Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Masked Singer

Startat av TonyTonka, 2 april 2021 kl. 21:34:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag hoppas att jag lagt ämnet rätt, men i kvällens avsnitt av Masked Singer fanns en dubbningsrelaterad ledtråd.

SPOILER: Christina Schollin var fåret, och en av ledtrådarna var att hon gjorde rösten till Minerva McGonagall i Harry Potter-filmerna.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Hoppas fler personer som dubbat är med !! :D :D

Tror ni fler kändisar som dubbat kommer vara med ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet  2 april 2021 kl. 21:40:34
Hoppas fler personer som dubbat är med !! :D :D

Tror ni fler kändisar som dubbat kommer vara med ?

Tja, båda de som åkt ut hittils har ju dubbat, så jag misstänker att fler som dubbat kommer vara med också. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  2 april 2021 kl. 23:39:43
Va e detta?
Det är som det låter man ska gissa vem personen i dräkten är.

Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet  2 april 2021 kl. 23:39:43
Va e detta?

Ett musikprogram på TV4 och CMore i vilket kändisar iklädda specialgjorda dräkter tävlar. Den som åker ut måste ta av sig masken.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Samlaren

Har ngn fått rätt hittils av er? Före veckan gissade jag själv på Anja Persson och hade fel.

Simon Axelsson

Citat från: Samlaren skrivet 29 april 2021 kl. 11:21:15
Har ngn fått rätt hittils av er? Före veckan gissade jag själv på Anja Persson och hade fel.

Jadå, i varje fall nu senast. Rösten avslöjade Kikki på långa vägar.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Samlaren

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 april 2021 kl. 11:26:38
Jadå, i varje fall nu senast. Rösten avslöjade Kikki på långa vägar.

Senast var det väll Victoria Silverstedt?

Steffan Rudvall

Citat från: Samlaren skrivet 29 april 2021 kl. 20:08:11
Senast var det väll Victoria Silverstedt?
Kikki Danielsson visade sig vara monstret senaste gången.

Samlaren

Jag fick rätt i Fredags på vem som åkte ut tog det på lekfullheten och att han tycker om barn. Tog det redan föra veckan att det var han (veckan innan han åkte)

Simon Axelsson

Citat från: Samlaren skrivet  3 maj 2021 kl. 15:33:00
Jag fick rätt i Fredags på vem som åkte ut tog det på lekfullheten och att han tycker om barn. Tog det redan föra veckan att det var han (veckan innan han åkte)

Ja, honom hade jag typ spikat från första början, återigen rösten som avslöjade.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Nån som märkte att öppningsnumret för kvällens avsnitt var precis samma medley som i Trolls 2?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Tror ni några som har dubbat kommer var med i säsong 2 ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 25 mars 2022 kl. 16:55:02
Tror ni några som har dubbat kommer var med i säsong 2 ?

Tja, i reklamen tycker jag att en av de tävlande låter som Sharon Dyall, så jag skulle absolut inte vara förvånad om någon dubbare är med och tävlar.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Tror du någon som har dubat kommer vara senare i säsången ?

I går var det ju mest sport sjärnor.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 mars 2022 kl. 16:59:19
Tja, i reklamen tycker jag att en av de tävlande låter som Sharon Dyall, så jag skulle absolut inte vara förvånad om någon dubbare är med och tävlar.
Vilken var det?

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 mars 2022 kl. 15:18:52
Vilken var det?

Vilken reklam, vilken dräkt eller både och? Hur som helst, tycker jag att Nallen i reklamen som laddades upp på maskedsingersveriges Instagram den 14 mars låter som Sharon, men det kanske bara är jag.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

#18
Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 mars 2022 kl. 15:31:09
Vilken reklam, vilken dräkt eller både och? Hur som helst, tycker jag att Nallen i reklamen som laddades upp på maskedsingersveriges Instagram den 14 mars låter som Sharon, men det kanske bara är jag.
Jag menade vilken karaktär. Jag håller nog faktiskt med att den där Nallen låter som Sharon men hon har väl inte varit i "rampljuset" på länge så det är tveksamt om man skulle vilja ha henne med. Man måste ju nämligen kunna gissa vem det är.

Vize

Citat från: gstone skrivet 25 mars 2022 kl. 16:55:02
Tror ni några som har dubbat kommer var med i säsong 2 ?
Ja, det enda kravet är att de är kändisar.

