Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Mira Kunglig Detektiv

Startat av Disneyfantasten, 12 november 2019 kl. 23:01:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Tänkte starta en tråd för en kommande TV-serie från Disney...

Den ser onekligen lovande ut, faktiskt i samma klass som Sofia Den Första och Elena Från Avalor!  :)

Elios

Har inte knappt sätt på Disney på åratal. Kommer den på nya Disney+ då eller!?^^


Disneyfantasten

#3
Idag läste jag på Disney Wiki att serien har premiär den 20 mars!  :) (iallafall urpremiär, vet dock ej när den kommer till Sverige)

gstone

Hoppas denna här serien kommer till Sverige ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#5
Kan vara hög tid att återuppliva ämnet!

Har den kommit på svenska till Disney+ ännu?

gstone

Nej, men det är ändå inga bra röster med  :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#7
Citat från: gstone skrivet  6 december 2020 kl. 18:51:44
Nej, men det är ändå inga bra röster med  :(

Förlåt mig, nu förstår jag inte riktigt, först säger du att den inte har dubbats och sedan säger du att det i te är några bra röster med, hur kan du veta hur bra rösterna är om det inte finns någon dubbning?  ???

clara liljeberg

jag vet att rösterna var anders öjebo och jennie jahns och den som gör rösten till clawdeen wolf.kan du komma på några saker som gör att serien utspelas i indien som saris.

clara liljeberg

jag ska skriva till egmontredaktoren om de kan göra en tidning med gör det själv-pyssel,recept och fakta från indien.

Disneyfantasten

#10
Jag upptäckte idag flera klipp på YouTube;

www.youtube.com/watch?v=E3tnURww0zI

www.youtube.com/watch?v=Box6mVoy8bM

www.youtube.com/watch?v=m4Ahm6vW45M

www.youtube.com/watch?v=pNldvSM5PwI

www.youtube.com/watch?v=BGjWTodXizU

www.youtube.com/watch?v=p2KWCeczBHk

www.youtube.com/watch?v=WOV-85JU0kQ

www.youtube.com/watch?v=ui-4c2KfrP0

www.youtube.com/watch?v=S_hsPbKGYUU

www.youtube.com/watch?v=AVwD2d2FUFI

Jag tycker att Mira själv låter litegrann som Dominique Pålsson Wiklund men är inte helt säker...

Den blå Mungon tycker jag låter som Anton Olofsson Raeder...

En av prinsarna tycker jag låter som Nick Atkinson men är inte helt säker...

Daniel Hofverberg

Nu har Mira: Kunglig detektiv släppts på Disney+ i USA (men inte i Norden än), där säsong 1 har svenskt, norskt, danskt och finskt tal plus finsk text (varför både dubbning och textning i Finland som enda land i världen...?!); medan säsong 2 däremot bara har engelskt tal och inga andra språk alls. Säsong 1 borde väl rimligtvis släppas på Disney+ även i Norden någorlunda snart, men fram tills dess kan man i alla fall ansluta med amerikansk VPN och komma åt serien. :)

Dubbcreditsen på Disney+ verkar oerhört utförliga - de skiljer sig för varje avsnitt, och verkar lista samtliga rollfigurer som medverkar i respektive avsnitt (d.v.s. inga "Övriga röster" eller dylikt).

Därav har jag inte hunnit skriva av alla dubbcredits än, men huvudrollerna spelas i alla fall av:
Mira - Valerie Tocca
Priya - Zoë Ackerman
Chikku - Sebastian Karlsson
Mikku - Adam Giertz
Prins Neel - Elis Lindsten
Drottning Shanti - Jennie Jahns

I övrigt medverkar bl.a. Josefina Hylén, Alexandra Alm Nylén, Anders Öjebo, Mikael Regenholz, Christian Eriksson och Adam Portnoff. :)

På Disney Junior förmodar jag att alla skådespelare framgår av eftertexterna, men i vanlig ordning endast i gruppen.

Vilka som sjunger introsången framgår dock inte av creditlistan, vilket är lite märkligt då det framgår på de flesta andra språks dubbcredits (inklusive norska och danska) - men solopartierna som Mira sjunger görs helt klart av Valerie Tocca, precis som vid dialog.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 november 2021 kl. 01:18:58
Nu har Mira: Kunglig detektiv släppts på Disney+ i USA (men inte i Norden än), där säsong 1 har svenskt, norskt, danskt och finskt tal plus finsk text (varför både dubbning och textning i Finland som enda land i världen...?!); medan säsong 2 däremot bara har engelskt tal och inga andra språk alls. Säsong 1 borde väl rimligtvis släppas på Disney+ även i Norden någorlunda snart, men fram tills dess kan man i alla fall ansluta med amerikansk VPN och komma åt serien. :)

Dubbcreditsen på Disney+ verkar oerhört utförliga - de skiljer sig för varje avsnitt, och verkar lista samtliga rollfigurer som medverkar i respektive avsnitt (d.v.s. inga "Övriga röster" eller dylikt).

