Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

DuckTales - Disney+ (Nydubb på Svenska)

Startat av Goliat, 6 november 2020 kl. 07:04:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag tycker fortfrande Jonas Bergström borde spelar Joakim in denna omdubbning !! >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Har Back to the Klondike och Scroogerello dubbats om  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

simon.bjornen

Nu finns ducktales upplagt på disney+ 😊😊
Dock verkar det vara säsong 1 endast

Steffan Rudvall

Citat från: simon.bjornen skrivet 18 december 2020 kl. 09:35:08
Nu finns ducktales upplagt på disney+ 😊😊
Dock verkar det vara säsong 1 endast
Det är intressant att själva introt är de gamla Ankliv fast avsnitten är omdubbade. Det är positivt att man inte dubbat om vissa avsnitt av säsong 1. Synd att avsnitten inte verkar vara i rätt ordning  och att vissa episoder saknas.

Daniel Hofverberg

Citat från: simon.bjornen skrivet 18 december 2020 kl. 09:35:08
Nu finns ducktales upplagt på disney+ 😊😊
Dock verkar det vara säsong 1 endast
Ja, fast inte riktigt hela säsong 1 - avsnitt 2, 3 och 23 saknas (enligt Disney+ avsnittsnumrering); där de avsnittsnumren helt hoppas över i listan. :(

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2020 kl. 09:48:16
Ja, fast inte riktigt hela säsong 1 - avsnitt 2, 3 och 23 saknas (enligt Disney+ avsnittsnumrering); där de avsnittsnumren helt hoppas över i listan. :(
Börjar inte Ducktales med ett fler avsnitts äventyr där man får se hur Kalle lämnar knattarna till Joakim von Anka dem avsnitten finns inte heller med vad jag kan se.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 december 2020 kl. 09:54:51
Börjar inte Ducktales med ett fler avsnitts äventyr där man får se hur Kalle lämnar knattarna till Joakim von Anka dem avsnitten finns inte heller med vad jag kan se.
Om du syftar på 5-delade The Treasure of the Golden Suns, så finns de fem avsnitten med - men har på Disney+ avsnittsnummer 37 - 41. :)

Jag är inte riktigt säker på vad det är för ordning som Disney+ utgår ifrån, för såvitt jag kan se överensstämmer deras ordning inte med vare sig ursprunglig amerikansk visningsordning eller produktionsordning... :(

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2020 kl. 09:58:49
Om du syftar på 5-delade The Treasure of the Golden Suns, så finns de fem avsnitten med - men har på Disney+ avsnittsnummer 37 - 41. :)

Jag är inte riktigt säker på vad det är för ordning som Disney+ utgår ifrån, för såvitt jag kan se överensstämmer deras ordning inte med vare sig ursprunglig amerikansk visningsordning eller produktionsordning... :(
Det är väldigt konstig ordning på avsnitten och så har man dubbat om dem också, Kan det bli värre än så här?

simon.bjornen

Håller med dig. Tänkte också på det.
Jag är ändå glad att originaldubben med John Harrysson är kvar på vissa avsnitt. De nydubbade avsnitten tycker jag håller en bra nivå och knattarnas röster är klockrena och påminner mycket om deras pappa Staffan som dubbade originalet. Per Sandborgh som sigge och guld-ivar, Irene Lindh som fru Matilda och Albert spelas även av Gunnar ernblad i nydubben. Överraskande positivt. Verkar som de flesta avsnitt är försedda med anklivs introt medan några få har knattar.

Nu ser jag fram emot säsong 2 och 3 där bubba och gizmoquack dyker upp.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 december 2020 kl. 09:43:21
Det är intressant att själva introt är de gamla Ankliv fast avsnitten är omdubbade. Det är positivt att man inte dubbat om vissa avsnitt av säsong 1. Synd att avsnitten inte verkar vara i rätt ordning  och att vissa episoder saknas.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2020 kl. 09:58:49
Jag är inte riktigt säker på vad det är för ordning som Disney+ utgår ifrån, för såvitt jag kan se överensstämmer deras ordning inte med vare sig ursprunglig amerikansk visningsordning eller produktionsordning... :(

Ordningen på Disney+ överensstämmer med ordningen på iTunes. Deras numrering (avsnitts-id) brukar överensstämma helt med produktionsnummer-ordningen, i alla fall för nyare serier.

När det gäller äldre serier är det kanske mera osäkert, men jag skulle ändå lita mer på iTunes än på Wikipedia och andra källor som påstår sig ange produktionsnummer. Har du någon annan, mera säker källa till produktionsnumren?

simon.bjornen

Jag växte upp med säsong 2 och 3 av ducktales när bubba och gizmoquack dök upp. Så detta var roligt att se trots omdubben. Men måste säga att det är ljuvligt att höra Tor Isedal som Guld-ivar flinthjärta i några avsnitt som man låtit behålla originaldubben på 😊

När tror ni resten av avsnitten dyker upp?

Jirr

Dessa avsnitt på D+ är nydubbade:

4,5,7
11,13,14,15
20,21,24,26,28
30,31,35,37,38,39
40-49
50,51,53-59
60-66

Disneyfantasten

Citat från: Jirr skrivet 18 december 2020 kl. 19:20:55
Dessa avsnitt på D+ är nydubbade:

4,5,7
11,13,14,15
20,21,24,26,28
30,31,35,37,38,39
40-49
50,51,53-59
60-66

Tack så hjärtligt mycket för svaret!  :)

Då är alltså följande orörda; 1-3, 8-10, 12, 16-19, 22, 23, 25, 27, 29, 32-34, 36 & 52

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 december 2020 kl. 19:25:37
Tack så hjärtligt mycket för svaret!  :)

Då är alltså följande orörda; 1-3, 8-10, 12, 16-19, 22, 23, 25, 27, 29, 32-34, 36 & 52
Avsnitt 2 och 3 finns överhuvudtaget inte på Disney plus samma sak med avsnitt 23. Notera att Disney + använder en egen avsnittordning.

Vattenankor episoderna har KM Studios dubbning så de är inte heller helt orörda.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 december 2020 kl. 19:48:23
Vattenankor episoderna har KM Studios dubbning så de är inte heller helt orörda.

Det vet jag, men de KM-omdubbade avsnitten för Vattenankor är orörda annars...