Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Felhörda låttexter

Startat av Zebastian, 14 juli 2023 kl. 20:37:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Har ni några låttexar som ni alltid hörde fel på?Inte bara dubb förresten ni kan ta upp vilka som helst låttexter

När jag var liten trodde jag att Ärlige John sa att ingen kvinna kan bli för dyr men han sa middag egentligen.

Jag hörde att Zazu blev kallad kråka men han blev kallad kroknäbb egentligen.


Steffan Rudvall

Jag trodde länge att man i Media Dubbs version av Nalle Puh sjöng:

Mot nya äventyr
Vi alltid stegen styr
För vi är modiga men ibland är det så, att vi ensamma gå och då är det viktigt att ha en god vän

När det egentligen alltid varit:

Mot nya äventyr
Vi alltid stegen styr
För vi är modiga män
Ibland är det så, att vi ensamma gå
Och då är det viktigt att ha en god vän, som

Skokaka

Åh, jag har en! Jag trodde att i introt i Byggare Bob så sjöng de "Bobbe stygge" fast de egentligen säger "Bobbys byggen". ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 14 juli 2023 kl. 22:34:15Åh, jag har en! Jag trodde att i introt i Byggare Bob så sjöng de "Bobbe stygge" fast de egentligen säger "Bobbys byggen". ;D
Av någon anledning är det vanligt att folk inte har hört vad hon sjunger.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2023 kl. 22:37:29Av någon anledning är det vanligt att folk inte har hört vad hon sjunger.
Bobbys byggen bygger rubbet låter så könstigt

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 14 juli 2023 kl. 23:34:56Bobbys byggen bygger rubbet låter så könstigt
Fast det är ju inte det när man faktiskt är som sjungs. Bobby är hans smeknamn och det är hans byggen och de bygger rubbet alltså de kan bygga vad som helst.

Skokaka

Detta kanske inte räknas, men i "All Star" av Smash Mouth (Denna låten är även med i Shrek) så trodde jag att de sjöng: "Hey now, you're an asshole" fast de egentligen sa: "Hey now, you're an All Star". ;D

Vill även tillägga dessa:

Att i introt i Djurgården/Bo Ko så säger dom egentligen: "Vem kan svinga träskor på logen?"
Vad jag trodde att dom sa: "Vem kan svinga träsker runt jorden?"

Och i Wabuus sång så säger han egentligen: "Och jag är ung ännu."
Vad jag trodde att han sa: "Och jag är i djungeln nu."

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 17 juli 2023 kl. 23:59:17Och i Wabuus sång så säger han egentligen: "Och jag är ung ännu."
Vad jag trodde att han sa: "Och jag är i djungeln nu."
Jag trodde länge att han senare i låten sa  "Hämta din mat och hämta vagn" men det han egentligen säger är "Hämta din mat och hämta vann" alltså vatten på danska...

Lilla My

#8
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2023 kl. 00:03:39[...] alltså vatten på danska...
"Vann" är även slang för vatten på svenska på många dialekter.

"Vann" är dessutom Norska, "vand" är danska ;)

Dubintrested

Citat från: Lilla My skrivet 18 juli 2023 kl. 01:16:52"Vann" är även slang för vatten på svenska på många dialekter.
I landskapen som tidigare tillhörde Danmark?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 17 juli 2023 kl. 23:59:17Detta kanske inte räknas, men i "All Star" av Smash Mouth (Denna låten är även med i Shrek) så trodde jag att de sjöng: "Hey now, you're an asshole" fast de egentligen sa: "Hey now, you're an All Star". ;D

Vill även tillägga dessa:

Att i introt i Djurgården/Bo Ko så säger dom egentligen: "Vem kan svinga träskor på logen?"
Vad jag trodde att dom sa: "Vem kan svinga träsker runt jorden?"

Och i Wabuus sång så säger han egentligen: "Och jag är ung ännu."
Vad jag trodde att han sa: "Och jag är i djungeln nu."
Wabuus sång e könstig,så synd om Dan Bratt & dom andra som medverkar

Zebastian

När jag var liten trodde jag att Simba sjöng Snart ska jag bli en ettrig kung som fienderna slår. Jag trodde alltså att han sjöng att han ska bli en elak kung och att fienderna skulle slå honom.

Skokaka

Citat från: Zebastian skrivet  6 oktober 2023 kl. 18:57:06När jag var liten trodde jag att Simba sjöng Snart ska jag bli en ettrig kung som fienderna slår. Jag trodde alltså att han sjöng att han ska bli en elak kung och att fienderna skulle slå honom.
Såklart, jag vet inte hur, men jag fattade alltid att han menade att han kommer att slå fienderna. Men såklart, nu när jag är äldre så tycker jag att det låter som tvärtom, också... 

MOA

När Fuskgubben sa "Den slemmiga reptilen Koopa" Trodde Farsan att han sa "Den slemmige Fillekoopa" ett riktigt bra avsnitt för övrigt

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 26 december 2023 kl. 23:35:06När Fuskgubben sa "Den slemmiga reptilen Koopa" Trodde Farsan att han sa "Den slemmige Fillekoopa" ett riktigt bra avsnitt för övrigt
Är det i en låt, dock?