Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneyfantastens egna "Vem är bäst?" recensioner

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 23:00:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 maj 2021 kl. 14:19:09
Han gör som han vill, men jag tycker inte att han ska ta med mig då jag faktiskt inte spelat Scooby-Doo.
Precis

TonyTonka

Mycket bra omgångar med Scooby-Doo karaktärerna, men jag undrar, missade du Daphnes röst i kassettbandet från 1987 eller valde du att helt strunta i den i topplistan? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 28 maj 2021 kl. 17:26:41
Mycket bra omgångar med Scooby-Doo karaktärerna, men jag undrar, missade du Daphnes röst i kassettbandet från 1987 eller valde du att helt strunta i den i topplistan? ^^

Jag missade henne i villervallan...

Var ska jag placera rösten? Finns den att lyssna på någonstans?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 maj 2021 kl. 17:35:10
Jag missade henne i villervallan...

Var ska jag placera rösten? Finns den att lyssna på någonstans?
På det kassettbandet tror jag inte att det är helt självklart vem som är Daphne och vem som är Velma.

Disneyfantasten

Kan någon upplysa om jag missat några karaktärer från serietidningarna ur Ankeborg?

Disneyfantasten

Nu har jag lyssnat om på Andreas Nilssons insats som Tiger från TV-reklamen från 2002 och får säga att insatsen är ganska bra...

Min topplista för Tigers röster är alltså såhär;
1.   Thomas Hellberg
2.   Rolf Lydahl
3.   Steve Kratz
4.   Jan Malmsjö
5.   Andreas Nilsson
6.   Peter Wanngren
7.   Anders Beckman
8.   Lars Essman

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juni 2021 kl. 23:19:43
Nu har jag lyssnat om på Andreas Nilssons insats som Tiger från TV-reklamen från 2002 och får säga att insatsen är ganska bra...

Min topplista för Tigers röster är alltså såhär;
1.   Thomas Hellberg
2.   Rolf Lydahl
3.   Steve Kratz
4.   Jan Malmsjö
5.   Andreas Nilsson
6.   Peter Wanngren
7.   Anders Beckman
8.   Lars Essman
Har du länk till den? Hur vet du förresten att det är Andreas?

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juni 2021 kl. 23:27:52
TonyTonka sa det, han postade videon i denna tråd; www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=612.345
Jaså den reklamen, Tony säger att han tycker att det låter som Andreas Nilsson ska jag vara ärlig så håller jag inte med om detta...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juni 2021 kl. 23:30:54
Jaså den reklamen, Tony säger att han tycker att det låter som Andreas Nilsson ska jag vara ärlig så håller jag inte med om detta...
Vem tycker du de låter som då?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juni 2021 kl. 23:30:54
Jaså den reklamen, Tony säger att han tycker att det låter som Andreas Nilsson ska jag vara ärlig så håller jag inte med om detta...
Jag håller med - jag kan inte höra någon nämnvärd likhet med Andreas Nilssons ganska säregna röst.

Jag är inte helt säker, men jag lutar nog mer åt att det rör sig om Thomas Hellberg som bara råkat tala med ett något annorlunda röstläge än vanligt.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juni 2021 kl. 12:49:00
Jag håller med - jag kan inte höra någon nämnvärd likhet med Andreas Nilssons ganska säregna röst.

Jag är inte helt säker, men jag lutar nog mer åt att det rör sig om Thomas Hellberg som bara råkat tala med ett något annorlunda röstläge än vanligt.
& låter därför lik Andreas Nilsson

Steffan Rudvall



Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  9 juni 2021 kl. 16:19:09
Fast lite
Jag hör inte Andreas Nilsson alls, Det är nog som Daniel sade Thomas med annat röstläge.