Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

DuckTales - Disney+ (Nydubb på Svenska)

Startat av Goliat, 6 november 2020 kl. 07:04:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 25 december 2020 kl. 23:34:10
Säsong 3 sändes väl int i svensk TV?
Darkwing Duck nej jag har för mig att den försvann på grund av våld.

Elios


Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 26 december 2020 kl. 00:15:49
När kommer denna ut då?^^
Du menar de nydubbade avsnitten av Ducktales de finns redan.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 december 2020 kl. 00:38:13
Du menar de nydubbade avsnitten av Ducktales de finns redan.

Alla säsonger? Går det att se den gamla också då? Med John Harryson?^^

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 26 december 2020 kl. 00:45:06
Alla säsonger? Går det att se den gamla också då? Med John Harryson?^^
Man har bara dubbat om avsnitt i säsong 1 men vissa avsnitt har man låtit bli att nydubba. De andra säsongerna finns inte på Disney + men kommer antagligen inte att få ny dubbning eftersom att Disney har beställt de dubbningarna själva.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 december 2020 kl. 01:01:53
Man har bara dubbat om avsnitt i säsong 1 men vissa avsnitt har man låtit bli att nydubba. De andra säsongerna finns inte på Disney + men kommer antagligen inte att få ny dubbning eftersom att Disney har beställt de dubbningarna själva.
Måste säga att dubbningen när det gäller Disney serier har varit förvirrande.

Adam Larsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 december 2020 kl. 04:03:51
Måste säga att dubbningen när det gäller Disney serier har varit förvirrande.
Säsong 1 av Ducktales dubbade för TV3 Disney köpte den dubbningen men de fortsatte att dubba resterande säsonger själva. Eftersom att dubbningen av säsong 1 inte var beställda av Disney så har man antagligen haft problem med att hitta ljudband så i år gjorde man en ny dubbning till vissa avsnitt av säsong 1.

Scoobydoofan1

Citat från: Adam Larsson skrivet 27 december 2020 kl. 04:14:34
Säsong 1 av Ducktales dubbade för TV3 Disney köpte den dubbningen men de fortsatte att dubba resterande säsonger själva. Eftersom att dubbningen av säsong 1 inte var beställda av Disney så har man antagligen haft problem med att hitta ljudband så i år gjorde man en ny dubbning till vissa avsnitt av säsong 1.
Men ändå, generellt så är dom förvirrande.

RetroTVSverige

Halloj,

jag har samtliga avsnitt på svenska med orginalrösterna från säsong 1. Hade en stor släkt med 3 morbröder, 2 farbröder, farmor/farfar, mormor/morfar samt mina föräldrar som spelade in en drös med avsnitt till mig å brorsan på 80talet. Dom hade alla TV3, satellit tv så det blev under en period nästintill 1 vhs band i veckan. Jag kan INTE lyssna på dom nya rösterna, går INTE. :/ Orginal rösterna SKA det vara. Började föra över från vhs till datorn för ca 10 år sen och har mastrat ljudet och fixat alla avsnitt med bättre bild.
Tänker att om nu Disney inte har kvar orginal inspelningarna så har jag det, som dom kan få. ;)

Såg att någon av er tydligen hade kontaktat Disney? Någon som vet vart man kan vända sig? Tänker att jag kan erbjuda allt jag har om dom nu skulle förlorat allt.  :) 


Steffan Rudvall

Citat från: leoandtecknat skrivet  6 januari 2021 kl. 05:14:26
Halloj,

jag har samtliga avsnitt på svenska med orginalrösterna från säsong 1. Hade en stor släkt med 3 morbröder, 2 farbröder, farmor/farfar, mormor/morfar samt mina föräldrar som spelade in en drös med avsnitt till mig å brorsan på 80talet. Dom hade alla TV3, satellit tv så det blev under en period nästintill 1 vhs band i veckan. Jag kan INTE lyssna på dom nya rösterna, går INTE. :/ Orginal rösterna SKA det vara. Började föra över från vhs till datorn för ca 10 år sen och har mastrat ljudet och fixat alla avsnitt med bättre bild.
Tänker att om nu Disney inte har kvar orginal inspelningarna så har jag det, som dom kan få. ;)

Såg att någon av er tydligen hade kontaktat Disney? Någon som vet vart man kan vända sig? Tänker att jag kan erbjuda allt jag har om dom nu skulle förlorat allt.  :)
Det är en bra tanke men jag tror nog inte Disney tar emot media från privatpersoner.

