Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Raya och Den Sista Draken (2021)

Startat av Disneyfantasten, 25 augusti 2019 kl. 08:12:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Den 25 november 2020 så ska det komma en ny animerad film från Walt Disney Animation Studios, nämligen Raya and The Last Dragon (vilket annonserades i natt, det var sannerligen på tiden)

Här är en "First Look"; www.youtube.com/watch?v=PC4632u-kn8

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 augusti 2019 kl. 08:12:32
Den 25 november 2020 så ska det komma en ny animerad film från Walt Disney Animation Studios, nämligen Raya and The Last Dragon (vilket annonserades i natt, det var sannerligen på tiden)

Här är en "First Look"; www.youtube.com/watch?v=PC4632u-kn8

Hurra  ! Något som inte  är en uppföljare.

Och Yayyyy  Awkwafina gör en röst !!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det värkar troligt nog inte vara en musikal. Undrea om Raya kommer en rolig äldre mentor som en mormor, farmor ,mästare eller lärare av något slag ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Som dom säger i klippet så är väntan inte alls långt borta.  8)

Elios

Trodde först att denna Raya skulle handla om Jasmines Tiger Raya.  ;D

Disneyfantasten

#5
Citat från: Elios skrivet 29 augusti 2019 kl. 17:34:08
Som dom säger i klippet så är väntan inte alls långt borta.  8)

Vad menas med det?  ???

Elios


Disneyfantasten

#7
Citat från: Elios skrivet 25 september 2019 kl. 14:31:19
Att filmen snart är här förstås.  ;D

Om än inte förrän nästa år...

Den amerikanska premiären är som sagt 25 november 2020, vilket i skrivande stund är mer än ett år kvar, den svenska premiären är ännu ej fastställd, men jag skulle gissa att det sannolikt blir försenat till omkring februari 2021...

Utöver det har Walt Disney Animation Studios även två hittills otitlade filmer på lager som ska ha premiär 2021-11-24 respektive 2022-11-23, plus en film som kommer att vara regisserad av Lin-Manuel Miranda och Bryn Howard som ännu ej har fått något premiärdatum, men jag skulle gissa att den förmodligen kommer att ha premiär så tidigt som 2023...

Dessutom så vet vi att Pixar Animation Studios har två bestämda filmtitlar med stämplade premiärdatum; Framåt (Onward) (världspremiär 2020-03-06) och Soul (svensk titel ej fastställd ännu) (amerikansk premiär 2020-06-19 och svensk premiär 2020-08-28) och de har även många stämplade premiärdatum med obestämda titlar som kommer att ha premiär 2021-06-18, 2022-03-18, 2022-06-17, 2023-06-16, 2024-03-15, 2024-06-14 respektive 2025-06-13...

All denna information har jag snappat upp från listan "List of theatrical animated features" på Disney Wiki!  :)

Så vid jul eller nyår så hoppas jag verkligen att Disney och Pixar avslöjar många fler kommande filmer med spikade premiärdatum...

Disneyfantasten

#8
Goda nyheter! Jag läste idag på MovieZine att filmen har Sverigepremiär 2021-01-03!  :D

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 augusti 2019 kl. 08:12:32
Den 25 november 2020 så ska det komma en ny animerad film från Walt Disney Animation Studios, nämligen Raya and The Last Dragon (vilket annonserades i natt, det var sannerligen på tiden)

Här är en "First Look"; www.youtube.com/watch?v=PC4632u-kn8

Det känns liiiite som de vill göra en Coco iom att Coco var en mycket bättre Moana än vad Moana var. Så nu vill Disney komma igen och slå till med nästa växel. "Titta! Vi kan också!!"

Men jag ska inte vara allt för cynisk innan jag sett den. Den ser intressant ut :)

gstone

#10
Undrar om filmen kommer ha några roller för äldre veteran skådespelare.

Kanske Raya har en morfar eller farmor ? eller någon slagsmentor figurer som en Sensei eller så har dom fem klanerna i filmen alla någon slags äldre härskare eller härskarinna som leder dom !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#11
Tråkigt att ingen teaser till filmen har kommit ännu, trots att det just nu är nästan 6 månaders tid kvar till premiären...  :(

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 mars 2020 kl. 19:40:53
Tråkigt att ingen teaser till filmen har kommit ännu, trots att det just nu är nästan 6 månaders tid kvar till premiären...  :(

Den premiären lär väl också gå om intet.  :-[

Disneyfantasten

#13
Citat från: Elios skrivet 28 mars 2020 kl. 04:02:51
Den premiären lär väl också gå om intet.  :-[

Vad menar du med det?  ??? Den är ju inte inställd ännu, så det är tid kvar, dessutom så kanske Corona-viruset är borta vid det här laget, vi får vänta och se...

Samlaren

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 mars 2020 kl. 09:40:52
Vad menar du med det?  ??? Den är ju inte inställd ännu, så det är tid kvar, dessutom så kanske Corona-viruset är borta vid det här laget, vi får vänta och se...

Tror inte den amerikanska premiärern är i fara men den svenska kan skjutas upp.