Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ducktales - Joakim Von Anka

Startat av Goliat, 27 oktober 2022 kl. 07:26:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Tänkte på en sak, har en serietidning (svensk med Ducktales), där säger Joakim "Milda Matilda" och har nästan för mig att han säger så även i 80-tals serien.

2017-versionen säger han "Milda mamelucker".

Hur var det med 80-tals versionen, sa han Milda Matilda eller minns jag fel, och i de omdubbade vad säger han i den? (Kan inte minnas hur ofta han sa det eller om det enbart var enstaka avsnitt)

Elios

Nu har även Darkwing Duck kommit till Disney Plus. Ska hem och kolla på dem sen efter jobbet. ^^

KurageDHH

Citat från: Elios skrivet 27 oktober 2022 kl. 08:59:29Nu har även Darkwing Duck kommit till Disney Plus. Ska hem och kolla på dem sen efter jobbet. ^^
Du är i fel tråd. Den här tråden skall faktiskt handla om Joakim von Anka.

Elios

Citat från: KurageDHH skrivet 27 oktober 2022 kl. 09:41:18Du är i fel tråd. Den här tråden skall faktiskt handla om Joakim von Anka.
Får han en egen serie!? ^^

Goliat

Citat från: Elios skrivet 27 oktober 2022 kl. 20:00:57Får han en egen serie!? ^^
Nej, min fråga var angående ett tal som han har i Svenska dubbningen som jag undrar över. 

Christer

Jo han säger Milda Matilda i tv-serien. Kanske tyckte de att det var konstigt eftersom det finns en figur som heter Matilda också.

Goliat

Citat från: Christer skrivet 28 oktober 2022 kl. 13:03:17Jo han säger Milda Matilda i tv-serien. Kanske tyckte de att det var konstigt eftersom det finns en figur som heter Matilda också.
Ja kanske, märkligt eftersom det verkar vara vanligt använt i även serietidningar där han är med i.

Vad säger han på engelska?

Steffan Rudvall

I originaldubbningen säger han Matilda men senare i den nya serien är det väl ändrat för att det finns två karaktärer i den som heter Matilda.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 oktober 2022 kl. 16:56:31I originaldubbningen säger han Matilda men senare i den nya serien är det väl ändrat för att det finns två karaktärer i den som heter Matilda.
Ja kanske, Farmor Matilda och systern Matilda. Lite märkligt bara för de har ju en massa som ska kännas lite "retro" med att ta med Darkwing Duck, Piff o Puff Räddningspatrullen och Luftens Hjältar, och därefter så ändrar de hans catchfrase. Lite fundersamt bara. :)