Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Antz

Startat av Disneyfantasten, 24 mars 2022 kl. 20:18:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Hittade ingen tråd om denna film.

Enligt Mikael Roupé själv (som han själv berättade i en intervju) så spelades denna tydligen in hos Sun Studio i Stockholm, iallafall när det gäller skådespelarna som bor där (t.ex. Dick Eriksson, m.fl.), men eftersom filmen hade Sverigepremiär januari 1999 så skulle jag gissa att den spelades in under slutet av 1998, skulle gissa att Mary Poppins (som gavs ut på VHS i Sverige februari 1999) antagligen spelades in samtidigt.

gstone

Det för klarar varför dom avände en del skådspelare stockholm baserad skådspelare.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Gillar ni den här eller Ett Småkryps Liv bättere ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Varför har den här filmen credits i en recension på hemsidan men inte en egen lista?

https://www.dubbningshemsidan.se/recensioner/Antz/
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 18 augusti 2023 kl. 23:59:17Varför har den här filmen credits i en recension på hemsidan men inte en egen lista?

https://www.dubbningshemsidan.se/recensioner/Antz/
Tyvärr har det nog aldrig blivit av att jag skrivit av de fullständiga creditsen för att publicera creditlista. Det som nämns i recensionen är uppenbarligen inte alla skådespelare, i och med att jag i recensionen har skrivit att 14 skådespelare medverkar; medan bara 9 nämns i faktarutan.

Jag försöker att hitta åt min VHS-utgåva med Antz, för att kunna skriva av alla dubbcreditsen, men hann inte detta innan konferensen - jag ska se om jag hinner leta efter den under helgen. :)