Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Svenska skådespelare som inte dubbade sig själva

Startat av Elios, 19 december 2020 kl. 09:14:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Detta finns det väll redan en tråd för? Jag hittar den inte men jag är ganska säker på att den finns med ett snarlikt namn..
Houba !

Erika

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 16 november 2021 kl. 18:21:36
Detta finns det väll redan en tråd för? Jag hittar den inte men jag är ganska säker på att den finns med ett snarlikt namn..

Hade också för mig det, det tog lite tid att hitta ämnet men nu har jag sammanfogat trådarna. :)

Sabelöga

Citat från: Erika skrivet 16 november 2021 kl. 18:38:25
Hade också för mig det, det tog lite tid att hitta ämnet men nu har jag sammanfogat trådarna. :)
Sjysst, tack  :)
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 16 november 2021 kl. 18:01:15
Nu kommer jag inte ihåg vad filmen hette (den har nämnts i tråden om dubbade vuxenfilmer på Netflix), men det var en film med Alicia Vikander i en rollerna. Hon dubbade inte sig själv i den svenska dubben.
Det var actionthrillern Beckett (2021), där Alicia Vikander spelar en halvstor roll men som i den svenska dubbningen bytts ut mot Dilan Gwyn.

Dilan Gwyn har ju för övrigt intressant nog gjort ungefär motsatt karriärsutveckling som Alicia Vikander. Dilan började sin karriär med att bo i Frankrike, Storbritannien och USA, och medverkade i ett flertal utländska serier och filmer (kanske mest känd för den amerikanska fantasyserien Beyond), för att på senare år flytta hem till Sverige och huvudsakligen satsa på svenska filmer och TV-serier...

Det här är såvitt jag vet hennes första dubbningsroll, men förhoppningsvis inte den sista. :)