Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Fairly Odd Parents

Startat av Simon, 17 april 2009 kl. 14:36:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon

Nån som vet de svenska rösterna till den serien?

Jag tycker att dom har gjort ett asbra jobb med de svenska rösterna, för dom är otroligt lika original rösterna :)

Daniel Hofverberg

Skådespelarna står utsatt under sluttexterna, men tyvärr har jag inte lyckats ta reda på vem som spelar respektive rollfigur.

Simon

Vet. Även om det inte visas någon video sekvens under eftertexterna, står skådespelare bara i grupp. Disney brukar bara göra det när det är en video samtidigt, som många Disney serier har nu. Men Fairly Odd Parents är ju egentligen från Nickelodeon.

Daniel Hofverberg

Det är onekligen irriterande med Disney Channels nymodigheter att bara sätta ut skådespelare i grupp i form av textning, som de ju tyvärr gör med i stort sett alla nyare produktioner.

Och på Nickelodeon är det ju ännu värre, där det aldrig stått utsatt några dubbcredits alls... Av skådespelarna att döma, så gissar jag i alla fall att dubbningen gjorts av KM Studio.

Simon

I den här ordningen står dem:

Svenska röster: Anton Nyman, Cecilia Lundh, Gunilla Orvelius, Johan Wilhemsson, Linus Lindman, Micaela Remondi, Nina Gunnarsdotter, Robin Bivefors, Anders Öjebo, Andreas Eriksson, Anna Nyman, Anna-Karin Westman, Carl Utbult, Christian Jernbo, Claes Ljungmark, Daniel Bergfalk, Emma Iggström, Fredrik Beckmann och Gunnar Uddén.

Det är säkert några fler också, för att den här texten kom väldigt sent i det här avsnittet. "Svenska röster:..." började när extertexten nästan var slut.

Daniel Hofverberg

Jag lyckades att ordna fram en rollista från KM Studio, så den ligger ute på sajten nu:
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/fairlyoddparents/

gstone

Vilka skulle ni gissa gör rösterna till Cosmo och Wanda i avsnitten dubbad av Sun Studio A/S ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: gstone skrivet 30 december 2019 kl. 02:03:40
Vilka skulle ni gissa gör rösterna till Cosmo och Wanda i avsnitten dubbad av Sun Studio A/S ?

Charlotte Ardai Jennefors gör Wanda.  :)

Elios


gstone

Citat från: Elios skrivet 30 december 2019 kl. 18:38:53
Vem för Cosmo då?

Bra fråga. När jag var barn var Cosmo en av dom få karaktärer jag genast dräkt märkte fattade att dom bytt öst på i animation. Han lätt bara plötsligt så annorlunda !

Det tog mig till med lite ut ur serien och jag störde mig faktiskt på hans nya röst. Den lätt mycket  gällare och mer (Förlåt om jag låter otrevlig nu) idiotisk
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  2 januari 2020 kl. 00:31:10
Oskar Karlsson gör Cosmo

Han var för gäll  och lite jobbig i rollen tyckte jag. Förlåt om jag gör Oskar upprörd  :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vet någon vem som spelar Juandissimo på svenska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Vart går det att se liveaction filmen? ^^

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.