Zebastian

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 mars 2022 kl. 16:59:19
Tja, i reklamen tycker jag att en av de tävlande låter som Sharon Dyall, så jag skulle absolut inte vara förvånad om någon dubbare är med och tävlar.
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 mars 2022 kl. 15:49:22
Jag menade vilken karaktär. Jag håller nog faktiskt med att den där Nallen låter som Sharon men hon har väl inte varit i "rampljuset" på länge så det är tveksamt om man skulle vilja ha henne med. Man måste ju nämligen kunna gissa vem det är.
Tror ni verkligen att hon kan vara med? Skulle någon ens kunna gissa henne? Hon har ju varit exklusiv i dubbningsbranschen ganska länge även fast hon ju från början var skådespelerska och sångerska

Simon Axelsson

Citat från: Zebastian skrivet 27 mars 2022 kl. 01:28:52
Tror ni verkligen att hon kan vara med? Skulle någon ens kunna gissa henne? Hon har ju varit exklusiv i dubbningsbranschen ganska länge även fast hon ju från början var skådespelerska och sångerska

Det har sagts att det var betydligt svårare att gissa den här säsongen.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Hoppas det inte bara sport sjärnor i år.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2022 kl. 18:35:27
Hoppas det inte bara sport sjärnor i år.
Det lär det antagligen inte bli...

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2022 kl. 15:06:09
Tror du någon som har dubat kommer vara senare i säsången ?

I går var det ju mest sport sjärnor.

Tja, Sjöjungfrun är ju utan tvekan Yohio, och han har dubbat några saker. Är också 98% säker på att mjukglassen är Amy Deasismont (Diamond), och hon har också dubbat en del.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet  1 april 2022 kl. 22:24:18
Tja, Sjöjungfrun är ju utan tvekan Yohio, och han har dubbat några saker. Är också 98% säker på att mjukglassen är Amy Deasismont (Diamond), och hon har också dubbat en del.


Jag hoppas du har fel.  ::) ???


gstone

Jag trode Nallen var Bert Åke-Varg.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Zebastian

Den där Nallen gör mig galen det var ju Sharon Dyall när den sjöng i trailern men du låter inte alls som henne!

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet  1 april 2022 kl. 23:01:37
Den där Nallen gör mig galen det var ju Sharon Dyall när den sjöng i trailern men du låter inte alls som henne!
Det är väl ett trick antar jag...

Elios

Jag tror att Trollkarlen är Rennie Mirro!  ;D ;D

gstone

Nu var ju äntligen någon som har dubbat med idag ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Idag visade det sig att lokatten var Malin Berghagen.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 29 april 2022 kl. 22:29:45
Idag visade det sig att lokatten var Malin Berghagen.
Hon har dubbat ganska mycket...

TonyTonka

Har Malin Berghagen någonsin sjungt i en dubbning?  ???

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 april 2022 kl. 22:44:01
Hon har dubbat ganska mycket...

Har hon dubbat något efter Bilar 2 år 2011? Hon har ju varit utbytt mot Jennie Jahns i sina roller sedan dess.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Spelmanen kan vara Amadeus Sögaard.

Trollkarlen kan vara Rennie Mirro

Och Sagoträdet kn vara Jan Johansen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 30 april 2022 kl. 18:41:33
Har Malin Berghagen någonsin sjungt i en dubbning?  ???

Har hon dubbat något efter Bilar 2 år 2011? Hon har ju varit utbytt mot Jennie Jahns i sina roller sedan dess.

I Mulan 2 sjöng någon annan åt hennes karatär.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 13 maj 2022 kl. 22:05:39
I Mulan 2 sjöng någon annan åt hennes karatär.

Nej, det var Malin Berg, inte Malin Berghagen. Men jag har för mig att det var Anna Norberg som sjöng för henne. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Samlaren

Citat från: gstone skrivet 13 maj 2022 kl. 22:04:54
Spelmanen kan vara Amadeus Sögaard.

Trollkarlen kan vara Rennie Mirro

Och Sagoträdet kn vara Jan Johansen.

Tror att spelmannen är Kim Källström

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 april 2022 kl. 22:43:28
Varför?

Det var av den enkla anledningen att jag ville komma på det själv. Men hade jag inte kollat här så hade jag inte vetat. Nåväl ska aldrig kolla här igen förrän efter en final när alla masker är avslöjade.  :o :o :o :o

Elios

Men jag hade iaf rätt på att Trollkarlen var Rennie Mirro. För att jag bara när jag hörde han sjunga kände jag bara och hoppa upp och klappade: "Japp det där är utan tvekan Rennie Mirro!"   ;D ;D ;D ;D

E

Jag gissade rätt på Spelmannen

Elios

Blir det inte någon Unmasked singer iår? 

