Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

TV4s släckning!!!

Startat av Richardo, 11 december 2019 kl. 07:25:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Det är en mycket bra fråga...

Nu verkar det i alla fall som att TV4/C More och ComHem/Boxer har kommit överens:
https://press.tv4.se/pressweb/5c349f6124059/post/tv-julen-ser-ut-att-vara-raddad

Så om allt går som det ska verkar det som att alla kanaler kommer komma tillbaka till ComHem och Boxer inom de närmaste dagarna. :)

Oklart än vad de båda parterna egentligen har kommit överens om (det har ingen gått ut med), men oavsett vilket är det i alla fall glädjande att alla får tillbaka kanalerna; och likaså tillgången till C More Play.

Daniel Hofverberg

Nu har alla TV4s/C Mores kanaler kommit tillbaka för Boxers kunder, så förmodligen gäller väl detsamma även ComHem. :)


Daniel Hofverberg

Nu får de väl ändå ge sig...! >:( Det var ju bara 10 månader sedan den senaste konflikten tog slut, och nog borde väl kontrakten de skrev på då gälla längre än så...?

Man kan ju också undra varför det ständigt bara verkar vara Com Hem/Boxer som drabbas av nedsläckningar av TV4, där TV4s kanaler mig veterligen alltid funnits hos övriga TV-leverantörer utan något strul...?

E

För mig lär det inte hända för vi har Telia

Anders M Olsson

Tydligen bottnar den här konflikten i prishöjningar från TV4:s sida.

Om jag hade varit chef för en linjär tv-kanal hade jag aktat mig väldigt noga för att höja några priser i dagens läge mot bakgrund av att fler och fler konsumenter byter till streamingtjänster och flyr vanliga kabel-tv abonnemang. Prishöjningar skulle betyda självmord.

Anders M Olsson

Com Hem sitter med fingret på knappen och är beredda att släcka TV4 för 2,1 miljoner abonnenter från och med midnatt om man inte kommer överens innan dess.

https://www.sydsvenskan.se/2020-10-30/com-hem-nobbar-prishojningen-slacker-tv4

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 oktober 2020 kl. 17:35:18
Com Hem sitter med fingret på knappen och är beredda att släcka TV4 för 2,1 miljoner abonnenter från och med midnatt om man inte kommer överens innan dess.

https://www.sydsvenskan.se/2020-10-30/com-hem-nobbar-prishojningen-slacker-tv4

Ojdå, du brinner det så mycket i knutarna att goda råd är dyra, hoppas att de löser det och det är fort!

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 oktober 2020 kl. 17:36:24
Ojdå, du brinner det så mycket i knutarna att goda råd är dyra, hoppas att de löser det och det är fort!
Har tv 4 nånting bra i sin program? Vad visar dom för serier?

Elios

Det finns ingen mera risk för detta i fortsättningen hoppas jag!?  ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  3 december 2020 kl. 09:07:55
Det finns ingen mera risk för detta i fortsättningen hoppas jag!?  ::)
Man ska väl aldrig säga aldrig, men åtminstone för Com Hem/Boxer verkar de ju ha kommit överens om ett mer långsiktligt avtal nu, så att det inte borde inträffa någon släckning de närmaste åren.