Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

"Köpfilmer" på streaming

Startat av Anders M Olsson, 8 juli 2022 kl. 17:58:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson


Lillefot

Suck, att just även köpta filmer ska bli otillgängliga är verkligen inte roligt. Nog den främsta anledningen till att jag aldrig kommer sluta helt med DVD och Bluray.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Anders M Olsson

Ja, precis. DVD- och Blu-ray är de självklara alternativen för mig.

Men om man nu måste köpa filmer utan fysisk media borde man i alla fall kunna tanka hem filmerna som okrypterade filer utan DRM-skydd. Tyvärr är det sällan den möjligheten erbjuds. Enligt Daniel ska det fungera på TriArtPlay, och i vissa fall kan man själv avkryptera DRM-skadade filmer med hjälp av speciell mjukvara från tredje part.

Daniel Hofverberg

Ja, det är väldigt dålig stil när lagligt inköpta filmer plötsligt blir otillgängliga.

Det bevisar ju återigen att man inte ska köpa filmer digitalt om man inte först har kollat upp att det går att avlägsna DRM-skydden på något sätt, så att man kan få ned en icke-skadad och användbar videofil.

Jag håller också kvar vid DVD och Blu-Ray i möjligaste mån. Tyvärr finns inte alltid den möjligheten, utan vissa filmer släpps ju tyvärr bara digitalt; alternativt att svensk dubbning bara finns med digitalt och saknas på Blu-Ray (som har hänt ett par gånger). :(