Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Scooby-Doo! Meets Courage the Cowardly Dog ny direkt till DVD långfilm

Startat av Steffan Rudvall, 22 juni 2021 kl. 19:53:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: KurageDHH skrivet 14 september 2021 kl. 13:03:32
Nu har jag sett filmen och kan identifiera vissa röster på svenska:

Scooby Doo - Steve Kratz
Shaggy - Jesper Adefelt
Velma - Jennie Jahns
Daphne - Sharon Dyall
Fred - Jonas Kruse
Kurage - Joakim Jennefors (dock osäkert)
Märta - Irene Lindh
Hjalmar - Per Sandborgh
Clownen - Ole Ornered
Borgmästaren - ?
Self Help Book - Johan Hedenberg
Mr. Glockenspiel - Adam Fietz
Frau Glockenspiel - ?
Datorn - ?
Velmas ipad - ?
Nyhetsmannen - Andreas Nilsson
Generalen - Johan Hedenberg
Löjtnant - Adam Fietz
Katz - Stephan Karlsén
Le Quack - Stephan Karlsén

När jag hörde Kurage skrika eller mumbla verkar det ut så som att han har fått en ny röst (han skriker inte som förut i serien) men när har pratar tycker jag att han låter fortfarande lite misstänkt Joakim Jennefors. Nu annan har sett filmen på svenska och kan identifiera övriga röster?
Ok dom gamla rösterna e tillbaks




Adam

Citat från: KurageDHH skrivet 14 september 2021 kl. 13:03:32
Nu har jag sett filmen och kan identifiera vissa röster på svenska:

Scooby Doo - Steve Kratz
Shaggy - Jesper Adefelt
Velma - Jennie Jahns
Daphne - Sharon Dyall
Fred - Jonas Kruse
Kurage - Joakim Jennefors (dock osäkert)
Märta - Irene Lindh
Hjalmar - Per Sandborgh
Clownen - Ole Ornered
Borgmästaren - ?
Self Help Book - Johan Hedenberg
Mr. Glockenspiel - Adam Fietz
Frau Glockenspiel - ?
Datorn - ?
Velmas ipad - ?
Nyhetsmannen - Andreas Nilsson
Generalen - Johan Hedenberg
Löjtnant - Adam Fietz
Katz - Stephan Karlsén
Le Quack - Stephan Karlsén

När jag hörde Kurage skrika eller mumbla verkar det ut så som att han har fått en ny röst (han skriker inte som förut i serien) men när har pratar tycker jag att han låter fortfarande lite misstänkt Joakim Jennefors. Nu annan har sett filmen på svenska och kan identifiera övriga röster?
Citat från: MOA skrivet 14 september 2021 kl. 13:29:28
Ok dom gamla rösterna e tillbaks
Känns verkligen härligt annars.
Så fort jag läste att Andreas Nilsson återigen var rösten till nyhetsmannen samt att Stephan Karlsén var tillbaka som Katz och dr. Le Quack så kände jag nästan för att fira. 💗💗
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Steffan Rudvall

Citat från: KurageDHH skrivet 14 september 2021 kl. 13:03:32
Nu har jag sett filmen och kan identifiera vissa röster på svenska:

Scooby Doo - Steve Kratz
Shaggy - Jesper Adefelt
Velma - Jennie Jahns
Daphne - Sharon Dyall
Fred - Jonas Kruse
Kurage - Joakim Jennefors (dock osäkert)
Märta - Irene Lindh
Hjalmar - Per Sandborgh
Clownen - Ole Ornered
Borgmästaren - ?
Self Help Book - Johan Hedenberg
Mr. Glockenspiel - Adam Fietz
Frau Glockenspiel - ?
Datorn - ?
Velmas ipad - ?
Nyhetsmannen - Andreas Nilsson
Generalen - Johan Hedenberg
Löjtnant - Adam Fietz
Katz - Stephan Karlsén
Le Quack - Stephan Karlsén

När jag hörde Kurage skrika eller mumbla verkar det ut så som att han har fått en ny röst (han skriker inte som förut i serien) men när har pratar tycker jag att han låter fortfarande lite misstänkt Joakim Jennefors. Nu annan har sett filmen på svenska och kan identifiera övriga röster?
Det kanske är så att det inte är dubbat när han skriker utan taget från den engelska versionen. Eller så kan Joakim Jennefors glömt hur han gjorde sin Kurage röst.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2021 kl. 14:48:52
Det kanske är så att det inte är dubbat när han skriker utan taget från den engelska versionen. Eller så kan Joakim Jennefors glömt hur han gjorde sin Kurage röst.
M&E spåret?

