Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Glad National Dag

Startat av moviefan, 6 juni 2023 kl. 09:41:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan



Önskar er alla här en Trevlig National Dag  :D :D

Disneyfantasten

Jag så jättemycket! Detsamma önskar också jag!

Steffan Rudvall

Glad nationaldag! Det är dessutom 500 år sedan Gustav Vasa blev krönt i år.

Grimner

Idag är det inte bara Sveriges nationaldag, utan också vårt 500-årsjubileum som självständig nation! Det var den 6 juni 1523 som upprorsledaren Gustav Eriksson Vasa kröntes till Sveriges konung efter att ha gått segerrik ur sin tvååriga frihetskamp. Med det upphörde 126 år av utländskt styre, Europas största rike kollapsade, och av danskarna tvingades ett löfte att aldrig mer göra anspråk på svenskt territorium.
Aldrig igen skulle Sverige lyda under utländsk makt. Med blod och stål har vår frihet och självständighet beskyddats i fem hela århundraden, och må den fortsätta till tidens ände!

För Sverige - i tiden!
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Elios


MOA


Skokaka

Glad nationaldag till vårt land, yes! 8)

gstone

Jag älskar sverige !

Världens bästa land ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.