Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney VHS

Startat av moviefan, 29 juni 2017 kl. 22:09:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 23 augusti 2022 kl. 23:20:02Finns det någon Disney-vhs där reklamen visas innan filmen?
Jag antar att du menar efter filmen? Att reklam visas innan filmen är standard för alla fysiska filmmedier.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet 23 augusti 2022 kl. 23:21:55Jag antar att du menar efter filmen? Att reklam visas innan filmen är standard för alla fysiska filmmedier.
Jag menade om det finns någon Disney VHS där reklamen för Aladdin tv-serien visas innan filmen?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 23 augusti 2022 kl. 23:25:37Jag menade om det finns någon Disney VHS där reklamen för Aladdin tv-serien visas innan filmen?
Aha, det var lite otydligt skrivet.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet 23 augusti 2022 kl. 23:26:24Aha, det var lite otydligt skrivet.
Ja, antagligen är jag lite trött och glömde skriva in Aladdin-delen i inlägget. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 23 augusti 2022 kl. 23:20:02Finns det någon Disney-vhs där reklamen visas innan filmen?

Det gör det faktiskt, däribland Bumbibjörnarna: Riddarna i Bumbiborg samt Den Lilla Sjöjungfrun: Ariel Träffar Nya Vänner. (troligtvis också Den Lilla Sjöjungfrun: Ariel Trotsar Alla Faror och Luftens Hjältar: Lita På Baloo, tyvärr har jag ännu ej dessa två till min ägo)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2022 kl. 23:32:21Det gör det faktiskt, däribland Bumbibjörnarna: Riddarna i Bumbiborg samt Den Lilla Sjöjungfrun: Ariel Träffar Nya Vänner. (troligtvis också Den Lilla Sjöjungfrun: Ariel Trotsar Alla Faror och Luftens Hjältar: Lita På Baloo, tyvärr har jag ännu ej dessa två till min ägo)
Jag ska fortsätta digitalisera imorgon, och då tar jag mig en titt och en lyssning på vem det kan vara. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2022 kl. 23:16:21Förresten, är det någon som vet vem som är speakerrösten till trailern till Aladdin TV-serien? (Aladdin Räddaren i Nöden, Anden i Flaskan & Fördömda Skatter), den trailern är med på bl.a. Lejonkungen (1995-års utgåva; visas efter filmen), Pinocchio (1995-års utgåva; visas efter filmen), Micke och Molle (1996-års utgåva; visas efter filmen), m.fl.

https://www.youtube.com/watch?v=jwd1svD-Mfk

Jag har nu kollat in reklamen, men tyvärr känner jag inte igen rösten, någon annan som vet vem det kan vara? Mitt spontana intryck var först Christian Fex, men han var väl inte aktiv på den tiden?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 24 augusti 2022 kl. 21:22:25
https://www.youtube.com/watch?v=jwd1svD-Mfk

Jag har nu kollat in reklamen, men tyvärr känner jag inte igen rösten, någon annan som vet vem det kan vara? Mitt spontana intryck var först Christian Fex, men han var väl inte aktiv på den tiden?  ???

Först och främst, Christian Fex är född 1957 så han KAN ha dubbat någon enstaka gång på 1990-talet.

För det andra, jag tror inte det är Christian då rösten i trailern är för ung och för ljus för att låta som honom.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 augusti 2022 kl. 21:35:25Först och främst, Christian Fex är född 1957 så han KAN ha dubbat någon enstaka gång på 1990-talet.

För det andra, jag tror inte det är Christian då rösten i trailern är för ung och för ljus för att låta som honom.
Så vidt jag kan höra är det inte någon från KM Studio eller Eurotroll.

Disneyfantasten

Idag Dick jag hem 2001-års utgåva av Törnrosa som sen födelsedagspresent, så på söndag kommer jag att studera den!

Bib

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 oktober 2022 kl. 22:37:41Idag Dick jag hem 2001-års utgåva av Törnrosa som sen födelsedagspresent, så på söndag kommer jag att studera den!
Är det den som har klassiker i guld?

Disneyfantasten

Citat från: Bib skrivet 12 oktober 2022 kl. 22:39:53Är det den som har klassiker i guld?

Ja det är det, det var den sista som hade Klassiker i guld i Norden.

Disneyfantasten

Nu går jag igenom den och såhär ser den ut;

1.   Varningstext (Buena Vista Home Entertainment)
2.   Kommer snart på bio (speakerröst: Roger Storm)
3.   Kejsarens Nya Stil biotrailer (svensk biopremiär 9 februari 2001) (speakerröst: Torsten Wahlund)
4.   Disneyland Paris 2000-2003 reklam (speakerröst: Jennie Jahns (antagligen))
5.   Disney Videos logo (1995-2001) (speakerröst: Roger Storm)
6.   Kommer på hyr & köpvideo i februari
7.   Tigers Film videotrailer (speakerröst: Fredrik Beckman)
8.   Kommer på hyr & köpvideo i mars
9.   Lady och Lufsen 2 Ludde På Äventyr videotrailer (speakerröst: Benke Skogholt)
10. Kommer på hyr & köpvideo i april
11. Pelle Svanslös och Den Stora Skattjakten videotrailer (SVENSK FILM! EJ DISNEY!)
12. Disney Videos logo (1995-2001)
13. Walt Disney Pictures logo

Disneyfantasten

Lejonkungen Specialutgåvan (2003-10-15);

Reklam före filmen;
1.   Varningstext (Buena Vista Home Entertainment)
2.   Disney On Ice 100 Years of Disney Magical Moments reklam (speakerröst: ?)
3.   Disneyland Paris 2000-2003 reklam (speakerröst: Jennie Jahns)
4.   Kommer snart på bio (speakerröst: Roger Storm)
5.   Björnbröder biotrailer (svensk biopremiär 6 februari 2004) (speakerröst: Fredrik Beckman)
6.   Walt Disneh Home Entertainment logo (2001-2008)
7.   Snart på Disney-DVD & VHS
8.   Stitch Experiment 626 videotrailer (kommer på Disney-DVD & VHS november 2003) (speakerröst: ?)
9.   Farbror Joakim och Knattarna i Jakten På Den Försvunna Lampan videotrailer (kommer på Disney-DVD & VHS 21 januari 2004) (speakerröst: ?)
10. Lejonkungen 3 Hakuna Matata videotrailer (kommer på Disney-DVD & VHS 18 februari 2004)
11. Fler tips efter filmen
12. Walt Disney Home Entertainment logo (2001-2008)
13. Lejonkungen Specialutgåva
14. Walt Disney Pictures logo ("Lejonkungen Specialutgåvan" variant)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 december 2022 kl. 20:27:33Lejonkungen Specialutgåvan (2003-10-15);

11. Fler tips efter filmen
12. Walt Disney Home Entertainment logo (2001-2008)
13. Lejonkungen Specialutgåva
14. Walt Disney Pictures logo ("Lejonkungen Specialutgåvan" variant)
Så den här utgåvan gör alltså reklam för sig själv?