Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dataspel

Startat av TonyTonka, 24 maj 2009 kl. 20:35:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Lilla My skrivet 17 november 2020 kl. 01:46:29
Gud vad kul! Det visste jag inte :D Misstänkte att jag sett "på farmors vind" med svensk titel och allt någonstans, men mer än så visste jag inte.

Det stämmer mycket bra. "På farmors vind" är spelet som jag vet finns men som jag inte har. De två spelen jag äger är "Huset i Äventyrsskogen" och "Kung Morot". Det förstnämnda spelet har samma röster som första spelet (Pixelina = Cornelia Bratt, Lillebror = Joakim Bülow), medan andra spelet har andra röster (Norea Sjöquist som Pixelina, Oliver Åberg som Lillebror)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Lilla My skrivet 17 november 2020 kl. 04:02:23
Någon som har en aning varför Pettson & Findus i Snickarboden fick så många ändringar i "nyutgåvan"? Spelet jag hade när jag var liten hade bl.a. en musiklåda vid "byta kläder/päls"-spelet, en replik i foting-spelet som löd "men akta dig för den elake tång-o-saurien!" (eller liknande) samt en del andra repliker som är helt bortplockade i versionen jag köpte 2010.

Min bff och jag har en teori om att de plockat bort saker som kan anses "läskiga", men en hög av dem makes no sense at all.

Vilken är "nyutgåvan" ? Jag har utgåvan med gul cd.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Hej Tony! Har du sett svaret jag postade förra veckan?  :)

Lilla My

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 november 2020 kl. 08:19:22
Jag har också nyversionen och den repliken i foting-spelet finns med😉

Men va?? Varför är mitt spel så mobbat för :(
Säger den lila ålen i ditt spel också "akta hammarn!" om man klickar på hammaren i "Förtrollad snickarbod"-spelet? För det är också en sådan grej som är borta från mitt spel och ersatt med musik, likaså Pettsons "aja-baja" när man klickar på fönstret i samma spel.

Citat från: TonyTonka skrivet 17 november 2020 kl. 14:12:23
Vilken är "nyutgåvan" ? Jag har utgåvan med gul cd.

Det är också en bra fråga. Jag räknar nog alla spel som släpptes efter typ första releasen? Mitt gamla var en bränd kopia av de första som såldes, min "nya" är som sagt köpt 2010.
Kan ju hoppas annars att det finns YTTLIGARE en ny version då som kanske tagit tillbaka lite av de gamla grejerna?

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet 17 november 2020 kl. 14:11:10
Det stämmer mycket bra. "På farmors vind" är spelet som jag vet finns men som jag inte har. De två spelen jag äger är "Huset i Äventyrsskogen" och "Kung Morot". Det förstnämnda spelet har samma röster som första spelet (Pixelina = Cornelia Bratt, Lillebror = Joakim Bülow), medan andra spelet har andra röster (Norea Sjöquist som Pixelina, Oliver Åberg som Lillebror)

HAHA men va? Så av alla Pixelina-spel så valde de "Kong Gulerod" som en att översätta till svenska? Jomen visst why not ;D Kul kul, tack för informationen!

MOA

Idag klarade jag av Vanilla Dome men Magikoopan i 3:e slottet va väldigt frustrerande

MOA

Idag kom jag till Forest Of Illusion

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 17 november 2020 kl. 14:11:10
Det stämmer mycket bra. "På farmors vind" är spelet som jag vet finns men som jag inte har. De två spelen jag äger är "Huset i Äventyrsskogen" och "Kung Morot". Det förstnämnda spelet har samma röster som första spelet (Pixelina = Cornelia Bratt, Lillebror = Joakim Bülow), medan andra spelet har andra röster (Norea Sjöquist som Pixelina, Oliver Åberg som Lillebror)

Vem är röst åt Farmodern ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 oktober 2018 kl. 11:18:38

På andra sidan häcken:

RJ: Mattias Knave
Verne: Dick Eriksson
Hammy: ?
Stella: Annelie Bhagavan
Lou: Hasse Jonsson
Penny och Gladys: ? (dom har samma röst men vet ej vem)
Ozzie: Johan Hedenberg
Heather: Elina Raeder
Dwayne Lafontant och Tiger: Ole Ornered
Vincent: Anders Öjebo
Ägaren av Tivolit: Anders Öjebo
Råttor: Hasse Jonsson


Jag är 100% säker på att Annica Smedius spelar Gladys.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Shrek SuperSlam

