Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Chadwick Boseman (1976-2020)

Startat av E, 29 augusti 2020 kl. 07:52:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Mannen som spelade Black Panther i Marvel-filmerna har dött i cancer endast 43 år. https://www.expressen.se/noje/black-panther-stjarnan-dod-i-cancer-blev-43-ar/

Han fick den för 4 år sen men höll den hemlig

Undrar vad som kommer hända med Black Panther 2?

Vila i frid :'( Wakanda forever💪🏻

Disneyfantasten

#1
Även om jag inte gillar Black Panther (har inte sett den, men iallafall), så var det ändå trist med tanke på att han bara blev 43...

Edit: Kände inte till honom förrän idag...

Daniel Hofverberg

Jag har också precis läst nyheten. Mycket sorgligt och tragiskt att höra - Chadwick var en talangfull skådespelare, och även fast jag inte var lika förtjust i filmen Black Panther som resten av världen kan ingen ifrågasätta hans talang som skådespelare... :'(

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 augusti 2020 kl. 07:52:32
Undrar vad som kommer hända med Black Panther 2?
Det undrar jag också, och likaså eventuella fler förekomster av Black Panther i andra Marvel-filmer. Skrotar de rollfiguren helt och hållet, ställer in den filmen och förklarar hans frånvaro på något sätt i andra filmer; eller tänker de byta ut honom mot en annan skådis som får överta rollen...? Bådadera är ju problematiskt på olika sätt...

Det är förstås inte helt omöjligt att Black Panther 2 redan är inspelad, men med två år kvar till premiären är det väl inte troligt att precis allt är klart och att inte ens några tilläggsscener behöver spelas in.

Soscla

Jag blev orimligt ledsen över dessa hemska nyheter och har grinat hela dagen. Han var en så stor symbol för så många.
Det var så härligt att äntligen få se icke-vita på bioduken i och med Black Panther. En verkligt hemsk dag. Rest in power, king!  :'( :'( :'( <3 <3 <3
It's so fluffy I'm gonna die!

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 augusti 2020 kl. 08:59:08
Det undrar jag också, och likaså eventuella fler förekomster av Black Panther i andra Marvel-filmer. Skrotar de rollfiguren helt och hållet, ställer in den filmen och förklarar hans frånvaro på något sätt i andra filmer; eller tänker de byta ut honom mot en annan skådis som får överta rollen...? Bådadera är ju problematiskt på olika sätt...

Black Panther i filmerna och så är en titel, skulle ju en enkel lösning vara att lämna över manteln till exempelvis Shuri och samtidigt förklara vad som hänt T'challa.


Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 augusti 2020 kl. 08:59:08
Det är förstås inte helt omöjligt att Black Panther 2 redan är inspelad, men med två år kvar till premiären är det väl inte troligt att precis allt är klart och att inte ens några tilläggsscener behöver spelas in.

Jag har inte läst något om att inspelningen av den ens har börjat. De enda som antingen är inspelade eller håller på att spelas in är Eternals och Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (Samt Venom 2: Let There Be Carnage om man nu vill räkna den) Guardians of the Galaxy Vol. 3, Doctor Strange in the Multiverse of Madness, Thor: Love and Thunder samt Captain Marvel 2 är alla i förproduktion (eller hur fan man nu översätter pre-production), resten är antingen utannonserade eller, som Black Widow och Morbius helt klara.

Hur som helst, väldigt tråkigt att Chadwick gått bort. Jag vet knappt vad jag ska säga. Han har försvunnit allt för tidigt och jag beklagar den sorg vi alla (tror jag) känner om detta. Vila i frid, Chadwick Boseman. "Wakanda Forever!"
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

TrondM

Emnet er feil. Chadwick er født i 1976 (29. november), ikke 1977.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 augusti 2020 kl. 08:59:08
Jag har också precis läst nyheten. Mycket sorgligt och tragiskt att höra - Chadwick var en talangfull skådespelare, och även fast jag inte var lika förtjust i filmen Black Panther som resten av världen kan ingen ifrågasätta hans talang som skådespelare... :'(

Helt ufattelig tragisk. En fantastisk skuespiller som hadde potensiale til å bli en av de virkelig store.

