Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Erika


gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 augusti 2023 kl. 01:55:20Det ordnar jag självklart så fort jag hinner, men beroende på hur lika/olika creditsen är kan jag inte lova att det hinns med just till nästa uppdatering. :)
(Serier där alla avsnitt i en säsong har exakt samma credits går förstås snabbast, och serier där t.o.m. rollistan och inte bara "Övriga röster" skiljs åt mellan varje enskilt avsnitt tar längst tid)
Jag vet inte om jag behöver credits till serien längre   ;D  ;D

Jag kollade vilka dom svenska rösterna var själv.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Om DVDn inte har utsatta credits så skulle jag uppskatta om någon få fram credits till Yellowbird(2014) !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Glöm inte credits til Netflix filmen Apkungen ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Daniel kan du lägga up credits till Rudolf med den röda mulen(Långfilmen) ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2023 kl. 19:53:00Daniel kan du lägga up credits till Rudolf med den röda mulen(Långfilmen) ?
Jag har tyvärr ingen creditlista till den filmen, men om du har tar jag tacksamt emot.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 augusti 2023 kl. 21:26:53Jag har tyvärr ingen creditlista till den filmen, men om du har tar jag tacksamt emot.
Nej det gar jag inte !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hoppas du lägger upp credits till  Apkungen snart.

Lite brokigt att behöva gå in på Netflix spola till slutet varje jag behöver på mina mig vilka dom övriga rösterna är  ;D

Det går ju inte att ta screenshot på Netflux ;)¨ ;)

Vore kul att veta vilka som spelar Äldre apan, Buddha och  Wangmu förresten.

Deras röster står bara bland övriga röster.

Kan man fråga KM Studio kanske ?

Röst identifiering funkar nog vid  Wangmu och äldre apan.

Men Buddhas röst är rätt digitalt förvanskade ( låter det som i alla fal) så det kan bli svårare.

Och i fall ni undrar ja det är definitivt den religiösa figuren Budha jag syftar på och inte en karaktärer som bara råkar ha samma namn.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2023 kl. 13:22:10Hoppas du lägger upp credits till  Apkungen snart.

Lite brokigt att behöva gå in på Netflix spola till slutet varje jag behöver på mina mig vilka dom övriga rösterna är  ;D
1.png
 2.png
3.png

Hittade filmen på ett mindre lagligt ställe, gjorde detta endast för att kunna fixa skärmdumpar.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2023 kl. 13:22:10Vore kul att veta vilka som spelar Äldre apan, Buddha och Wangmu förresten.

Deras röster står bara bland övriga röster.

Kan man fråga KM Studio kanske ?
Nej, tyvärr inte - senast jag frågade KM Studio fick jag beskedet att deras avtal med Netflix förbjuder dem att lämna ut fler uppgifter än vad som står efter sluttexterna. :(
(Det verkar dock gå bra med alla andra kunder förutom just Netflix...)

Oskar

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2023 kl. 22:10:25Nej det gar jag inte !
Det går inte fått tag i creditslistan eftersom pangljudet finns inte längre. Om eurotroll har dubbat film jag tror inte om det finns kvar.

gstone

Citat från: Erika skrivet 23 augusti 2023 kl. 14:12:351.png
 2.png
3.png

Hittade filmen på ett mindre lagligt ställe, gjorde detta endast för att kunna fixa skärmdumpar.
Tack så mycket snälla Erika :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Erika skrivet 23 augusti 2023 kl. 14:12:351.png
 2.png
3.png

Hittade filmen på ett mindre lagligt ställe, gjorde detta endast för att kunna fixa skärmdumpar.
Konstigt att den inte sår sång översättare eller sångregisöre ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2023 kl. 18:37:37Konstigt att den inte sår sång översättare eller sångregisöre ???
Vi kan nog förutsätta att Joakim Tidermark även översatte sångerna, när det inte står något annat.

KM Studio/Plint har berättat för mig att de oftast använder sig av regisserande tekniker, så att teknikerna regisserar de repliker och sångpartier som de själva spelar in, men att den tekniker som spelat in mest crediteras som regissör - därav att det nästan alltid är en av inspelningsteknikerna som står utsatt som regissör.

Utifrån den logiken bör vi alltså kunna lita på att sånginspelningarna sannolikt regisserats av David Pontvik, även om det förstås också skulle kunna vara Jörn Falk och/eller Pelle Anderson som råkar ha fått sångerna på sin hand (att David spelat in mest behöver ju inte nödvändigtvis innebära att sångerna hamnat hos honom).