Lilla My

Fan alltså, är ändå glad att Skrothögen åkte ut först för det var den jag var mest osäker på!  ;D

gstone

Karamellen är nog en idrottare.

Men hon sjunger i alla fall väldigt bra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 31 mars 2023 kl. 22:39:52Fan alltså, är ändå glad att Skrothögen åkte ut först för det var den jag var mest osäker på!  ;D
Kan vi här försöka skriva Spoiler innan eller leta upp den som döljer svaret här. Är lite osäker på hur man gör nämligen. Men om någon tror sig veta här så försök gärna hitta den så ingen åker på någon nit. Men berätta gärna vilka ni hejar på! ^^

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  1 april 2023 kl. 23:08:25Kan vi här försöka skriva Spoiler innan eller leta upp den som döljer svaret här. Är lite osäker på hur man gör nämligen. Men om någon tror sig veta här så försök gärna hitta den så ingen åker på någon nit. Men berätta gärna vilka ni hejar på! ^^
Tänkte att det inte är direkt en spoiler att skriva vilken karaktär som åker ut, sålänge man inte skriver vem det var bakom masken?

(Mest för att jag anser att hemsidans spoiler-funktion är bökig som fan tbh)

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  1 april 2023 kl. 23:11:05Tänkte att det inte är direkt en spoiler att skriva vilken karaktär som åker ut, sålänge man inte skriver vem det var bakom masken?

(Mest för att jag anser att hemsidans spoiler-funktion är bökig som fan tbh)
Nej nej. För min del som åkte ut är mindre viktigt. Det var för att föra året gick jag in här och då upptäckte jag här ett påstående som var rätt och då dog i princip spänningen för mig. 
Har förresten inte heller förstått mig på spoiler funktionen så det är du inte ensam om. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  2 april 2023 kl. 01:45:24Har förresten inte heller förstått mig på spoiler funktionen så det är du inte ensam om.
Spoilerfunktionen kan inte bli mycket enklare. Du trycker bara på ikonen längst till höger, som ser ut som ett S med vit text och röd bakgrund, och sen skriver du spoilertexten inom texten [ spoiler ] och [ /spoiler ]. Klart! Det tar bokstavligt talat 3 sekunder längre tid än att skriva ett "vanligt" inlägg utan spoilers. Jag tror inte att du är stressad att du inte kan avvara tre sekunder...

Spoiler
Så här helt enkelt. Här har jag skrivit en text mellan de två taggar som dök upp när jag klickade på S:et...
[close]

Enda nackdelen är att WYSIWYG-editorn inte har stöd för spoilertaggar visuellt, utan att det fortfarande dyker upp synliga taggar man måste skriva inom även när man är i WYSIWYG-läge. Eftersom spoilertaggen är ett plugin har de tydligen inte kunnat lägga in visuellt stöd för det i själva editorn, så man kan skriva in spoiler utan att bry sig om taggarna.

gstone

Hoppas någon som har dubbat kommer vara med.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#50
Citat från: gstone skrivet  2 april 2023 kl. 12:17:58Hoppas någon som har dubbat kommer vara med.
Spoiler
Om boken är Vanna Rosenberg vilket jag tycker det låter som att det är så har hon ju dubbat.
[close]

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 april 2023 kl. 02:29:22Spoilerfunktionen kan inte bli mycket enklare. Du trycker bara på ikonen längst till höger, som ser ut som ett S med vit text och röd bakgrund, och sen skriver du spoilertexten inom texten [ spoiler ] och [ /spoiler ]. Klart! Det tar bokstavligt talat 3 sekunder längre tid än att skriva ett "vanligt" inlägg utan spoilers. Jag tror inte att du är stressad att du inte kan avvara tre sekunder...

Spoiler
Så här helt enkelt. Här har jag skrivit en text mellan de två taggar som dök upp när jag klickade på S:et...
[close]

Enda nackdelen är att WYSIWYG-editorn inte har stöd för spoilertaggar visuellt, utan att det fortfarande dyker upp synliga taggar man måste skriva inom även när man är i WYSIWYG-läge. Eftersom spoilertaggen är ett plugin har de tydligen inte kunnat lägga in visuellt stöd för det i själva editorn, så man kan skriva in spoiler utan att bry sig om taggarna.
Alternativt kan man först skriva texten, markera allt man vill ha som spoiler med musen, och sen klicka på S:et.

Spoiler
Så som jag har jag gjort här.
[close]

Lätt som en plätt!