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 augusti 2020 kl. 07:52:32Undrar vad som kommer hända med Black Panther 2?
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 augusti 2020 kl. 08:59:08
Det undrar jag också, och likaså eventuella fler förekomster av Black Panther i andra Marvel-filmer. Skrotar de rollfiguren helt och hållet, ställer in den filmen och förklarar hans frånvaro på något sätt i andra filmer; eller tänker de byta ut honom mot en annan skådis som får överta rollen...? Bådadera är ju problematiskt på olika sätt...

Dette er litt underordnet akkurat nå. Men, det er klart at Marvel må adressere det på en eller annen måte. Jeg vet ikke om de hadde planer om å ha Black Panther i noen av de kommende filmene, men jeg tror egentlig ikke det. Det virker ikke naturlig å ha Black Panther i Black Widow, Eternals, Shang Chi, Spider-Man 3 eller Thor 4. Den første kandidaten vil være Doctor Strange and the Multiverse of Madness, i mars 2022, som etter planen skal følges av Black Panther 2 seks uker senere.

Det er allerede etablert at Black Panther er en tittel som går i arv. Så, hvis jeg skal spekulere, så vil jeg tro at Black Panther dukker opp i Doctor Strange, i relativt få scener, med en body double, og CGI for å erstatningen til å ligne Boseman (litt som Carrie Fisher i Rogue One og Star Wars IX). Så kan Black Panther dø i denne filmen. Black Panther 2 åpner med begravelse for T'Challa, og utnevnelse av en ny Black Panther. Kanskje blir det Shuri. Kanskje finner de noen andre. De kan for eksempel vekke Killmonger til live igjen, og gjøre ham snill, slik at han kan overta. Alt kan jo skje i et "multiverse of madness"...

En recasting av T'Challa, tror jeg er uaktuelt. Marvel har allerede recastet Hulk, Rhodes og Red Skull, men jeg tror ikke det blir mulig å se for seg noen andre enn Boseman som T'Challa, så jeg tror ikke de vil prøve seg på dette. Ikke for mer enn de nødvendige scenene som fører til T'Callas død, i hvert fall.

Simon Axelsson

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 29 augusti 2020 kl. 15:06:52
"Det var så härligt att äntligen få se icke-vita på bioduken" = Rasistiskt :(

Jag tror mer det handlar om det faktum att vita under en längre period dominerat på bioduken.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 29 augusti 2020 kl. 15:12:28
Men många av dem är judar och många judar från Judendomen ser sig inte som vita.

Kan vi säga så att det ursprungliga inlägget som startade hela den här lilla diskussionen är dåligt formulerat? Istället för "icke-vite" borde man väl kanske sagt "mer diversitet"?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 29 augusti 2020 kl. 15:06:52
"Det var så härligt att äntligen få se icke-vita på bioduken" = Rasistiskt :(

Men nej, skärp dig.

Sabelöga

Houba !

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 29 augusti 2020 kl. 16:22:03
Acceptans Lilla My, acceptans.

Acceptans för att man är totalt blind för sitt egna privilegium och väljer att fortfarande tro rasism mot vita fortfarande existerar trots BLM? Nah, I skip that thank you.

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 29 augusti 2020 kl. 16:38:52
Acceptans för att man är totalt blind för sitt egna privilegium och väljer att fortfarande tro rasism mot vita fortfarande existerar trots BLM? Nah, I skip that thank you.
Fortfarande finns, har rasism mot vita utrotats? Det vore härligt om så vore fallet.
Houba !



Lilla My

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 29 augusti 2020 kl. 17:18:18
Det bevisar inget.

Jag skratta inte mot dig på något sätt.

Men jag asgarvar mot dig, just so you know. Du är redan insnöad på det du tror så jag kommer inte dra igång en debatt som ändå inte leder någon vart. Lev du i din bubbla och ha det gött du :)