Scoobydoofan1

Citat från: leoandtecknat skrivet  6 januari 2021 kl. 05:14:26
Halloj,

jag har samtliga avsnitt på svenska med orginalrösterna från säsong 1. Hade en stor släkt med 3 morbröder, 2 farbröder, farmor/farfar, mormor/morfar samt mina föräldrar som spelade in en drös med avsnitt till mig å brorsan på 80talet. Dom hade alla TV3, satellit tv så det blev under en period nästintill 1 vhs band i veckan. Jag kan INTE lyssna på dom nya rösterna, går INTE. :/ Orginal rösterna SKA det vara. Började föra över från vhs till datorn för ca 10 år sen och har mastrat ljudet och fixat alla avsnitt med bättre bild.
Tänker att om nu Disney inte har kvar orginal inspelningarna så har jag det, som dom kan få. ;)

Såg att någon av er tydligen hade kontaktat Disney? Någon som vet vart man kan vända sig? Tänker att jag kan erbjuda allt jag har om dom nu skulle förlorat allt.  :)
Hur bra är kvalitén?

gstone

Citat från: leoandtecknat skrivet  6 januari 2021 kl. 05:14:26
Halloj,

jag har samtliga avsnitt på svenska med orginalrösterna från säsong 1. Hade en stor släkt med 3 morbröder, 2 farbröder, farmor/farfar, mormor/morfar samt mina föräldrar som spelade in en drös med avsnitt till mig å brorsan på 80talet. Dom hade alla TV3, satellit tv så det blev under en period nästintill 1 vhs band i veckan. Jag kan INTE lyssna på dom nya rösterna, går INTE. :/ Orginal rösterna SKA det vara. Började föra över från vhs till datorn för ca 10 år sen och har mastrat ljudet och fixat alla avsnitt med bättre bild.
Tänker att om nu Disney inte har kvar orginal inspelningarna så har jag det, som dom kan få. ;)

Såg att någon av er tydligen hade kontaktat Disney? Någon som vet vart man kan vända sig? Tänker att jag kan erbjuda allt jag har om dom nu skulle förlorat allt.  :)

Snälla ge mig !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oscar Isaksson

Citat från: leoandtecknat skrivet  6 januari 2021 kl. 05:14:26
Halloj,

jag har samtliga avsnitt på svenska med orginalrösterna från säsong 1. Hade en stor släkt med 3 morbröder, 2 farbröder, farmor/farfar, mormor/morfar samt mina föräldrar som spelade in en drös med avsnitt till mig å brorsan på 80talet. Dom hade alla TV3, satellit tv så det blev under en period nästintill 1 vhs band i veckan. Jag kan INTE lyssna på dom nya rösterna, går INTE. :/ Orginal rösterna SKA det vara. Började föra över från vhs till datorn för ca 10 år sen och har mastrat ljudet och fixat alla avsnitt med bättre bild.
Tänker att om nu Disney inte har kvar orginal inspelningarna så har jag det, som dom kan få. ;)

Såg att någon av er tydligen hade kontaktat Disney? Någon som vet vart man kan vända sig? Tänker att jag kan erbjuda allt jag har om dom nu skulle förlorat allt.  :) 

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 januari 2021 kl. 05:17:53
Det är en bra tanke men jag tror nog inte Disney tar emot media från privatpersoner.

Fin tanke och jag beundrar ditt engagemang för det är absolut en dubbning värld att bevara.
Tyvärr är det som Steffan säger att Disney inte tar emot audiovisuella gåvor från privatpersoner. Sedan så har det skeppet sorgligt nog redan seglat i och med att de gjort valet att producerat en helt ny dubbning som är betalad och klar.

RetroTVSverige

Tro det eller ej, men jämfört med Disney + och vad jag har, så är det bättre bildkvalite än disney +. :o Jag har som sagt ordnat med skärpan och försökt få det så bra det bara går. Väldigt märkligt samtidigt som det är kul att jag uppenbarligen fått till det bättre än Disney själva.  :o
Förstår inte heller grejen med Räddningspatrullen, där har jag också alla avsnitt som jag anser det SKA vara, dvs inte nerskalade. När jag jämfört det jag har och det som Disney + har, så har Disney + zoomat in på bilden och därmed tappar bilden främst på sidorna. Man ser mer vad som är runtomkring på det material jag har. :o

Jag skulle kunna ordna länkar via we transfer exempelvis så fort jag hinner å lägga in här.  :)