.
SVT gör samma sak som de gjorde med Kalle Anka på julafton klipper hur som helst och bryr sig inte om hur det ser ut eller hur kvalitén blir

Alexander

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 juli 2020 kl. 23:48:35
Nej. Och scenen är bara c:a 3 sekunder lång. Så det är inte så att avsnittet står och faller med det här. Det är principen. Det börjar kännas som toppen på ett isberg.

Är det verkligen SVTs uppdrag att censurera inköpta program på det här viset? Jag tror inte ens att den riktiga censurmyndigheten (Statens Medieråd) hade varit så petiga. Och där finns det ju ordentlig insyn och redovisning av vad de håller på med. SVT verkar censurera i smyg.

Alfons Åberg avsnitt 7 från säsong 3 som är baserat på Skratta lagom, sa pappa Åberg, frågade jag varför SVT har slutat att ha på SVT Play och TV-visningar. Fick svar tillbaka att det avsnittet inte ska visas pågrund av opassande innehåll för barn enligt SVT redaktionen. Vad kunde kundservice inte säga.

Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet  9 juli 2020 kl. 09:57:50




























NrMin gissningSVTs titel
1Vad hände med Artur Valentin?Vad hände med Arthur Valentin?
2En ny AliceEn ny Alice
3En läskig brudgumEn läskig brudgum
4FörödmjukelsenSkam
5En bröllopsmardrömEtt mardrömsbröllop
6Alice försvinnerAlice försvinner
7SiarenSierskan
8Det fördömda husetEtt förtrollat hus
9Minnesspelet (eller ev. "Memory-spelet")Minneslekar
10Öppna inte dörren för främlingarSläpp inte in främlingar
11Resa till det förflutnaTillbaka i tiden
12En förändrad direktörEn snurrig rektor
13Den nya grannenDen nya grannen
14FamiljealbumetFamiljealbum
15Fienden bor bredvidDen fientliga grannen
16Kittlande!Kittlande
17HypnotisörenHypnos
18En spionbrorMin bror är spion
19Ett nytt hot
20En ny hjälm
21Minnet återställt
22Valen-Night
23Manicken
24Den röda hjälmen
25Tillbaka till nutiden
26Demaskerad
Jag tycker dina titlar är bättre än SVTs

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 juli 2020 kl. 10:44:10
Jag tycker dina titlar är bättre än SVTs

Tack, men jag vet inte om jag håller med. Mina titlar är ju satta "i blindo" utan att ha sett avsnitten. Om jag hade fått se avsnitten först hade jag förmodligen översatt en del av titlarna annorlunda. Fast några har jag ju lyckats pricka in så att de blev exakt samma som på SVT... :)

Anders M Olsson

#144
Mer censur(?) i SVTs sändningar:

- I första säsongens avsnitt 16 (Blodgruppen) är en scen kortad med c:a 10 sekunder där ormen Therese smyger sig på veterinären Kasper/Gaspar när han sitter och tittar i ett mikroskop på Randolfs labb.

- I första säsongens avsnitt 18 (Guvernanten) är en drömsekvens på c:a 45 sekunder bortklippt där den sovande Randolf (utklädd till guvernant) drömmer att Alice kommer nerför trappan, blundar och formar läpparna till en kyss. Men när hon öppnar ögon och mun lyser ögonen grönt och hon har långa framtänder i munnen.

Lilla My

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 juli 2020 kl. 19:32:23
Men när hon öppnar ögon och mun lyser ögonen grönt och hon har långa framtänder i munnen.

Well det där hade i alla fall skrämt slag på mig som liten.

Steffan Rudvall

Om de brasilianska barnen klarar av det varför skulle inte de svenska göra det?

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 juli 2020 kl. 21:04:34
Om de brasilianska barnen klarar av det varför skulle inte de svenska göra det?
Pour que os crianças brasileiros este sustentados.
Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 12 juli 2020 kl. 21:14:36
Pour que os crianças brasileiros este sustentados.
Eftersom att det är med i den brasilianska originalversionen så tror jag inte att det är så läskigt för barnen i Brasilien

Lilla My