Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Insidan ut

Startat av TonyTonka, 3 november 2015 kl. 01:50:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag såg den här filmen (för andra gången) i helgen, och nu undrar jag om någon vem som som gör rösten till Mammans Vemod och Rädsla, samt Jennys lärare?

Dessutom undrar jag om någon vet hurvida Inside Out - Riley's first date? Kommer dubbas, och i så fall om alla rösterna från filmen kommer vara med igen?

Insidan ut är för övrigt en fantastisk film som jag varmt kan rekomendera. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

DavidAndersson

Bästa infon jag kan hitta kring det är på denna sidan:

http://www.dubbningshemsidan.se/credits/insidan-ut/

Inte sett än - ser mycket framemot den!


Alexander

#2
Jag såg Insidan ut för första gången igår, det var en väldigt bra film. Såg den på engelska med svenskt text på Blu-ray men kollade igenom sen några scener på svenska.  :) Dubbningen är väldigt bra, både skådespelet och översättningen, är mycket nöjd med den, förutom en liten miss som jag märkte som jag är förvånad över att ingen mer än mig verkar har märkt.

Charlotte Ardai Jennefors som spelar drömregissören kallar Jenny för Riley i filmen. T.ex  säger hon "kom ihåg att spela mot kameran allihopa, Riley är kameran." Plus några fler repliker till.
När hennes namn i dubbningen är Jenny.

gstone

Har Linda Olsson som dubbade huvudrollen i den här filmen ett Twitter konto ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet  8 januari 2020 kl. 11:12:03
Har Linda Olsson som dubbade huvudrollen i den här filmen ett Twitter konto ?

Jag vet inte om hon har ett Twitter-konto, men hon har Instagram. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: gstone skrivet  8 januari 2020 kl. 11:12:03
Har Linda Olsson som dubbade huvudrollen i den här filmen ett Twitter konto ?

Många har ju både Twitter, Snap och Instagram så det är bara att kolla om du känner till någon mer från dubbningen som kanske tänkte när dem sågs: "Ja men ska vi inte ta och hålla kontakten efter det här och då kan vi ju lägga till varandras Twitter."  ::)

Elios

Är det någon som vet om det ska komma en tvåa?  ;D

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 14 januari 2020 kl. 07:27:39
Är det någon som vet om det ska komma en tvåa?  ;D

Hittills verkar det inte ha annonserats ännu, men man kan ju hoppas för jag älskar filmen...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2020 kl. 07:40:28
Hittills verkar det inte ha annonserats ännu, men man kan ju hoppas för jag älskar filmen...

Då lär den säkert komma inom en snar framtid. Den var ju väldigt bra ettan med Kyle Mchlachan som pappan.  ;D

Steffan Rudvall

Hoppas bara den inte blir som Bilar 2

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet  4 april 2020 kl. 02:19:55
Då lär den säkert komma inom en snar framtid. Den var ju väldigt bra ettan med Kyle Mchlachan som pappan.  ;D

Den svenska dubbningen var dessutom väldigt bra gjord av alla inblandade...

Tråkigt dock att Björn Granath inte kan återkomma, men förhoppningsvis får Björn Gedda leva i flera år till då han lyckades väldigt bra med att axla Granaths mantel...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 april 2020 kl. 02:27:01
Hoppas bara den inte blir som Bilar 2

Jag tycker inte att 2an är direkt dålig, även om den som du säger skiljer sig på tok för mycket från första filmen...

