Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dubbare utan ansikte, filmtråden.

Startat av Carl Barks lover, 23 september 2006 kl. 23:16:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

GaBBe

Citat från: Sun Studio skrivet  9 oktober 2006 kl. 12:38:14
Förresten, är någon som har filmklippet på när Andreas Nilsson stör Björn Skifs som försöker sjunga
Jag har det inspelat  på VHS, men det  är ju inte bara Andreas som "stör" Björn. Det är ju hela REA-gänget som stönar och kastar bh-er till när Björn sjunger om älskande par! =)

Soscla

Fredrik Dolk är med i "Net on net"-reklamerna. Han skrämmer bort kunder och stänger av en TV som visar reklam för Net on net.
It's so fluffy I'm gonna die!

Igthorn

Ja just ja, där är han med också.
Han har varit med i ett par långfilmer också, har i varje fall sett honom i bl.a Nattbuss 807. Fast där var han inte lika tunnhårig..

Carl Barks lover

Men det är väl Dan Bratt som spelar Affärsgubben?

Kloppstock

Stjälv är jag en utarbetad Tintin Bands fetichist :P av stora mått

Därför är den stjälvklara frågan har månne någon av er foto på Åke Linström?

Mig veterligen är det en sällsynt företelse att se honom i "rutan" dock lär han ha spelat Jultomte i Sunes Julkalender
för  ca 1 "decenium" sedan. dock gömde han sig bakom dito tomteskägg då..möjligt att han såg ut så ioff :-X för enligt uppgift
lär han vara sjukt gammal & rammlar förmodlingen av pinn när som helst nu

Daniel Hofverberg

Citat från: Kloppstock skrivet 19 november 2006 kl. 14:54:19
...enligt uppgift lär han vara sjukt gammal & rammlar förmodlingen av pinn när som helst nu
Åke Lindström är död sedan några år tillbaka - han dog i december 2002, 74 år gammal.

Så det förklarar att han inte syns i rutan nuförtiden... Jag har dock inget foto av honom.

Igthorn

Någon som har en aning om hur det är med John Harryson? En kompis hävdade att han inte lever längre... :-\

Daniel Hofverberg

Det stämmer inte. John Harryson är i allra högsta grad vid liv, även om han passerat 80 år nu.

Soscla

#23
om man ändå snackar Harrysson, så har ju Peter Harrysson gjort massor. I alla kategorier.
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Igår (lördag) medverkade Steve Kratz i Postkodmiljonären i TV4, och var en av de tävlande. Trevligt att äntligen få se hur han ser ut...

För er som inte såg det, så ska han återkomma i fredagens avsnitt.

Soscla

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 december 2006 kl. 12:45:34
Igår (lördag) medverkade Steve Kratz i Postkodmiljonären i TV4, och var en av de tävlande. Trevligt att äntligen få se hur han ser ut...

För er som inte såg det, så ska han återkomma i fredagens avsnitt.

Häftigt! Det måste man helt klart spana in
It's so fluffy I'm gonna die!

chribbe

Citat från: Sun Studio skrivet 18 november 2006 kl. 16:18:35
Men det är väl Dan Bratt som spelar Affärsgubben?


Nä, det är Fredrik Dolk. Hör du väl på rösten!

Carl Barks lover

Citat från: chribbe skrivet 18 december 2006 kl. 11:08:39
Nä, det är Fredrik Dolk. Hör du väl på rösten!
´
Jag såg Dan Bratt (som det stod på.) på TV en gång. Men det är nog Fredrik Dolk. Jag är van att se honom i glasögon (för er som har sett Svensson Svensson.)

Cadpig

Många bra röstskådisar dyker upp i sunkiga Hem till Midgård och räddar ofta avsnitten från total katastrof, bl.a Hedenberg, Dolk och Mona Seilitz.

Soscla

De visade Ronja Rövardotter idag, och då i eftertexterna stod Louise Raeder med, men jag vet inte vad hon spelade...(Gott Nytt År alla, förresten! :D)
It's so fluffy I'm gonna die!