Elios

Citat från: gstone skrivet  2 april 2023 kl. 12:17:58Hoppas någon som har dubbat kommer vara med.
Det brukar det alltid vara.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 april 2023 kl. 12:55:24Om boken är Vanna Rosenberg vilket jag tycker det låter som att det är så har hon ju dubbat.
Tror du snälla att du kan skriva vem du tror med spoilern. För visst är det ingen spoiler att tro men vissa vill kanske gissa själva. 

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 april 2023 kl. 02:29:22Spoilerfunktionen kan inte bli mycket enklare. Du trycker bara på ikonen längst till höger, som ser ut som ett S med vit text och röd bakgrund, och sen skriver du spoilertexten inom texten [ spoiler ] och [ /spoiler ]. Klart! Det tar bokstavligt talat 3 sekunder längre tid än att skriva ett "vanligt" inlägg utan spoilers. Jag tror inte att du är stressad att du inte kan avvara tre sekunder...

Spoiler
Så här helt enkelt. Här har jag skrivit en text mellan de två taggar som dök upp när jag klickade på S:et...
[close]

Enda nackdelen är att WYSIWYG-editorn inte har stöd för spoilertaggar visuellt, utan att det fortfarande dyker upp synliga taggar man måste skriva inom även när man är i WYSIWYG-läge. Eftersom spoilertaggen är ett plugin har de tydligen inte kunnat lägga in visuellt stöd för det i själva editorn, så man kan skriva in spoiler utan att bry sig om taggarna.
Spoiler
såhär!
[close]

Har en liten aning om vem som kan vara Forskaren med Dinosaurie Ungen:

Spoiler
tror att forskaren med Dinosaurien kanske är Viktor Åkerblom. Han har dubbat mycket.
[close]

Lilla My

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 april 2023 kl. 12:55:24
Spoiler
Om boken är Vanna Rosenberg vilket jag tycker det låter som att det är så har hon ju dubbat.
[close]

Tror det också! Var det första som dök upp i huvudet när den började sjunga. 
Spoiler
Låter EXAKT som henne, både i prat och sång, men har däremot svårt att plussa ihop exakt alla ledtrådar med henne.
[close]

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  2 april 2023 kl. 20:26:04
Spoiler
tror att forskaren med Dinosaurien kanske är Viktor Åkerblom. Han har dubbat mycket.
[close]
Oooh bra förslag!
 
Spoiler
Den enda jag tänkt på som skulle kunna vara T-Rex av någon anledning är Björn Carlberg, för jag tänkte att den pratar mycket om en duo (vilket skulle kunna vara han och Petter Lennstrand) som "klonat" (alltså skapat) massa liknande varelser (dockor) och startar en "hel industri" tillsammans (de har skapat Scandinavian Puppets ihop). Dessutom tycker jag det låter likt honom. Men det jag inte kan klura ut är vad ormen och 2017 ska betyda om det nu skulle vara honom. Skulle kunna vara Petter Lennstrand himself också såklart men tänker att han skulle vara lättare att känna igen i sång?
[close]

Elios

Det kan dessutom bli väldigt roligt och se när alla har blivit avslöjade och se om ni hade rätt sen. ^^

gstone

Jag viste inte vem Janne Andersson var.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag tror Klara Hammarström  är Karamellen .

Jag tror Edvin Törnblom är Maneten 

Och jag tror Vanna Rossenberg är Magiska boken.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2023 kl. 12:03:33Jag tror Klara Hammarström  är Karamellen .

Jag tror Edvin Törnblom är Maneten

Och jag tror Vanna Rossenberg är Magiska boken.
Har du också läst den läckta listan?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 23 maj 2023 kl. 13:28:04Har du också läst den läckta listan?
Jag viste inte om att det finnas en läclt lista.

Det suger >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Håller alla tummar och tår för att Boken vinner :-* Den kommer antagligen inte göra det (är glad som fan att den bara tagit sig till final!) men hoppas kan man alltid

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 23 maj 2023 kl. 17:26:17Håller alla tummar och tår för att Boken vinner :-* Den kommer antagligen inte göra det (är glad som fan att den bara tagit sig till final!) men hoppas kan man alltid
Ja med.

Fast sjunger inte karamellen ändå bäst ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Helt galet att Ulf Kristersson  döck upp på slutet ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag kan ha en crush på Edvin Törnblom nu ;D ;D

Kankse :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Tyckte ni rätt person vann? 

gstone

Citat från: Elios skrivet 27 maj 2023 kl. 01:49:23Tyckte ni rätt person vann?
Hoppades faktiskt på Den magiska boken.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.