Överlag tycker jag att Bilar är den franschise inom Pixar som varit den mest komplicerade av alla, även om ingen av dem är dålig, första filmen kan kännas lite långtråkig, andra filmen skiljer sig som sagt för mycket från den första (i första filmen är det Rally-race i Arizona medan 2an utspelar sig i London med någon form av deckar-tema och är därmed den Pixar-film jag tycker minst om personligen), medan 3an är den bästa av dessa tre... (tillsammans med Den Gode Dinosaurien och Monsters University så är Bilar-filmerna de Pixar-filmer jag tycker minst om, i Den Gode Dinosaurien är det dinosaurie-tema, som jag visserligen inte har någonting emot, men som inte direkt är min kulör då jag som sann djur-fantast helst vill fokusera på "vanliga" djur, så jag tycker näst minst om denna efter Bilar 2, medan i Monsters University är animationen avsevärt fulare jämfört med första filmen plus att jag också blev besviken att Robert Gustafsson inte återkom som Mike Wazowski, inte för att det är något fel på Johan Ulveson som skådespelare, men som Wazowski imponerar han inte riktigt, han är dock utmärkt som Skrik & Panik i Herkules och Kat-A-Strof i Fievel i Vilda Västern, jag tror dessutom att han hade passat ypperligt som Bartolomeus i Mästerdetektiven Basil Mus), alla dessa fem filmer har dock utmärkta dubbningar, vilket är ett stort plus...

Men för att återgå till ämnet; jag dyrkar verkligen Linda Olssons insats som Glädje och det finns nog ingen jag kan tänka mig som skulle kunna göra rollen bättre...

Disneyfantasten

Vilka spelar Leon Pålsson Sälling, Eric Broberg, Fredrik Lycke, Gabriel Falklind Jerkérus, Håkan Södergren, James Lund, Lisen Palmborg, Nils Boyer, Nina Pressing, Robin Keller, Yeliz Tungert, Sofia Henze Wahlund och Ester Lejdemyr i filmen?

Disneyfantasten

Såg filmen igår igen, min favorit av Pixar-filmerna om jag tvunget ska välja en, har som tradition att se den en gång om året, vilket jag nu gjort tre år i rad!  :)

Jag listade ut att Leon Pålsson Sälling - precis som i kortfilmen Jennys Första Dejt - spelar Jordan här, dock har Jordan inga repliker i filmen utan gör ljud ifrån sig...

clara liljeberg

yohio spelar jennys drömpojkvän.


Disneyfantasten



gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Det blir intressant med en uppföljare men förstår inte riktigt hur de ska fortsätta Jennys historia allt löste sig ju.

TonyTonka

Härligt, det blir första gången jag ser fram emot en uppföljare i så fall, om man inte räknar Toy Story 4, som jag också såg fram emot eftersom att Bo Peep fick komma tillbaka. :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Såg faktiskt om denna igår.  ;D  ;D

E

Citat från: TonyTonka skrivet 10 september 2022 kl. 00:49:05Härligt, det blir första gången jag ser fram emot en uppföljare i så fall, om man inte räknar Toy Story 4, som jag också såg fram emot eftersom att Bo Peep fick komma tillbaka. :D
Hoppas bara att den är bättre för jag tyckte Toy Story 4 var nåt av det sämsta från Pixar hittills.

TonyTonka

Citat från: E skrivet 10 september 2022 kl. 02:30:44Hoppas bara att den är bättre för jag tyckte Toy Story 4 var nåt av det sämsta från Pixar hittills.
Jag tycker tvärtom att det är en av de bättre från Pixar, men jag tyckte å andra sidan att Toy Story 3 som bäst var medioker. Jag har aldrig gillat den, tycker att Toy Story 4 borde varit Toy Story 3 i stället.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Jag tycker inte att varken 3an eller 4an är dåliga, men det är subjektivt, jag tycker att båda är bra, även om jag anser att de två första är bättre.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 september 2022 kl. 08:32:26Jag tycker inte att varken 3an eller 4an är dåliga, men det är subjektivt, jag tycker att båda är bra, även om jag anser att de två första är bättre.
Själv tycker jag att fyran inte alls är dålig men att storyn är bättre om det är bara fanns tre. Jag hoppas dock att denna uppföljare blir riktigt bra.

gstone

Jag ska skriva en recension av den här filmen till tidnigen på min dagligaverksamhet.

Har ni några råd ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag håller på att se om Insidan Ut just nu.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det är kul att Philip Zandén är med.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har skrivet en recession på den här filmen nu på min dagliga verksamhet.

Tina som är redaktör hjälpte mig :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kul fakta:Innan Amy Poehler fick rollen som Glädje tänkte Disney/Pixar att Hayley Mills skulle göra hennes röst.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.