Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Pernilla Wahlgren

Startat av Disneyfantasten, 11 mars 2022 kl. 20:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Hittade ingen tråd om henne.

Jag tycker att hon är oerhört duktig, begåvad röst och beundransvärd sångröst, hon är duktig både som sångartist, som person och som dubbnings-skådespelare.

Hon är helt fantastisk både som Goldie i Rock-A-Doodle, Marina i Pingvinen och Lyckostenen, Jenna i Balto, Krista i Ferngully 2 Djuren i Fara (jag gillar även Lizette Pålsson i den rollen i första filmen), Zoey i Rudolf Med Den Röda Mulen, Margalo i Rio 2, Jewel i Rio-filmerna, med flera.

Det är oerhört synd att hon inte fått någon roll i någon stor Disney-produktion (den enda Disney-produktion hon medverkat i är väl TV-serien Bonkers där hon spelade Marianne, en karaktär där jag dessvärre inte hittar någon bild eller någon uppsökning överhuvudtaget), hon hade verkligen förtjänat mer utrymme i Disneys storproduktioner. (fast hon kanske blev tillfrågad och tackade nej eller testade och underkändes, vad vet jag)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 mars 2022 kl. 20:50:05
Hittade ingen tråd om henne.

Jag tycker att hon är oerhört duktig, begåvad röst och beundransvärd sångröst, hon är duktig både som sångartist, som person och som dubbnings-skådespelare.

Hon är helt fantastisk både som Goldie i Rock-A-Doodle, Marina i Pingvinen och Lyckostenen, Jenna i Balto, Krista i Ferngully 2 Djuren i Fara (jag gillar även Lizette Pålsson i den rollen i första filmen), Zoey i Rudolf Med Den Röda Mulen, Margalo i Rio 2, Jewel i Rio-filmerna, med flera.

Det är oerhört synd att hon inte fått någon roll i någon stor Disney-produktion (den enda Disney-produktion hon medverkat i är väl TV-serien Bonkers där hon spelade Marianne, en karaktär där jag dessvärre inte hittar någon bild eller någon uppsökning överhuvudtaget), hon hade verkligen förtjänat mer utrymme i Disneys storproduktioner. (fast hon kanske blev tillfrågad och tackade nej eller testade och underkändes, vad vet jag)

Ja, hon är en av mina favoriter. Hon borde vara med i Disney och inte bara en gång.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 11 mars 2022 kl. 21:36:16
Ja, hon är en av mina favoriter. Hon borde vara med i Disney och inte bara en gång.

Jag tror hon hade passat som följande;

- Blå Fen i Pinocchio

- Giddy/Giggles i Dumbo

- Faline som vuxen i Bambi

- Petronella i Askungen (likaså några av musflickorna)

- Prästkragen i Alice i Underlandet

- en av Sjöjungfruna i Peter Pan

- Lady i Lady och Lufsen

- Perdita i Pongo och De 101 Dalmatinerna

- Shantis sångröst i Djungelboken

- Duchess i AristoCats

- Barsångerskan Miss Kitty i Mästerdetektiven Basil Mus

- Adella i Den Lilla Sjöjungfrun

- Vippan i Skönheten och Odjuret (samt en av Bimbittéerna)

- en av Balkongtjejerna i Aladdin

- en av de tre prinsessorna i Mulan 2

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 mars 2022 kl. 21:47:29
Jag tror hon hade passat som följande;

- Blå Fen i Pinocchio

- Giddy/Giggles i Dumbo

- Faline som vuxen i Bambi

- Petronella i Askungen (likaså några av musflickorna)

- Prästkragen i Alice i Underlandet

- en av Sjöjungfruna i Peter Pan

- Lady i Lady och Lufsen

- Perdita i Pongo och De 101 Dalmatinerna

- Shantis sångröst i Djungelboken

- Duchess i AristoCats

- Barsångerskan Miss Kitty i Mästerdetektiven Basil Mus

- Adella i Den Lilla Sjöjungfrun

- Vippan i Skönheten och Odjuret (samt en av Bimbittéerna)

- en av Balkongtjejerna i Aladdin

- en av de tre prinsessorna i Mulan 2

Dessa verkar som bra idéer.