Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Favoritdubbare

Startat av clash, 8 mars 2006 kl. 16:18:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Hedlund

Citat från: Peter Tägtström skrivet 11 mars 2006 kl. 21:02:27
Gunnar Ernblad står nästan i en klass för sig. Han gör inte ett dåligt framträdande, trots att han är lätt igenkänlig. Från en banan till en björnligekumpan, men i allt är han ändå världsvan..

Håller med helt ...
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Daniel Hofverberg

Citat från: clash skrivet 14 mars 2006 kl. 16:31:46
Men denans den svenska har urusla skåidisar som låter som gamla tanter e de amerikanska underbara och låter som tonåringar.
Clash: Nu räcker det med sågandet av My Little Pony. Vill du göra det i tråden för serien, så är det en sak - men här handlar det om favoritskådisar, och där går gränsen...

För övrigt har vi alla uppfattat dina åsikter i den frågan för omkring femtioelva inlägg sedan...  ::)

clash

Jag får väl gilla Laura harris hur mkt jag vill? Och det ÄR så att de amerikanska rösterna ÄR biljarder gånger bättre. Laura e ju ganska okänd för många här så man måste ju säga vem hon är. Sen att du gillar den dubbningen får stå för dig. Men om man ska ta fler bra serier med behagliga röster så får Jem and the Holograms mkt beröm för behagliga röster.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Jag sa ingenting om ditt påpekande om den amerikanska rösten ifråga - det är inte alls något fel med att påpeka att hon är/var bra. Bara om att du tydligen känner dig tvingad att kritisera (för att inte säga såga) den svenska dubben i (nästan) varenda inlägg som finns på hela forumet...

clash

Bara gillar att kritisera så att det finns någon som kanske ser att en omdubb behövs. Gud vad jag skulle bli glad då:)Och föresten så är den inte bra gjord. Föresten glömde jag att säga att jag även gillar skådisarna i WHITH och de manliga i Alladin förutom Anders Öjebo då.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Christian Hedlund

Dan castellaneta

Billy West

Hank Azaria

och

Nancy Cartwright ...

De är helt otroliga ...
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Soscla

Oj oj...det här blir jobbigt
De devina damerna: Annelie Berg, Annica Smedius, Charlotte Ardai, Annika Rynger, Pernilla Wahlgren, Sharon Dyall, Jasmine Heikura, Irene Lindh
de Kanonbra killarna: Joakim Jennefors, Andreas Nilsson, Dick Eriksson, Nick Atkinson, Niclas & Linus Wahlgren, Jonas Malmsjö, Staffan å Leo Hallerstam, Johan Hedenberg, Fredrik Dolk, Peter Harrysson
Jag har säkert glömt nån nu bara för att jag hade tänkt räkna upp eliten :P
It's so fluffy I'm gonna die!

Erika


Christer

Damer: Monica Forsberg, Annelie Berg
Herrar: Ulf-Peder Johansson, John Harrysson, Steve Kratz

Det är mina favoriter, sen finns det vääldigt många fler som är bra också. (Jag är nog den enda som inte är så förtjust i Andreas Nilsson, tycker hans röst är.. tja, "obehaglig" :D För ljus och nasal på nåt sätt, men han är bra skådespelare.)

clash

Om jag skulle va vissa andra nu skulle jag klaga på att du nämner hans obehagliga röst...men nejdå, tyck du det även om jag INTE håller med. ´Monica Forsberg e ju jättebra, tycker folk klagar FÖR MKT på henne.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

GaBBe

#25
Jag tycker faktiskt också han har för ljus och nasal röst! Irriterande när man hör honom i för mycket tycker jag, men vissa roller gör han riktigt riktigt bra, som tex Roger Klotz och Ling i Mulán.
Ritade faktiskt en stor teckning på Ling som jag skickade in till KM Studio för att dom skulle ge till Andreas när jag hade sett Mulán, var typ 10 då. =D Och det var ingen ful en.. Så jag hoppas han fick den.. Hehe..=P

Carl Barks lover

Citat från: clash skrivet 29 mars 2006 kl. 23:54:48
Om jag skulle va vissa andra nu skulle jag klaga på att du nämner hans obehagliga röst...men nejdå, tyck du det även om jag INTE håller med. ´Monica Forsberg e ju jättebra, tycker folk klagar FÖR MKT på henne.
Monica Forsberg är en bra dubbare när hon har sextioelva roller. Jag skulle nog också tycka Anders Öjebo om inte han var i resterande sextioelva rollerna tillsammans med Roger Storm med flera.

Erika

Fast Anders Öjebo spelar inte så många roller längre, numera är det faktiskt ett lagom antal roller för hans del oavsett om det är något som är dubbat av Eurotroll, KM Studio eller något annat dubbningsbolag.

Daniel Hofverberg

Jo, det har faktiskt blivit klart bättre, då Anders Öjebo numera jobbar på Eurotroll istället för KM Studio. Det gör att KM självklart inte vill anlita honom så jätteofta längre (då det blir dyrare, då han inte längre jobbar där), och Eurotroll alltid brukar se till att anlita skådisar som verkligen passar för resp. roll.

clash

Citat från: Sun Studio skrivet 13 april 2006 kl. 13:46:50
Citat från: clash skrivet 29 mars 2006 kl. 23:54:48
Om jag skulle va vissa andra nu skulle jag klaga på att du nämner hans obehagliga röst...men nejdå, tyck du det även om jag INTE håller med. ´Monica Forsberg e ju jättebra, tycker folk klagar FÖR MKT på henne.
Monica Forsberg är en bra dubbare när hon har sextioelva roller. Jag skulle nog också tycka Anders Öjebo om inte han var i resterande sextioelva rollerna tillsammans med Roger Storm med flera.

Ja, det är ju bara dom som har många roller, eller hur`*ironi*
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger