Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nalle Puh-dubbningar

Startat av TonyTonka, 23 juli 2008 kl. 21:25:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2023 kl. 21:33:01Han var ju inte heller med i Tigers Film.
Dock var han med i Vännernas Fest som gavs ut runt samma tidsperiod och Hans Lindgren repriserade rollen även där. Nu är det inte riktigt jämförbart då det är en compilation-film, men den har ju trots allt en unik dubbning som inte använts någon annanstans.

Det kan helt enkelt vara så att de som har ansvar för godkännanden alltid har tyckt att han är passande.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2023 kl. 21:28:57En intressant sak är ju att Hans Lindgren aldrig lyckades bli underkänd som Sorken även fast han spelade den karaktären under mer än tre decennier. Den karaktären har ju visserligen försvunnit på senare år men jag tror faktiskt aldrig att han blev underkänd.
Nu verkar han vara bortagen som sak.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2023 kl. 22:19:42Nu verkar han vara bortagen som sak.
Som han själv säger så finns han ju inte med i boken och därför inte längre i franchisen heller tydligen.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2023 kl. 22:20:44Som han själv säger så finns han ju inte med i boken och därför inte längre i franchisen heller tydligen.
Det är ju relativt förståligt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2023 kl. 22:26:20Det är ju relativt förståligt.
Dock ganska trist, Sorken har trots allt gjort så många framträdanden att han kan klassas som en fullt integrerad del av Disneys Nalle Puh-universum. Bara för att han inte med i A.A Milnes böcker så behöver han trots allt inte helt vara oanvänd.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  1 augusti 2023 kl. 22:36:14Dock ganska trist, Sorken har trots allt gjort så många framträdanden att han kan klassas som en fullt integrerad del av Disneys Nalle Puh-universum. Bara för att han inte med i A.A Milnes böcker så behöver han trots allt inte helt vara oanvänd.
I Mina vänner Tiger och Puh blev han utbytt mot en bäver som dyker upp ibland och jag förstår inte varför man inte bara kunde använda Sorken.

Marcusen


Steffan Rudvall

Citat från: Marcusen skrivet  1 augusti 2023 kl. 22:53:00När dök Sorken upp senast då?
Serievis så är det i Hos Musse och film Nalle Puh - Jullovet eller Nalle Puh - Gott nytt år som Disney+ har döpt om den till.

Marcusen

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2023 kl. 23:00:36Serievis så är det i Hos Musse och film Nalle Puh - Jullovet eller Nalle Puh - Gott nytt år som Disney+ har döpt om den till.
Så länge sedan? Men har inte han spelats av Bert-Åke Varg när var det då?

Lillefot

Citat från: Marcusen skrivet  1 augusti 2023 kl. 23:04:13Så länge sedan? Men har inte han spelats av Bert-Åke Varg när var det då?
Det har han, i Små äventyr med Nalle Puh. Den serien består dock till störst del av inslag från de tre ursprunglig kortfilmerna, och därmed kan den serien inte anses som en "helt" ny produktion.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  1 augusti 2023 kl. 23:06:16Det har han, i Små äventyr med Nalle Puh. Den serien består dock till störst del av inslag från de tre ursprunglig kortfilmerna, och därmed kan den serien inte anses som en "helt" ny produktion.

Dessutom hade Hans Lindgren drabbats av demens 2010 har jag för mig, så det var nog därför han blev utbytt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juli 2023 kl. 21:43:20Vad tror ni om detta? Att personen som spelar Roger Rabbit i Räddningspatrullen filmen kan ta över som kanin?



Ljudklippet har TonyTonka gjort
Okej, då har jag lyssnat på klippet och får säga att han låter godkänd.

Adam Larsson

Är det någon som har ljudklipp på bert-åke varg som sorken?

MOA

Hur ser de ut med Nya Äventyr Med Nalle Puhs svenska dubbningar nu igen?

Lillefot

#569
Citat från: MOA skrivet 14 september 2023 kl. 10:54:40Hur ser de ut med Nya Äventyr Med Nalle Puhs svenska dubbningar nu igen?
Så här (de avsnitten som består av två eller tre kommer räknas som ett förutom ett fall):

* Media Dubbs dubbning av avsnitt 1-11.
* KMs dubbning av avsnitt 12-50.
* KMs omdubbning av avsnitt 1, 6 och 11, utförda för några VHS-kasetter.
* KMs unika omdubb av avsnitt 4 (Find her, Keep her) och 25b (Groundpiglet Day) för Vännernas fest. Dessa har ej använts i några andra sammanhang.
* KMs omdubb av avsnitt 2-5 och 7-10.
* KMs omdubb av avsnitt 16 (The Wishing Bear) för en DVD-utgåva. Originaldubbningen har använts i alla andra sammanhang.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran