Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Olika Disney-loggor

Startat av Disneyfantasten, 28 september 2021 kl. 15:09:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Varför har senare nyutgåvor av t.ex. Pongo och De 101 Dalmatinerna (2008-års utgåva), Toy Story, Toy Story 2, Skönheten och Odjuret (2010-års utgåvor), Lejonkungen (2011-års utgåva), Hitta Nemo, Den Lilla Sjöjungfrun (2013-års utgåvor), m.fl. bytt från gamla loggan till nya!?

Nyutgåvorna har dessa;

www.youtube.com/watch?v=q1ktXscFxgc

www.youtube.com/watch?v=k9bUTfFF3_4

Men borde istället ha dessa;

www.youtube.com/watch?v=ayRlrAtnmlY

www.youtube.com/watch?v=sPEPcdCFdjw

Jag tycker det är onödigt att Disney "moderniserar" nyutgåvorna på det här viset, att utgåvorna är annorlundare är en sak (likaså reklamerna), men att byta ut tidigare Disney-loggan i filmens öppning mot den nyare är att gå alldeles för långt!

För nyare filmer (alltså som kom ut efter dessa), t.ex. Upp, Bolt, Prinsessan och Grodan, Trassel, Modig, Frost, Insidan Ut, Zootropolis, Vaiana, m.fl. så tycker jag att det är fullt logiskt och rimligt att använda den nyare loggan...

Men att använda det på äldre filmer tycker jag bara är onödigt och går stick i stäv med filmkänslan!

På samma sätt förstår jag inte varför man moderniserat 2003-års specialutgåva av Lejonkungen på det här sättet; www.youtube.com/watch?v=4bm3StqeRZU

Och så en sak till; varför har Disney avsett den tecknade versionen på sina CDI-djur filmer såsom Djungelboken 2016 och Lejonkungen 2019?;

www.youtube.com/watch?v=cXyjBk-zeR8

När den lika gärna kunnat passa lika bra på en del "riktiga" animerade filmer istället!