Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 14 mars 2020 kl. 18:57:15
Djungelgänget är väl med redan på hemsidan. Filmen alltså med.  ;D
Creditlistor för alla dessa filmer finns med på sajten, men Sabelöga / Raltseye syftade säkerligen på att faktiskt se filmerna...

Och för övrigt tycker jag att Ploey - Ett vinteräventyr var bra och charmig. Och de två japanska animefilmerna är ju riktigt bra.

Men så är det ju inte direkt upp till dubbningsstudiorna vad de vill dubba, utan de dubbar förstås det de får i uppdrag att dubba - och då spelar det ju ingen roll om det är mästerverk eller urusla filmer...

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 mars 2020 kl. 20:37:08
Creditlistor för alla dessa filmer finns med på sajten, men Sabelöga / Raltseye syftade säkerligen på att faktiskt se filmerna...

Men så är det ju inte direkt upp till dubbningsstudiorna vad de vill dubba, utan de dubbar förstås det de får i uppdrag att dubba - och då spelar det ju ingen roll om det är mästerverk eller urusla filmer...
Bekräftar och instämmer fullständigt.
Houba !

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 mars 2020 kl. 20:37:08
Creditlistor för alla dessa filmer finns med på sajten, men Sabelöga / Raltseye syftade säkerligen på att faktiskt se filmerna...

Och för övrigt tycker jag att Ploey - Ett vinteräventyr var bra och charmig. Och de två japanska animefilmerna är ju riktigt bra.

Men så är det ju inte direkt upp till dubbningsstudiorna vad de vill dubba, utan de dubbar förstås det de får i uppdrag att dubba - och då spelar det ju ingen roll om det är mästerverk eller urusla filmer...

Det vist jag inte jag torde studion valde uppdrag. Tack för rättelsen. Tycker ändå det några riktiga "Stinkers" bland dess filmer ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 14 mars 2020 kl. 18:50:38
Håller med om vissa av dom här filmerna inte är något vidare att hänga i julgranen men Mary och häxans blomma och Miraï, min lillasyster låter onekligen intressanta så dom två ska jag iallafall ta och kolla in. Kanske också Djungelgänget och Hodjas flygande matta. Vi får se :)

Mary och häxans blomma och Miraï, min lillasyster tror jag är bra. Jag såg halva Mary och häxans blomma men gick för klarade inte av att sitta med massa missbildade  människor som gjord konstiga ljud. Det var läskigt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Om Daniel ha rätt och han har vän som har Disney Plus vore Credits till Lady och Lufsen Remaken  och The Country Bears HÖGST uppskattade ! :) :D ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

22 April släpper Netflix sin andra någonsin animerade original film. Eftersom den också är för familj publik tror jag även den får en dubbning ! :D :D :D :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Daniel, Kan du få credits för Lassie(19994) ?

Vore kul att veta :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 mars 2020 kl. 09:41:17
Senast jag frågade Disney Character Voices International, så hade de ännu inte fått in någon Contract Inventory Sheet till säsong 2 av DuckTales, vilket de brukar få en tid efter att respektive säsong är färdigdubbad. Jag ska fråga igen snart, och se om de har fått in någon sådan lista än.

SDI Media kan man ju tyvärr inte fråga, då de inte lämnar ut uppgifter till andra än kunden. Jag vill helst också inte behöva be Disney Character Voices att de i sin tur kontaktar SDI Media och frågar om specifika röster, vilket de har gjort ibland men inte verkar jätteförtjusta i.

Så vi får nog vackert vänta lite tills säsongen är färdigdubbad (om den inte redan är det) och Disney har fått in Inventory Sheets (en förteckning över samtliga skådespelare och rollfigurer i en säsong) från SDI Media.

Fråga:Tror du även en " Inventory Sheets" skulle kuynna finnas för Trassel Serien för jag undrar VÄLDIGT MYCKET över några biroller där ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  6 januari 2020 kl. 06:59:18
Det som står i hennes anteckningar rör mest förberedande arbete som vilka alternativa skådespelare/sångare som är påtänkta att göra röstprov och vilka som varit inne i studion (finns några sidor med schemautdrag från arbetet i "dialogstudion" )  sen även väldigt utförligt hur de ska mixat omdubbningen från grunden med ljudeffekter och musik för att sedan skicka till staterna för granskning. Samt lite till som handlar mest om den svenska bildversionen och hur texterna i bild ska utformas.

Det kanske var några av de som varit inne vid röstprov för Dvärgarnas dialogröster som istället dubbade deras sångröster?  :)

Vilka var inne vid röstprov för Dvärgarna?  :) (det hade varit intressant att veta)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 januari 2020 kl. 00:48:37
Jag är lite halvkrasslig än, men ska försöka fråga Stefan om det. :)

Förlåt om jag är tjatig, men hur har det gått?  :)

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  6 januari 2020 kl. 06:59:18
Det som står i hennes anteckningar rör mest förberedande arbete som vilka alternativa skådespelare/sångare som är påtänkta att göra röstprov och vilka som varit inne i studion (finns några sidor med schemautdrag från arbetet i "dialogstudion" )  sen även väldigt utförligt hur de ska mixat omdubbningen från grunden med ljudeffekter och musik för att sedan skicka till staterna för granskning. Samt lite till som handlar mest om den svenska bildversionen och hur texterna i bild ska utformas.

Gunnar Svensson kanske borde ha vetat, det var ju ändå han som stod för "Musikalisk ledning" i både Snövit och De Sju Dvärgarna (omdubbningen) och Mästerdetektiven Basil Mus, men det är ett vanligt namn och just den Gunnar Svensson som jag tror var inblandad gick bort 1995 (vilket alltså är bara ett år innan jag föddes), så det ser tyvärr väldigt mörkt ut på den punkten...  :(

gstone

Jag vill ha credit till Scoob(2020) Och Trolls 2: Världsturnén  !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 15:38:46
Jag vill ha credit till Scoob(2020) Och Trolls 2: Världsturnén  !

De kommer... så småningom...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 15:38:46
Jag vill ha credit till Scoob(2020) Och Trolls 2: Världsturnén  !
Jag ska givetvis göra allt jag kan för att ordna creditlistor till dem strax innan respektive premiär.

Men nu ser ju det tyvärr ut att dröja... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 april 2020 kl. 21:12:48
Jag ska givetvis göra allt jag kan för att ordna creditlistor till dem strax innan respektive premiär.

Men nu ser ju det tyvärr ut att dröja... :(
NÄR KOMMER DOM UT !? >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.