Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som inte fick rollen

Startat av Steffan Rudvall, 28 februari 2021 kl. 17:47:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Visste ni att Björn Skifs var ett andrahandsval till Woody från början ville man ha Tomas von Brömssen.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 februari 2021 kl. 17:47:33
Visste ni att Björn Skifs var ett andrahandsval till Woody från början ville man ha Tomas von Brömssen.

Det hade jag ingen aning om, var fick du reda på det?

Däremot visste jag följande;

- Jan Koldenius fick rollen som Danny i 1995-års omdubbning av Pongo och De 101 Dalmatinerna, men så kom Monica Forsberg till honom med ett krångligt kontrakt som hon ville att han skulle skriva under vilket han vägrade av personliga skäl och tackade för sig, så därför gick rollen till Gunnar Uddén

- Gunnar Ernblad provspelade för Ior i MediaDubbs version av Nalle Puh men blev inte godkänd så därför gick rollen till John Harryson

- Andreas Nilsson nämnde själv i Christian Hedlunds podcast att han provspelade för Anden i Aladdin men blev inte godkänd och därför gick rollen till Dan Ekborg

Sedan vet jag inte om detta räknas men Steve Kratz var påtänkt som Tiger i Tigers Film efter att Peter Wanngren fått lämna rollen men Steve lyckades inte bli godkänd trots att Monica Forsberg kämpade, så därför gick rollen till Thomas Hellberg...

Disneyfantasten

Förresten, visst är Tomas Von Brömssen manne som spelar Hoteellvärden i Hundhotellet?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 februari 2021 kl. 17:59:29
Det hade jag ingen aning om, var fick du reda på det?
Roupé har sagt det.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 februari 2021 kl. 18:00:34
Förresten, visst är Tomas Von Brömssen manne som spelar Hotellvärden i Hundhotellet?
Det stämmer.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 februari 2021 kl. 17:59:29
Det hade jag ingen aning om, var fick du reda på det?
Det var dålig kvalité & de ville ha int ha

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 28 februari 2021 kl. 18:03:45
Det var så dålig kvalité och de var inget han gilla
Thomas fick se orende klipp alltså ofärdig 3D animation.


MOA

Drakarna Cornwall & Devon i Kampen Om Camelot var tänka att spelas av Magnus & Brasse

Erik Friman

Dan Ekborg berättade som gäst hos Schulman Show att han blev frågad att göra rösten till Filoktetes "Fille" i Herkules innan den gick till Peter Harryson. Han tackade personligen nej för att den påminner om en liknade roll, som jag tror han menar Anden i Aladdin. När de rekommenderade Hades så tog han den.

gstone

Brasse Brännström tackade nig till rollen som Cornwall.

Så då valde Magnus Härenstam att inte spela Devon heller  :'( :'( :-\ :-\

Från början skulle  Magnus och Brasse spela Devon och Cornwall i Det magiska svärdet - kampen om Camelot :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Carola blev underkänd som Anastasia  :'( :'(

Och Peter Jöback blev underkänd som Dimitri i samma film :-\ :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2021 kl. 19:01:48
Brasse Brännström tackade nig till rollen som Cornwall.

Så då valde Magnus Härenstam att inte spela Devon heller  :'( :'( :-\ :-\

Från början skulle  Magnus och Brasse spela Devon och Cornwall i Det magiska svärdet - kampen om Camelot :D
Ja de skrev jag

Erika

Om jag inte minns helt fel så provspelade Annelie Berg Bhagavan för Jasmine i Aladdin (tv-serien, alltså), men blev inte godkänd. 

Mikael Roupé har också nämnt en annan skådespelare var påtänkt (och som även var Dreamworks förstahandsval) som Sinbad i Sinbad: Legenden om de sju haven, men han och de andra på Sun Studio tyckte inte skådespelaren passade. En av anledningarna var för han helt enkelt lät för ung, så därför blev det Jakob Stadell istället.   

MOA

Citat från: Erika skrivet 28 februari 2021 kl. 20:45:57
Om jag inte minns helt fel så provspelade Annelie Berg Bhagavan för Jasmine i Aladdin (tv-serien, alltså), men blev inte godkänd. 

Mikael Roupé har också nämnt en annan skådespelare var påtänkt (och som även var Dreamworks förstahandsval) som Sinbad i Sinbad: Legenden om de sju haven, men han och de andra på Sun Studio tyckte inte skådespelaren passade. En av anledningarna var för han helt enkelt lät för ung, så därför blev det Jakob Stadell istället.
Vem va de?