Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Peter Pan & Lena (Peter Pan & Wendy - 2023)

Startat av Zebastian, 28 februari 2023 kl. 21:35:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Disney har släppt en trailer till deras nya live action Peter Pan.


Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av deras live action remake de flesta verkar vara gjorda för en snabb slant.

Men just denna tror jag faktiskt behövs då Disneys animerade film Peter Pan från 50-talet har skadande stereotyper som inte borde normaliseras för dagens barn.

Disneyfantasten

Jag får säga att den i jämförelse med många andra ser helt okej ut, jag tror inte att den blir lika bra som den tecknade men förhoppningsvis bättre än förra årets Pinocchio.

Lillefot

Citat från: Zebastian skrivet 28 februari 2023 kl. 21:35:09Disney har släppt en trailer till deras nya live action Peter Pan.


Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av deras live action remake de flesta verkar vara gjorda för en snabb slant.

Men just denna tror jag faktiskt behövs då Disneys animerade film Peter Pan från 50-talet har skadande stereotyper som inte borde normaliseras för dagens barn.
Jag får nog hålla med Disneyfantasten, trailern ger ett någorlunda positivt intryck. Skådespelet verkar lovande, och det ser ut som att Tigerlilja kommer få en utökad roll i handlingen (liknande som skedde med Jasmine i Aladdin-remaken).

Mina förväntningar är fortfarande låga, speciellt med tanke på hur Pinocchio (2022) blev i slutändan. Men vem vet, det kanske ändå blir en helt okej film.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2023 kl. 22:32:10Jag tror nog den blir bra.

Eller åtminstone mer okej för mig, ungefär i stil med Berättelsen om Askungen och Dumbo (2019).

Lilla My

Åh wow, den ser fruktansvärd ut...

Synd, för Peter Pan var ändå en av de storys de hade kunnat göra riktigt jävla grym i Live action. Extra synd eftersom det var en av Walts personliga favort-böcker.

Bara synd alltihop.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  1 mars 2023 kl. 00:34:47Åh wow, den ser fruktansvärd ut...

Synd, för Peter Pan var ändå en av de storys de hade kunnat göra riktigt jävla grym i Live action. Extra synd eftersom det var en av Walts personliga favort-böcker.

Bara synd alltihop.
Mm håller verkligen med. 

gstone

Om man går in på Disney plus som kan man se en trailer på svenska :D

Det står också att filmen heter Peter Pan och Lena på svenska.

https://www.disneyplus.com/sv-se/movies/peter-pan-and-wendy/147B2rQASB09
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Då det är bekräftat att filmen kommer dubbas till svenska (och förmodligen även ett par nordiska språk till), tar jag och flyttar på tråden. :)

(Dock tycker inte jag filmen själv verkar så intressant, är mer intresserad av dubben...)

Elios

Hoppas dom ändrar på det och sänder inte den först på Disney Plus utan visas på bio.  :P :P

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  3 mars 2023 kl. 00:15:00Hoppas dom ändrar på det och sänder inte den först på Disney Plus utan visas på bio.  :P :P
Fast det skulle antagligen inte passa kvalitetsmässigt då den är gjord för streaming.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 mars 2023 kl. 00:16:22Fast det skulle antagligen inte passa kvalitetsmässigt då den är gjord för streaming.
Men jag såg faktiskt Martin Scorseses The Irishman på bio även om den släpptes på Netflix. Dem visade den på en biograf i Malmö några gånger. Du kanske kände till det för du bor väl i Malmö har jag för mig att du har nämnt nån gång!?
Fast det betyder ju inte att denna kommer göra det men man ska aldrig säga aldrig. Får väl ha en egen duk där hemma då och se den som hemmabio annars. :o :o