Goliat

Lite halvt off topic.

Men det finns en crossover av Courage The Cowardly Dog och Scooby Doo som gick i korta segment, någon minut mellan avsnitt som tillsammans kan klippas ihop till ett helt avsnitt. Kallad "Scare-a-thon"

Frågan är, har denna dubbats till Svenska?

https://cartoonnetwork.fandom.com/wiki/Scooby-Doo/Courage_the_Cowardly_Dog_Scare-a-Thon

En video om den


https://youtu.be/tVQZbl7u8Uk

Steffan Rudvall


Steffan Rudvall

Citat från: King Owl skrivet 14 september 2021 kl. 15:19:24
Lite halvt off topic.

Men det finns en crossover av Courage The Cowardly Dog och Scooby Doo som gick i korta segment, någon minut mellan avsnitt som tillsammans kan klippas ihop till ett helt avsnitt. Kallad "Scare-a-thon"

Frågan är, har denna dubbats till Svenska?

https://cartoonnetwork.fandom.com/wiki/Scooby-Doo/Courage_the_Cowardly_Dog_Scare-a-Thon

En video om den


https://youtu.be/tVQZbl7u8Uk
Om det har gått i segment mellan olika program är det ju väldigt svårt att ta reda på.


Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2021 kl. 15:21:19
Om det har gått i segment mellan olika program är det ju väldigt svårt att ta reda på.

Ja, speciellt då de gick flitigt tidigare så verkar inte många spelat in det under den tiden. Tror också det är svårt att veta med reklam och sådana segment, men ibland dyker det upp någon här som har stenkoll.

Jag har inget minne av att det ens visats

Jabberjaw

Kul med en ny film på svenska. Skall också ta och beställa dvd filmen då jag gillar fysiska ex. Men vad tusan sysslar Warner Bros med.....  :( :o

Vad är det för stolpskott som sitter i planeringen och bestämmer vilka special episoder som skall ingå i varje DVD film. Vart är lite fräscha nya avsnitt, eller varför inte lite med Yabba-Doo..  :( ???

Steffan Rudvall

Citat från: Jabberjaw skrivet 14 september 2021 kl. 20:14:18
Kul med en ny film på svenska. Skall också ta och beställa dvd filmen då jag gillar fysiska ex. Men vad tusan sysslar Warner Bros med.....  :( :o

Vad är det för stolpskott som sitter i planeringen och bestämmer vilka special episoder som skall ingå i varje DVD film. Vart är lite fräscha nya avsnitt, eller varför inte lite med Yabba-Doo..  :( ???
De flesta har ju givits ut i Sverige men det finns några undantag så det är helt vanligt att en ny film kommer ut på svenska. Jag tycker dock att Warner borde inkludera svenskt tal även på avsnitten som kommer som bonusmaterial vilket de tidigare inte har gjort och antagligen inte gör den här gången heller.

Jabberjaw

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2021 kl. 20:18:55
De flesta har ju givits ut i Sverige men det finns några undantag så det är helt vanligt att en ny film kommer ut på svenska. Jag tycker dock att Warner borde inkludera svenskt tal även på avsnitten som kommer som bonusmaterial vilket de tidigare inte har gjort och antagligen inte gör den här gången heller.

Dom behandlar vissa saker i sina arkiv som trash vilket är synd. Och vad gäller bonus materialen håller jag fullständigt med, urdåligt av den svenska avdelningen att inte stå upp för svenska dubbningar och tvinga Warner gräva fram ljudspår till allt bonus material.  >:( :(