Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

The Looney Tunes Show

Startat av TonyTonka, 2 maj 2014 kl. 00:12:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DrMuggen

Denna serien är faktiskt en av dem lite nyare serierna jag tycker om.

Spännande om någon lyckas fixa en creditlista.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 juni 2020 kl. 20:27:39
JAG VILL HA CREDITS FÖR DENNA SERIE!!!!
Det jag vill med. Men trots flera års envisa försök har jag tyvärr inte haft någon framgång, och alla jag försökt kontakta med förfrågan på dubbcredits har inte behagat sig att svara alls... :(

Jag har inte helt gett upp hoppet än, men det ser tyvärr inte så lovande ut...

Oskar

Jag tror att det dubbar på sdi media.
sdi media lämnar inte ut Creditlistor till privatperson.
sdi media lämnar bara ut Creditlistor till kunder (filmbolagen, filmdistributörer m.m).

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 14 juni 2020 kl. 04:38:33
Jag tror att det dubbar på sdi media.
sdi media lämnar inte ut Creditlistor till privatperson.
sdi media lämnar bara ut Creditlistor till kunder (filmbolagen, filmdistributörer m.m).
Precis, och kunden har i det här fallet inte visat några intresse för att hjälpa till... :(

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Jag kom att tänka på en sak, jag minns i ett avsnitt att Råbarkar-Sam sålde spargle till Smurre Sprätt och sa att "det är som att dricka kaffe fast utan koffein" (då doktorn hade uppmanat Snurre att inte dricka kaffe på ett tag) och sedan dricker han slut på dem alla och senare i avsnittet så säger polisen att Sam "sålde en farlig dryck", så då undrar jag; på vilket sätt är drycken som Sam sålde farlig?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juni 2021 kl. 23:06:06
Jag kom att tänka på en sak, jag minns i ett avsnitt att Råbarkar-Sam sålde spargle till Smurre Sprätt och sa att "det är som att dricka kaffe fast utan koffein" (då doktorn hade uppmanat Snurre att inte dricka kaffe på ett tag) och sedan dricker han slut på dem alla och senare i avsnittet så säger polisen att Sam "sålde en farlig dryck", så då undrar jag; på vilket sätt är drycken som Sam sålde farlig?
https://looneytunesshow.fandom.com/wiki/Spargle

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juni 2021 kl. 23:06:06
Jag kom att tänka på en sak, jag minns i ett avsnitt att Råbarkar-Sam sålde spargle till Smurre Sprätt och sa att "det är som att dricka kaffe fast utan koffein" (då doktorn hade uppmanat Snurre att inte dricka kaffe på ett tag) och sedan dricker han slut på dem alla och senare i avsnittet så säger polisen att Sam "sålde en farlig dryck", så då undrar jag; på vilket sätt är drycken som Sam sålde farlig?
Den innehöll farliga kemikalier...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juni 2021 kl. 09:39:22
Den innehöll farliga kemikalier...

Ah nu förstår jag, de gjorde så att Snurre gjorde enmassa saker snabbt på kort tid...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2021 kl. 09:46:01
Ah nu förstår jag, de gjorde så att Snurre gjorde enmassa saker snabbt på kort tid...
Snabbt? Det låter som att koffein var med i blandningen...

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juni 2021 kl. 09:49:24
Snabbt? Det låter som att koffein var med i blandningen...

Den är nog som en energidryck.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  1 september 2021 kl. 20:41:05
Den är nog som en energidryck.

Då är jag med, energidrycker är nämligen jättedåligt för kroppen...

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 september 2021 kl. 20:52:07
Då är jag med, energidrycker är nämligen jättedåligt för kroppen...

Om jag minns rätt så säger en snubbe (som ska föreställa en FBI-agent eller något) i avsnittet att drycken innehåller olagliga substanser. Tror drycken som Snurre dricker är värre än riktiga energidrycker.

Disneyfantasten

Citat från: Dale Oakmont skrivet  1 september 2021 kl. 23:19:02
Om jag minns rätt så säger en snubbe (som ska föreställa en FBI-agent eller något) i avsnittet att drycken innehåller olagliga substanser. Tror drycken som Snurre dricker är värre än riktiga energidrycker.

Så om jag förstått saken rätt, de olagliga substanserna i drycken hade alltså inte godkännts av lagen för att de var för farliga för kroppen...

Om jag minns rätt så ser Daffy Anka upp till en agent i samma avsnitt med namnet Steve St. James och försöker vara som honom, men han sätter handbojor på folk i stan (Daffy alltså) och har skrivit "chaufför" på pannan på Pelle Gris, FBI-agenterna angriper också Daffy och säger att han har framträtt som polis och satt handbojor på alla och de säger att chaufför inte är olagligt men patetiskt...

I slutet av samma avsnitt häller Snurre sedan upp en jättestor kopp kaffe och säger att "doktorn sa att en kopp om dagen inte skadar", dock var det sär alldeles för mycket, jag tror doktorn menade en "normal" kopp!

(förresten, enligt rekommendationen är maxmåttet kaffe om dagen 4 normala koppar, jag personligen dricker 3 när jag är på jobbet under vardagarna och 1-2 under min ledighet)

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 september 2021 kl. 23:50:37
Så om jag förstått saken rätt, de olagliga substanserna i drycken hade alltså inte godkännts av lagen för att de var för farliga för kroppen...



Exakt, det har mer att göra att var olagliga än att de var farliga. Hade substanserna inte varit olagliga hade inte FBI ingripit. Avsnittet visar på en ganska överdriven syn på faran med energidrycker. Tycker själv att energidryckernas risker är kraftigt uppförstorade, utom för minderåriga.