Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bästa svenska tillägget till en viss dubbning?

Startat av Mathilda Gustafsson, 6 juni 2021 kl. 20:33:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2023 kl. 10:57:49I Änglahund, i slutet av eftertexterna spelas en nyinspelad variant av Hasse Anderssons klassiska låt med samma namn.
Vilket är smart marknadsföring...

Disneyfantasten


Steffan Rudvall


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 januari 2023 kl. 11:29:51Den är med men inte i sin helhet...
Jag har för mig att man i senare VHS-utgåvor bytt ut Hasses låt till den instrumentala originalversionen.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2023 kl. 11:36:17Jag har för mig att man i senare VHS-utgåvor bytt ut Hasses låt till den instrumentala originalversionen.
Kanske TV-sändningar men inte VHS...

gstone

Jag gillar att  Georg Darling och  Kapten Krok har olika röster på svenska.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2023 kl. 11:36:17Jag har för mig att man i senare VHS-utgåvor bytt ut Hasses låt till den instrumentala originalversionen.
Alla VHS-utgåvor jag sett har i alla fall Hasse Anderssons låt, men de flesta utgåvor kapar av sången när eftertexterna rullat färdigt (d.v.s. mot slutet av första refrängen). Jag har inte heller sett någon TV-sändning som inte har med sången.

Citat från: gstone skrivet 18 januari 2023 kl. 12:30:36Jag gillar att  Georg Darling och  Kapten Krok har olika röster på svenska.
Det gör inte jag, i och med att det är tradition och i stort sett en oskriven lag att alla filmer och pjäser av Peter Pan världen över ända sedan 1904 ska ha samma skådespelare för George Darling och Kapten Krok. De båda svenska dubbningarna är väl nästan de enda undantagen i världen...

gstone

Att Anden Genie och Gatuförsäljaren har olika röster.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 januari 2023 kl. 16:49:39Att Anden Genie och Gatuförsäljaren har olika röster.
Varför? Det är ju meningen att gatuförsäljaren ska vara Anden ju.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 januari 2023 kl. 19:25:39Varför? Det är ju meningen att gatuförsäljaren ska vara Anden ju.

Ursprungligen ja, men det ändrades i slutändan under produktionen av filmen.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2023 kl. 19:55:16Ursprungligen ja, men det ändrades i slutändan under produktionen av filmen.
Det tror jag inte, bara för att de inte nämner dig den den färdiga filmen behöver det inte betyda att det inte stämmer.

gstone

Jag har en ny favorit sådan här  :D

Elementärt kallas stället där eld personerna bor för Glödermalm !! ;D ;D ;D

Jag älskar det.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

I en Disney Plus serie nämner dom Beppe Wolgers  ;D

På engelska var det Fred Rogers  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 22 augusti 2023 kl. 17:37:44I en Disney Plus serie nämner dom Beppe Wolgers  ;D

På engelska var det Fred Rogers  :D
Helt klart guld!

Vilken tv-serie, förresten...?

gstone

Citat från: Erika skrivet 22 augusti 2023 kl. 18:09:09Helt klart guld!

Vilken tv-serie, förresten...?
High School Musical: The Musical: The Series.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.