Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

röster i dessa barnprogram

Startat av TonyTonka, 11 januari 2011 kl. 21:53:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

vilka gör rösterna i dessa program? tror dom gick på tv3/fox kids/barnkanalen/tv4/kanal 5 runt 2001-2004 då såg jag dom iallafall


Barkey (osäker på titlen)
familjen vavaddå
peter pan och piraterna (ej den japanska serien)
UBOS: Den magiska trollboken
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Cadpig

"Barkey (osäker på titlen)"

Samma här. Vad heter den där avskyvärda Beethoven-rip-offen om den där fula lilla hunden?

"Peter Pan och Piraterna" skulle jag också vilja veta mer om.

Erika

Citat från: Tonytonka skrivet 11 januari 2011 kl. 21:53:02
Barkey (osäker på titlen)

Är det "Bad Dog" som åsyftas? Om det är den, så minns jag att bl.a. Claes Ljungmark, Susanne Barklund, Staffan Hallerstam, Charlotte Ardai Jennefors och Nick Atkinson medverkade. Mer än så minns jag inte eftersom jag såg så få avsnitt av tv-serien.

Citat
familjen vavaddå

Tror jag har nämnt några av rösterna i en annan tråd.

Citat
peter pan och piraterna (ej den japanska serien)

Om jag inte minns helt så gjorde Leo Hallerstam Peter Pans röst och bland övriga röster minns jag Per Sandborgh, Jan Simonsson och Ewa Fröling. Jag tror Niklas Lind var också med där.

Citat
UBOS: Den magiska trollboken

Jag tycker mig minnas att bl.a. Johan Hedenberg, Göran Berlander, Leo Hallerstam, Charlotte Ardai Jennefors och Claes Ljungmark var med i den tv-serien. Jag har även för mig att Kim Sulocki och Göran Gillinger var också med där.

Elios

Oj ja nu dök det upp en hel del nya fina minnen upp. Familjen Vavaddå var ju en riktig klassiker som nu man kom att tänka på nu när man sökte upp det. Nåt säger mig att det även visades på Fox Kids på 90-talet.