Därav har jag inte hunnit skriva av alla dubbcredits än, men huvudrollerna spelas i alla fall av:
Mira - Valerie Tocca
Priya - Zoë Ackerman
Chikku - Sebastian Karlsson
Mikku - Adam Giertz
Prins Neel - Elis Lindsten
Drottning Shanti - Jennie Jahns

I övrigt medverkar bl.a. Josefina Hylén, Alexandra Alm Nylén, Anders Öjebo, Mikael Regenholz, Christian Eriksson och Adam Portnoff. :)

På Disney Junior förmodar jag att alla skådespelare framgår av eftertexterna, men i vanlig ordning endast i gruppen.

Vilka som sjunger introsången framgår dock inte av creditlistan, vilket är lite märkligt då det framgår på de flesta andra språks dubbcredits (inklusive norska och danska) - men solopartierna som Mira sjunger görs helt klart av Valerie Tocca, precis som vid dialog.

Okej, så Mira har alltså samma röst som Vaiana som barn...

Priya har alltså samma röst som Anna som barn i Frost...

Chiku har alltså samma röst som Kristoffer i Frost...

Mikku har alltså samma röst som bl.a. medverkar i Zuper-Zebran...

Prins Neel har alltså samma röst som Dash Parr i Superhjältarna 2...

Drottning Shanti har alltså samma röst som bl.a. Moster Kate i Big Hero 6, Drottning Arianna i Trassel Serien, Velma i Scooby-Doo, Mamma i Stuart Little, Ellie i Ice Age filmerna, Priscilla i Zootropolis, m.fl.

Andra röster är alltså detsamma som bl.a.;
- Reirei och Muhimu i Lejonvakten
- Alice i Disney On Ice, Edith i Dumma Mej, Roxie i Mimmis Rosettbutik, Robin i Tingeling och Legenden om Önskedjuret
- Musse Pigg själv, Jago i Aladdin, Banzai i Lejonkungen, Hermes i Herkules, Darkwing Duck själv, Ernesto De La Cruz i Coco, Peter Pan själv, Pongo, Tweedle Dee & Tweedle Dum i Alice i Underlandet, Sebastian i Den Lilla Sjöjungfrun, Timon i Lejonkungen, Tito i Oliver och Gänget, Timothy Mus i Dumbo, Jacques i Hitta Nemo, Artie i Bumbibjörnarna, Bubba och Fläng i DuckTales, Dijon i Farbror Joakim och Knattarna i Jakten På Den Försvunna Lampan, Vårtan i Piff & Puff Räddningspatrullen, Vildkatt i Luftens Hjältar, PJ i Långbens Galna Gäng, Cecil i Lilla Djungelboken, Basse i Madagaskar, m.fl.
- har aldrig hört talas om eller så kan jag ha glömt honom
- titelrollen i Zorro Legenden Föds

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 november 2021 kl. 01:18:58Nu har Mira: Kunglig detektiv släppts på Disney+ i USA (men inte i Norden än), där säsong 1 har svenskt, norskt, danskt och finskt tal plus finsk text (varför både dubbning och textning i Finland som enda land i världen...?!); medan säsong 2 däremot bara har engelskt tal och inga andra språk alls. Säsong 1 borde väl rimligtvis släppas på Disney+ även i Norden någorlunda snart, men fram tills dess kan man i alla fall ansluta med amerikansk VPN och komma åt serien. :)

Dubbcreditsen på Disney+ verkar oerhört utförliga - de skiljer sig för varje avsnitt, och verkar lista samtliga rollfigurer som medverkar i respektive avsnitt (d.v.s. inga "Övriga röster" eller dylikt).

Därav har jag inte hunnit skriva av alla dubbcredits än, men huvudrollerna spelas i alla fall av:
Mira - Valerie Tocca
Priya - Zoë Ackerman
Chikku - Sebastian Karlsson
Mikku - Adam Giertz
Prins Neel - Elis Lindsten
Drottning Shanti - Jennie Jahns

I övrigt medverkar bl.a. Josefina Hylén, Alexandra Alm Nylén, Anders Öjebo, Mikael Regenholz, Christian Eriksson och Adam Portnoff. :)

På Disney Junior förmodar jag att alla skådespelare framgår av eftertexterna, men i vanlig ordning endast i gruppen.

Vilka som sjunger introsången framgår dock inte av creditlistan, vilket är lite märkligt då det framgår på de flesta andra språks dubbcredits (inklusive norska och danska) - men solopartierna som Mira sjunger görs helt klart av Valerie Tocca, precis som vid dialog.
Brukade det ha svenska credits förut ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2023 kl. 22:04:57Brukade det ha svenska credits förut ?
Det har dom väl nästan alltid haft!?  8) ???