Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Artister och Riktiga skådisar

Startat av Lemanic, 2 april 2008 kl. 13:43:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Jag mailade till UIP i torsdags förra veckan angående rollista till Kung Fu Panda, men har fortfarande inte fått något svar. Däremot har pressmaterialet nu uppdaterats med de större rollerna:

Po - LAWRENCE MACKRORY
Shifu - CLAES LJUNGMARK
Pos pappa - CALLE CARLSWÄRD
Tigrinnan - PETRA HULTGREN
Oogway - HANS WAHLGREN
Apan - JANNE WESTERLUND
Syrsan - HASSE BRONTÉN
Tranan - JACOB STADELL
Viper - JOSEPHINE BORNEBUSCH
Zeng - OLE ORNERED
Tai Lung - MAGNUS ROOSMAN
Noshörningsbefäl - BENGT SKOGHOLT

Av Pos röst att döma, kan man gissa sig till att dubbningen är gjord av Sun Studio, även om det inte står några studiocredits i pressmaterialet.

PAAATE

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2008 kl. 14:53:20
Po - LAWRENCE MACKRORY

Är det där samma Lawrence som sjöng på Helsingborgbandet Darkanes debutalbum..? :o Det där namnet kan ju knappast vara ett av Sveriges vanligaste
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Jag har inte en blekaste aning (har aldrig ens hört talats om Darkane), men det är i alla fall den Lawrence Mackrory som jobbar som projektledare på Sun Studio i Stockholm och som bl.a. sjunger ledmotivet till What's New Scooby-Doo.

Men det finns knappast särskilt många svenskar med det namnet, så sannolikheten är väl stor att det är samma person som du syftar på.

PAAATE

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juli 2008 kl. 03:10:37
Jag har inte en blekaste aning (har aldrig ens hört talats om Darkane), men det är i alla fall den Lawrence Mackrory som jobbar som projektledare på Sun Studio i Stockholm och som bl.a. sjunger ledmotivet till What's New Scooby-Doo.

Men det finns knappast särskilt många svenskar med det namnet, så sannolikheten är väl stor att det är samma person som du syftar på.


Ok, det där var rätt coolt.. Och oväntat :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Elios

Håkan Hellström som Sonic? Nja skulle knappast tro det. Bäst är ju Eric Donell men Hasse Jonsson verkar också bra men har inte sätt så mycket utav den gamla serien från 90-talet.
Men det känns ju alltid som det finns någon gemensamt jag har med Eric Donell och vi har ju lite utav våra Ricks men det är lite tråkigt att han inte varit med så mycket den senaste tiden.
Dock är ju Christian Hedlund rätt så bra som den "nye" Sonic ändå.
Funkar iallafall bra.
Däremot hade jag heller inte haft något emot Christian Hedlund som Po. Där skulle han vara väldigt bra. Lawrence Mackrory är ju bra där men tror Christian hade passat lite bättre faktiskt.
Men han Fredrik Härén borde ju helt klart dubba som nya Superman. Det hade kanske passat honom eller Spiderman.
Ett coolt jobb hade ju varit att ta in Zara Larsson som nya Anna i Frost 2. Men nu är ju det försent men man hade kanske kunnat fundera på det till em eventuell 3a!?