Shrek – Thomas Engelbrektson
Åsnan – Fredrik Dolk
Mästerkatten – Fredrik Dolk
Fiona –  Gizela Rasch
Gingy – Thomas Engelbrektson
Drömprinsen – Fredrik Dolk
Kommentatorrösten – Thomas Engelbrektson
Pinocchio -  Fredrik Dolk
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 29 december 2020 kl. 16:01:51
Shrek SuperSlam

Shrek – Thomas Engelbrektson
Åsnan – Fredrik Dolk
Mästerkatten – Fredrik Dolk
Fiona –  Gizela Rasch
Gingy – Thomas Engelbrektson
Drömprinsen – Fredrik Dolk
Kommentatorrösten – Thomas Engelbrektson
Pinocchio -  Fredrik Dolk

Sun Studios dubbning.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Spelets röster har ju diskuterats tidigare här på forumet, men enligt manualen till PS2-utgåvan av spelet är följande röster med:

Clas-Göran Söllgärd - Albino Croc, Bat, Big Louie, Construction Worker, Cool Dude, Delievery Truck Driver, Drunk Bum, Kowalski, Man, Maurice, Nick the Camel, Reggie the Rhino, Zoo Hunter

Dan Bratt - Lemur, Mort, Sailor #2

Fredrik Dolk - Alex, Lemur, Janitor

Gizela Rasch - Lemur, Woman

Håkan Mohede - Announcer, Bicycle Messenger, Big Mouth Parrot, Blond Guy on Cell, Cop (alt1), Guard (alt1), Kung Julien, Lemur Gardener, Lemur, Little Boy, Mole, Ostrich #2, Pidgeon, Private, SUV Driver, Sailor #1, Sailor #4, Sailor #5, Taxi Driver, Toucan

Kenneth Milldoff - Darnell the Elephant, FoosaBoss, Frog, Jogger, Lemur, Mason, Ostrich #1, Pedestrian, Polar Beer, Roach, Sailor #3, Sleeping Sailor, Sports Car Driver, TourBusDriver, Wilbur

Lena Ericsson - Gloria, Cute Woman, Lemur, Little Girl, Grandma, Queen Bee, Sedan Driver, Tiny Bee

Martin Lundberg - Melman

Mikael Roupé - Skepparn, Cop (allt2), Guard (alt2), Lemur

Thomas Engelbrektson - Marty

Allt är avskrivet från manualen, och där nämns karaktärerna på engelska.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Citat från: TonyTonka skrivet 30 december 2020 kl. 16:12:08
Spelets röster har ju diskuterats tidigare här på forumet, men enligt manualen till PS2-utgåvan av spelet är följande röster med:

Clas-Göran Söllgärd - Albino Croc, Bat, Big Louie, Construction Worker, Cool Dude, Delievery Truck Driver, Drunk Bum, Kowalski, Man, Maurice, Nick the Camel, Reggie the Rhino, Zoo Hunter

Dan Bratt - Lemur, Mort, Sailor #2

Fredrik Dolk - Alex, Lemur, Janitor

Gizela Rasch - Lemur, Woman

Håkan Mohede - Announcer, Bicycle Messenger, Big Mouth Parrot, Blond Guy on Cell, Cop (alt1), Guard (alt1), Kung Julien, Lemur Gardener, Lemur, Little Boy, Mole, Ostrich #2, Pidgeon, Private, SUV Driver, Sailor #1, Sailor #4, Sailor #5, Taxi Driver, Toucan

Kenneth Milldoff - Darnell the Elephant, FoosaBoss, Frog, Jogger, Lemur, Mason, Ostrich #1, Pedestrian, Polar Beer, Roach, Sailor #3, Sleeping Sailor, Sports Car Driver, TourBusDriver, Wilbur

Lena Ericsson - Gloria, Cute Woman, Lemur, Little Girl, Grandma, Queen Bee, Sedan Driver, Tiny Bee

Martin Lundberg - Melman

Mikael Roupé - Skepparn, Cop (allt2), Guard (alt2), Lemur

Thomas Engelbrektson - Marty

Allt är avskrivet från manualen, och där nämns karaktärerna på engelska.
Va bra :) Min var också till PS2 men den hade ingen manual trots att jag köpte det på BR Leksaker ???

E

#253
Om dom första Crash Bandicoot-spelen hade dubbats så hade jag velat höra dessa:

Coco: Annelie Bhagavan

Dr Cortex: Jan Åström eller nån annan (kan ni komma på nån?)

Aku Aku: Kenneth Mildoff eller Gunnar Ernblad

Uka Uka: Per Sandborgh

Dr N Gin: Guy de la Berg

Dingodile: Benke Skogholt

Tiny Tiger: Mikael Roupé


Till Crash vet jag inte för han säger ju typ ingenting

gstone

Finns det några spel med Looney Tunes  som är dubbade ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.