Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.

Goliat

Någon som vet om det dykt upp flera svenskdubbade avsnitt av Darkwing Duck?

gstone

Citat från: King Owl skrivet 27 oktober 2021 kl. 10:15:18
Någon som vet om det dykt upp flera svenskdubbade avsnitt av Darkwing Duck?
Min tant Gertrude vet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

#2312
Citat från: gstone skrivet 27 oktober 2021 kl. 12:20:51
Min tant Gertrude vet.
Tuffa tant Gertrude, hon vet allt.


Mathias

Citat från: King Owl skrivet 27 oktober 2021 kl. 10:15:18
Någon som vet om det dykt upp flera svenskdubbade avsnitt av Darkwing Duck?
Endast ett avsnitt hittills (S1E20 Double Darkwings).

gstone

Jag hoppas verkligen En jycke i klassen kommer komma till Disney Plus Sverige !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: Mathias skrivet 28 oktober 2021 kl. 04:17:16
Endast ett avsnitt hittills (S1E20 Double Darkwings).

Du menar två, eftersom S03E03 Revenge of the Return of the Brainteasers också finns.

Mathias

Citat från: King Owl skrivet 28 oktober 2021 kl. 18:46:14
Du menar två, eftersom S03E03 Revenge of the Return of the Brainteasers också finns.
Ett avsnitt hade dykt upp sedan mitt förra inlägg i tråden. Finns alltså tre avsnitt tillgängliga hittills (S1E20 Double Darkwings, S1E29 Darkly Dawns the Duck - Part 1 samt S03E03 Revenge of the Return of the Brainteasers, enligt numreringen på D+).

Situationen är liknande med de danska och norska ljudspåren i säsong 1, så resten av avsnitten kommer nog så småningom. Svårt att säga när förstås, då lansering av ljudspår varit rätt så inkonsistent i olika fall.

Goliat

Citat från: Mathias skrivet 29 oktober 2021 kl. 02:07:05
Ett avsnitt hade dykt upp sedan mitt förra inlägg i tråden. Finns alltså tre avsnitt tillgängliga hittills (S1E20 Double Darkwings, S1E29 Darkly Dawns the Duck - Part 1 samt S03E03 Revenge of the Return of the Brainteasers, enligt numreringen på D+).

Situationen är liknande med de danska och norska ljudspåren i säsong 1, så resten av avsnitten kommer nog så småningom. Svårt att säga när förstås, då lansering av ljudspår varit rätt så inkonsistent i olika fall.

Ja det kan nog ta tid. Dock nyfiken på hur det går. Utan tillgång så man kan titta själv blir man lite nyfiken. 😉☺️

De får annars komma när de kommer. Jag har ingen stress. Som sagt nyfikenhet.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Undra om det här kan tyda på att kanske Herkules kommer med dub i framtiden också

Goliat

Citat från: Samlaren skrivet  1 november 2021 kl. 12:43:54
Undra om det här kan tyda på att kanske Herkules kommer med dub i framtiden också

Med tanke på vad?   :) Att det dykt upp svensk dubb på amerikanska? Jag har svårt att tänka mig det då den redan kommit utan svenskt tal till Sverige.

Aladdin hörde jag ett påstått ryckte av en bekant att den censureras, därav har den inte kommit till Disney+ än. Men jag är skeptisk då det inte verkar finnas något bevis för detta.

Samlaren

Citat från: King Owl skrivet  1 november 2021 kl. 13:50:43
Med tanke på vad?   :) Att det dykt upp svensk dubb på amerikanska? Jag har svårt att tänka mig det då den redan kommit utan svenskt tal till Sverige.

Aladdin hörde jag ett påstått ryckte av en bekant att den censureras, därav har den inte kommit till Disney+ än. Men jag är skeptisk då det inte verkar finnas något bevis för detta.

Censurerat Aladdin nu för de på Disney sluta larva sig. Tror att om fler skulle skriva till rätt avdelning på Disney själva angående dubbning på serier på Disney+.

Vill ha dubb på alla animerade Marvel serier också som gick på TV med dubb.

MOA

Citat från: Samlaren skrivet  5 november 2021 kl. 19:16:08
Censurerat Aladdin nu för de på Disney sluta larva sig. Tror att om fler skulle skriva till rätt avdelning på Disney själva angående dubbning på serier på Disney+.

Vill ha dubb på alla animerade Marvel serier också som gick på TV med dubb.
vadå censur?

Goliat

Citat från: MOA skrivet  5 november 2021 kl. 23:33:37
vadå censur?

Aladdin, är censuren tänkt på tobak, våld, rasism m.m. tänkt. Men jag har som sagt ingen annan källa så skulle tro att det är påhittat eller ryckte.

Däremot är filmen censurerad, så det kan vara så att personen missuppfattade och trodde de menade serien.

https://censorship.wikia.org/wiki/Aladdin_(1992)