Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 28 mars 2023 kl. 21:28:07Men alla kommunala gymnasieskolor i Malmö är ju gamla ju! Citadellgymnasiet är väl det första de bygger på typ 60 år. Enligt din teori skulle de riva varenda gymnasieskola i Malmö och bygga nya på samma plats.
Ja men själva byggnaden var i dåligt skick de planerade till en början tydligen att renovera och bygga till men det gick inte.

Lilla My

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 28 mars 2023 kl. 14:34:42Jag är positivt att kunna se sanningen i världen som många kan inte se eller förstå.

gstone

Jag är så himla glad att Wicked kommer till Sverige !! :D :D :D :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 mars 2023 kl. 15:24:46Jag är så himla glad att Wicked kommer till Sverige !! :D :D :D :D :D
Var då? Jag hittar i alla fall inget som tyder på att den kommer till Skellefteå, tyvärr... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2023 kl. 15:29:08Var då? Jag hittar i alla fall inget som tyder på att den kommer till Skellefteå, tyvärr... :(
Nej.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2023 kl. 15:29:08Var då? Jag hittar i alla fall inget som tyder på att den kommer till Skellefteå, tyvärr... :(
Tyvär går bara Wicked i en stad.

Än så länge i alla  fall ;)
 
Men det är ju bättre än inget och jag ska åka och se den.

Då det är min favorit musikal någonsin.

Men det är nog allt för längt att åka från Skellefteå!  det :( :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

Citat från: gstone skrivet 30 mars 2023 kl. 18:46:23Tyvär går bara Wicked i en stad.

Än så länge i alla  fall ;)
 
Men det är ju bättre än inget och jag ska åka och se den.

Då det är min favorit musikal någonsin.

Men det är nog allt för längt att åka från Skellefteå!  det :( :(
Dock kan jag nämna att Kinky Boots faktiskt går i Skellefteå regisserad av ingen mindre en Sverige bästa teater regissörer  Ronny Danielsson ! :D

Och med musik av Cyndi Lauper och book av gay iconen Harvey Fierstein.

Så om du vill kan du ju se den ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 mars 2023 kl. 18:52:24Dock kan jag nämna att Kinky Boots faktiskt går i Skellefteå regisserad av ingen mindre en Sverige bästa teater regissörer  Ronny Danielsson ! :D

Och med musik av Cyndi Lauper och book av gay iconen Harvey Fierstein.

Så om du vill kan du ju se den ;)
Det låter väldigt intressant - det har jag helt missat och det har inte stått något om det i lokalpressen. Jag hittar inget vid en snabb googling heller. Har du någon länk till någon informationssida eller bokningssida?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2023 kl. 20:46:13Det låter väldigt intressant - det har jag helt missat och det har inte stått något om det i lokalpressen. Jag hittar inget vid en snabb googling heller. Har du någon länk till någon informationssida eller bokningssida?
Jag så ledsen det stod vist Säffle inte skellefteå :-[


Läste vist fel jag är så ledsen :'(

Hoppas du inte blir arg. :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

I fall ni undrar var Wicked musikal som Idina Menzel hade huvudroll i innan hon blev röst åt Elsa i Frost.

Förutom Elsa är det nog hennes mest känd roll framför allt hennes mest hyllade.

Wicked har en del likheter med Frost faktisk.


Musikal är international och har gått på ,många platser i världen. Främst broadway och west end där den är en av dom mest framgångsrika musikalerna någonsin.

Värt att nämna var att Eden Espinosa som gör röst åt Cassandra  i trassel serien var sandby för idina Menzel i Wicked på Broadway.

Jag tror att Espinosa tog över rollen på heltid när Menzel  slutade och Musikal är extremt pupäler över flera delar av världen.

Och det bör nämnas att den är mycket bättre än  Avenue Q. >:(

För övrigt är det också min favorit musikal och jag har värnat länge på att den ska komma till Sverige !

Ni kan läsa mer om den här https://sv.wikipedia.org/wiki/Wicked.

Värt att nämna också är att Stephen Schwartz skrev text och musik !

Schwartz har jobbat med Alan Menken på filmer som Pocahontas , Ringaren i Notre Dame och Förtrollad.

Han har vunnit tre Oscars och han skrev även alla låtar i filmen Prinsen av Egypte(Denna gång utan Menken )

Jag ser väldigt mycket fram emot att se musikalen på svenska Calle Norlén har översatte den.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#176
Citat från: gstone skrivet 30 mars 2023 kl. 23:04:40Jag så ledsen det stod vist Säffle inte skellefteå :-[
Vad har grejen med den här tråden och dens motsvarighet och att folk tror att Skellefteå är andra städer?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 mars 2023 kl. 23:35:15Vad har grejen med den här tråden och att folk tror att Skellefteå är andra städer?
Det undrar jag också - Säffle och Skellefteå har i mina ögon ingen större likhet, vare sig i namnet eller geografiskt...

(Då kan jag hellre köpa att vissa kan blanda ihop Skellefteå med Piteå, som var fallet när Skellefteå var med i senaste säsongen av På spåret nu i vintras - fortfarande lite svårköpt, men i alla fall lite lättare att förstå logiken kring...)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 mars 2023 kl. 00:54:58Det undrar jag också - Säffle och Skellefteå har i mina ögon ingen större likhet, vare sig i namnet eller geografiskt...

(Då kan jag hellre köpa att vissa kan blanda ihop Skellefteå med Piteå, som var fallet när Skellefteå var med i senaste säsongen av På spåret nu i vintras - fortfarande lite svårköpt, men i alla fall lite lättare att förstå logiken kring...)
Jag är så dum :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.