Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Peter Pan & Lena (Peter Pan & Wendy - 2023)

Startat av Zebastian, 28 februari 2023 kl. 21:35:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 april 2023 kl. 11:26:55Så John har alltså två svenska röster och Tingeling har alltså dialog i filmen?
Om dom inte tagit  Tingeling ljudeffekter ett annat språk ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 april 2023 kl. 11:26:55Så John har alltså två svenska röster och Tingeling har alltså dialog i filmen?
Jag har inte sett filmen än, men jag undrar om det kanske blivit någon felcreditering när det gäller John...? Alternativt att en person behövt komplettera någon saknad replik när han haft tid över på sitt dubbningspass.

Såvitt jag kan se verkar nämligen John bara ha en crediterad skådespelare i alla andra länders dubbningar, så varför skulle det då behövas två skådespelare i Sverige som enda land i världen...?

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 28 april 2023 kl. 11:23:34Rösterna till filmen finns nu på wikipedia  :D

https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Pan_och_Lena
Redigeringen angav ingen källa för uppgifterna så jag mallade avsnittet. Varifrån vet vi detta?
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga skrivet 28 april 2023 kl. 16:00:24Redigeringen angav ingen källa för uppgifterna så jag mallade avsnittet. Varifrån vet vi detta?
Jag har kollat credits på Disney Plus med.

Dom stämmer.

Men dom hade inte med alla karatärer
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 28 april 2023 kl. 16:02:25Jag har kollat credits på Disney Plus med.

Dom stämmer.

Men dom hade inte med alla karatärer
Okej, skrev in det
Houba !

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Sabelöga skrivet 28 april 2023 kl. 16:37:42Okej, skrev in det
Näätan alla andra var vilda pjokar.

Och Roger Strom spelar också en gamla gubbe.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 28 april 2023 kl. 16:00:24Redigeringen angav ingen källa för uppgifterna så jag mallade avsnittet. Varifrån vet vi detta?
Såvitt jag kan avgöra stämmer Wikipedias lista med eftertexterna på Disney+, förutom att de verkar ha missat den andra skärmbilden med fler rollfigurer.

På Disney+ står också John angiven i den här formen:
"John - Sello Sey Weitzberg
 John - Axel Adelöw"

D.v.s. med rollfigurens namn två gånger. Då ju Sello Sey Weitzberg också spelar Nidde känns det lite märkligt om han även skulle spela John utöver Axel Adelöw, så jag undrar om det har blivit någon felaktig creditering där...? Möjligen kanske kan han ha mörkat för Axel Adelöw vid saknade repliker, om det nu är så att han är den huvudsakliga skådespelaren, men i vanliga fall brukar ju sådant inte crediteras.

Jag är dock inte säker på hur vare sig Sello Sey Weitzberg eller Axel Adelöw låter, så jag kan tyvärr inte bedöma med någon form av visshet vem av dem som spelar rollen; eller om det mot förmodan verkligen är båda två. Men ingen annan creditlista på Disney+ verkar ha två skådespelare för John, så varför skulle Sverige skilja sig åt från resten av världen...?

gstone

Nu har jag sett filmen :D

Som ni undrar  något är det bara att fråga.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 april 2023 kl. 15:32:08Nu har jag sett filmen :D

Som ni undrar  något är det bara att fråga.
Lyckades du komma fram till om det verkligen är två skådespelare som spelar John eller bara en av de två crediterade?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 april 2023 kl. 18:13:09Lyckades du komma fram till om det verkligen är två skådespelare som spelar John eller bara en av de två crediterade?
Nej.

Är du arg ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 april 2023 kl. 18:33:15Nej.

Är du arg ?
Inte alls, jag är bara nyfiken om det lät som en eller två skådespelare? Om det fanns något som tydde på att det faktiskt skulle vara två, typ att karaktären tydligt byter röst?

Jag har själv inte hunnit se filmen än, men låter som sagt osannolikt då alla andra länders creditlistor bara anger en skådespelare.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 april 2023 kl. 20:40:46Inte alls, jag är bara nyfiken om det lät som en eller två skådespelare? Om det fanns något som tydde på att det faktiskt skulle vara två, typ att karaktären tydligt byter röst?

Jag har själv inte hunnit se filmen än, men låter som sagt osannolikt då alla andra länders creditlistor bara anger en skådespelare.
Sponatnt skulle jag säga att det lät som en.

Men det kan ju alltid vara en väldigt bra imaition.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka är Fabienne Glader, Melinda Sefane och Sello Sey Weitzberg ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.