Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Pokémon (anime)

Startat av Anders, 18 maj 2013 kl. 23:13:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Nu kan man se säsong 7 Advanced Challenge på Pokemon TV

E

#76
Nån som vet vem man kan fråga om Säsong 22 kommer till Sverige, vill se den nu

Sabelöga

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 september 2019 kl. 21:17:35
Nån som vet vem man kan fråga om Säsong 22 kommer till Sverige, vill så gärna se den på svenska
Jag vill också gärna se den, men har tyvär ingen aning om TPCi har nån representant som kan svara på sånna här frågor. Förmodligen inte.
Houba !

Alexander

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  1 oktober 2019 kl. 00:57:23
Jag vill också gärna se den, men har tyvär ingen aning om TPCi har nån representant som kan svara på sånna här frågor. Förmodligen inte.

De man kan fråga är översättare, skådespelare, regissör m.m om den dubbas.

Daniel Hofverberg

Citat från: Alexander skrivet  1 oktober 2019 kl. 08:00:00
De man kan fråga är översättare, skådespelare, regissör m.m om den dubbas.
Vilket ju dock inte är så lätt, om man inte vet vare sig översättare eller regissör...

Men man skulle ju kunna fråga Dick Eriksson om han vet något, för man kan väl förmoda att han kommer fortsätta spela Ash i alla kommande säsonger...

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 oktober 2019 kl. 11:57:19
Men man skulle ju kunna fråga Dick Eriksson om han vet något, för man kan väl förmoda att han kommer fortsätta spela Ash i alla kommande säsonger...
Vet du om han har nån mailadress eller nåt som man kan skriva till

Gustav Jonsson

#81
 Finns dessa på svenska?

Alexander


Gustav Jonsson

Vad pratar dem om jag förstår inte?

Alexander

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  2 oktober 2019 kl. 21:11:34
Vad pratar dem om jag förstår inte?

Att introlåten i Pokemon: Jag väljer dig!, inte stämmer överens med några textrader från säsong 1 och Pokemon första filmen. De undrar varför "översättaren/dubbningsstudion" inte kan bestämma sig.

Sen är det en person där som säger att den har sett Pokemon: Jag väljer dig, där dubbningsbolaget har gått tillbaka och dubbat om sångtexterna så att de matchar dem i säsong 1. Och ingen annan hittar den versionen som personen pratar om.

Gustav Jonsson

Citat från: Alexander skrivet  2 oktober 2019 kl. 21:18:07
Att introlåten i Pokemon: Jag väljer dig!, inte stämmer överens med några textrader från säsong 1 och Pokemon första filmen. De undrar varför "översättaren/dubbningsstudion" inte kan bestämma sig

Det förstod jag.
Citat från: Alexander skrivet  2 oktober 2019 kl. 21:18:07
Sen är det en person där som säger att den har sett Pokemon: Jag väljer dig, där dubbningsbolaget har gått tillbaka och dubbat om sångtexterna så att de matchar dem i säsong 1. Och ingen annan hittar den versionen som personen pratar om.

Jag förstod inte varför Netflix skulle dubba om en sång för att den ska ha samma text som originalet som ju bara var med i ett enda avsnitt.

Henrik Karlsson

 Varför har danska Pokémon tv mer serier en svenska Pokémon tv?

Sabelöga

Citat från: Henrik Karlsson skrivet  2 oktober 2019 kl. 22:15:07
Varför har danska Pokémon tv mer serier en svenska Pokémon tv?
Tro mej, det är något jag också har klurat på. Det är väldigt inkonsekvent och ologiskt det där då alla dom olika språkversionerna av Pokémon TV har olika många säsonger. Alla har lika många avsnitt i dom dom har så det är ju bra.
Houba !

Gustav Jonsson

The Pokémon Company äger väl inte rättigheterna till dubben på det första 5 säsongerna, det är väl TV4 som gör det?

Alexander

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  3 oktober 2019 kl. 08:06:40
The Pokémon Company äger väl inte rättigheterna till dubben på det första 5 säsongerna, det är väl TV4 som gör det?

Troligen har dom köpt upp rättigheterna från TV4. Annars skulle Pokémon ha behövt dubba om de säsongerna.

De kan även betala TV4 för att få använda dubbningen. Men det låter som om det hade blivit en onödig dyr kostnad i längden för ett så stort bolag som Pokémon att göra.