Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vem är bäst som Farbror Joakim?

Startat av Elios, 4 juni 2011 kl. 00:33:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Farbror Joakim?

John Harryson
25 (100%)
Johannes Brost
0 (0%)
Guy De La berg
0 (0%)

Antal personer som röstat: 25

Elios

Vet inte om vi haft detta någon sån här förut med Farbror Joakim men själv tycker jag John Harryson är bäst.

Om ni vet fler som spelade Farbror Joakim är det bara att säga till.

Elias Prenbo

För mig känns det inte som det råder någon tvekan alls, för jag kommer alltid att föredra John Harryson i rollen, då jag är uppväxt med honom.

Guy De La Berg var dock någolunda okej i rollen, men långt ifrån lika bra som John Harryson.

Dock gillar jag inte Johannes Brost i rollen, förvisso en riktigt bra skådespelare, men i just den här rollen passar han inte.

Men värst av allt är Peter Wanngren, som gjorde rollen i "De Röda Kassetterna", han passade verkligen inte in i rollen (Fast jag vet inte om han kan räknas eftersom han bara gjorde rollen i musiksagorna).

Anders

Har bara hört John, så John får det bli!  :D
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

gstone

Citat från: Elias Prenbo skrivet 24 oktober 2016 kl. 20:56:21


Dock gillar jag inte Johannes Brost i rollen, förvisso en riktigt bra skådespelare, men i just den här rollen passar han inte.



Där får vi nog vara överns om att inte vara överens för jag gillar Brost i rollen och jag hoppas att han tar över nu när Harryson är död . Han är inte lika bra som John men Harryson är svår att slå i någon roll.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elias Prenbo

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2016 kl. 12:01:12
Där får vi nog vara överns om att inte vara överens för jag gillar Brost i rollen och jag hoppas att han tar över nu när Harryson är död . Han är inte lika bra som John men Harryson är svår att slå i någon roll.

Det är ju över 30 år sedan han spelade rollen och han har bara spelat Joakim i 1983-års originaldubbning i Musse Piggs Julsaga, så jag tror inte att sannolikheten är stor att han återvänder, utan det är mer troligt att någon ny röst blir godkänd av Disney för rollen inför nya DuckTales 2017.

Jag tycker det är sorgligt att John Harryson gick bort 2008-11-28, han var som sagt bäst som Joakim Von Anka.

Guy De La Berg spelade rollen i Musses Jul i Ankeborg 2004, men tyvärr gick han bort 2014-11-12 och därför kan han inte heller fortsätta som Joakim. Men det är sorgligt att även han är död, för det är han som jag tycker bäst om som Nalle Puh och han var också riktigt lik originalrösten (tom bättre, fast jag tycker ju nästan alltid att de svenska Disneyrösterna är bättre).

Elias Prenbo

För er som vill höra hur Peter Wanngren låter som Joakim:

www.youtube.com/watch?v=G-4TU-_scSg

Börjar på 0:34 och ni kan även höra Ulf Källvik som Knattarna på 1:06, som jag personligen inte heller tycker passar till den rollen.

jimstrom

En fråga om tycke och smak, jag växte upp med den där kassetten, så för mig var det John Harryson som lät fel till dess jag vande mig med hans röst.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

qnorsten

jag har i stort sett bara hört John Harrysson, han kommer alltid att vara den rätta rösten för mig.
Insamling utav Tecknade serier och äldre dubbningar
Hemsida: http://alltomtecknat.se
Youtubekanal: https://www.youtube.com/channel/UCVdS0RIlHenwCgijmSkvZug

Elios


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Fick just lära mig att John Harryson själv bearbetade Joakims dialog.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

John Harryson kommer alltid va den bästa Joakim von Anka