Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ang. Sandra Kassman

Startat av juku, 7 oktober 2012 kl. 16:13:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

juku

När Elina Reader tog over rollen som Carly i Icarly tänkte jag att Sandra slutat dubba eller nåt men nu visar det sig att hon har en av huvudrollerna i en ny serie. Vad är grejen? Hur kommer det sig att hon inte får spela Carly längre?

Daniel Hofverberg

Det är nog ingen annan än SDI Media som kan svara på frågan med säkerhet, och de lär inte svara. Men röstbyten i serier kan ju ha så många olika förklaringar.

Exempelvis är det ju möjligt att Sandra Kassman hade någon form av förhinder när iCarly skulle dubbas (hon kanske var sjuk eller var upptagen med annat), och att de därför var tvungen att hitta en ersättare. I så fall är det fullt tänkbart att man av kontinuitetsskäl eller praktiska skäl väljer att fortsätta med ersättaren, även om Sandra senare blev tillgänglig igen.

Det är också tänkbart att den andra serien (vilken det nu är?) spelats in i ett lägre tempo, och att Sandra hinner med den men inte iCarly. Många serier nuförtiden spelas in i ett rasande tempo, och då är det långt ifrån alla som är ledig tillräckligt ofta och länge för att hinna med det. Det är också inte helt otänkbart att Sandra krävt mer betalt, som inte var möjligt att tillmötesgå med seriens budget (dubbningen görs förmodligen med ganska låg budget).

Möjligtvis kan det också vara så att Nickelodeon kräver godkännande av röster, på samma sätt som bl.a. Disney, och att de inte längre tyckt att Sandra var tillräckligt bra. Det känns dock minst sannolikt, då jag inte hört talats om att Nickelodeon hållit på med röstgodkännanden och det överlag är mer ovanligt vid serier än vid filmer.

Allt detta är alltså bara spekulationer från min sida, men de enda som lär kunna svara på frågan med säkerhet är SDI Media eller möjligtvis Sandra Kassman själv.

Lisa

Vilken ny serie gör hon huvudrollen i??

juku


Elios


Elios

Varför fortsatte hon inte som Lilo i fjärde filmen Leroy & Stitch när hon spelade Lilo i allt de andra?^^

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 26 oktober 2021 kl. 02:29:21
Varför fortsatte hon inte som Lilo i fjärde filmen Leroy & Stitch när hon spelade Lilo i allt de andra?^^

Hon hade väl blivit för gammal antar jag.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Hon hade en av huvudrollerna i en av dom bäste musikalerna någonsin gjord när den gick på Stockholms stadsteater 2010 :D

Så hon är inte bara röstskådspelerska.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.