Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Loppis / Second Hand

Startat av gorehound, 6 september 2012 kl. 14:23:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dennis

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 oktober 2012 kl. 02:42:16
Ja, Wuzzlarna var minsann en väldigt bra serie. Jag har själv alla fyra VHS-volymerna som släpptes i Sverige, som tillsammans innehöll alla utom ett avsnitt av serien (ett enda avsnitt dubbades aldrig av någon outgrundlig anledning).

Jag har länge tänkt att digitalisera alla volymerna, sammanställa dem i rätt ordning och göra riktiga fina DVD:er av serien, men än så länge har det tyvärr inte blivit av...

Jag skulle ge vadsomhelst för att å se Wuzzlarna med svenskt tal igen! Finns det någon chans på planeten att du skulle tänka dig att sälja dem hehe?

AlexanderM

#16
Kommit hem från en trevlig runda inne på Gameshops fysiska butik i Solna! Fick med mig:

Goosebumps/Kalla kårar-Dockan lever (inte tecknat eller dubbat men barnskräck gillar herrn, Fox home entertainment)

Biker mice from mars-The Pits/Vägkorparna (Independent video)

The mask-Vad tar ni för valpen/Mask-utomjording
The mask-Par i trubbel/Mask sitter barnvakt
The mask-Mask-innan/Tillbaka till framtiden (samtliga Scanbox)

"Kuligast" var nog ändå Kung Arthur och rättvisans riddare-Den eldsprutande draken/Sanningens nycklar (Ozon media)

Sisnämnda upptäckte jag först nån gång i mars när jag hittade det sjukt pampiga introt :D:


http://www.youtube.com/watch?v=USUucZVnno0

Kollade runt och blev förvånad över att det fanns dubbat till svenska, visst fick man fram en del butikslänkar etc men inte nånting om rösterna. Ska bli intressant kolla upp det
"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")

AlexanderM

#17
Jag måste ju faktiskt slå ett slag för klassikern Tradera men även Bokbörsen.se :D

Via Tradera har jag fått med mig såväl: Robotech 1-Förvandlingen (Scanbox) samt Dinoriders-Astras anfall och Dinoriders-Serinas räddning (Svenska videoförlaget) liksom The mask-Syster mask/I skuggan av mask (Scanbox) och Ba,bubjörnarna 4

Via Bokbörsen hittade jag Biker mice-Gasa och kör samt Biker mice-Den stinkande ostens välde.

Ytterst trevligt må jag säga! 8) Dinoriders och The mask animated series är nästan komplett
"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")

Oscar Isaksson

Föra veckan Köpte jag lite böcker på en second hand butik där jag bor.
En av böckerna var Bernard och Bianca utgiven av Hemmets Journals Bokförlag (i samband med premiären 1978) och Doreen Denning står angiven som översättare,
Först trodde jag att hennes namn var fel tryckt men sen läste jag boken och det är helt klart hon som har översatt den för det är väldigt lätt att känna igen hennes formulerings still.
Jag visste inte ens att hon översatte böcker så detta var nytt för mig 
det hörde ju liksom inte till hennes vanliga arbets uppgifter.

Är det någon annan som stött på hennes namn i bok sammanhang?

TonyTonka

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 19 maj 2013 kl. 11:57:17
Föra veckan Köpte jag lite böcker på en second hand butik där jag bor.
En av böckerna var Bernard och Bianca utgiven av Hemmets Journals Bokförlag (i samband med premiären 1978) och Doreen Denning står angiven som översättare,
Först trodde jag att hennes namn var fel tryckt men sen läste jag boken och det är helt klart hon som har översatt den för det är väldigt lätt att känna igen hennes formulerings still.
Jag visste inte ens att hon översatte böcker så detta var nytt för mig 
det hörde ju liksom inte till hennes vanliga arbets uppgifter.

Är det någon annan som stött på hennes namn i bok sammanhang?

De enda böckerna jag hittat hennes namn i, är böcker tillhörande musiksagor :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gorehound

#20
Kom nyligen hem från semester. Har fyndat lite här och där i Sverige :) drog hem tre banankartonger med VHS-filmer och jag har inte riktigt hunnit gå igenom allting ännu, men här är några av mina personliga godbitar och nya tillskott till min samling.

Rock 'N Cop 3 - Wendros Cartoon / nr (6)263 (saknar fortfarande Del 2, argh)
Szafi: Skatten i Träskslottet - Wendros Cartoon / nr 172
KEN - Rättvisans Kämpe - Wendros Cartoon / nr 98
Bunny Med De Rutiga Öronen - Wendros Cartoon / nr 9 (en av de första Wendros-släppen)



Lucky Luke - Det Stora Äventyret - Select Video / nr 215673
Snobben 2 - JUNO Media / nr 7996
Mästerkatten i Stövlar - Wendros Cartoon / nr 60
Scooby-Doo: Den Huvudlösa Mästaren - Wendros Cartoon / nr 150



Sparven Willy - Egmont/Wendros / nr 77655-3
Wuzzlarna Och Tjurfinksungen - Disney/Egmont / nr 54373 (äntligen har jag samtliga svenska volymer! :D)
Apkungen - Filminstitutet VIDEO / nr okänt  (kinesisk film från 1965 med svensk dubbning, tyckte det verkade rätt intressant)
Kalle Anka & Co. - Egmont/Disney / nr 24100-3


TonyTonka

Citat från: gorehound skrivet 10 augusti 2013 kl. 01:27:05
Kom nyligen hem från semester. Har fyndat lite här och där i Sverige :) drog hem tre banankartonger med VHS-filmer och jag har inte riktigt hunnit gå igenom allting ännu, men här är några av mina personliga godbitar och nya tillskott till min samling.

Rock 'N Cop 3 - Wendros Cartoon / nr (6)263 (saknar fortfarande Del 2, argh)
Szafi: Skatten i Träskslottet - Wendros Cartoon / nr 172
KEN - Rättvisans Kämpe - Wendros Cartoon / nr 98
Bunny Med De Rutiga Öronen - Wendros Cartoon / nr 9 (en av de första Wendros-släppen)



Lucky Luke - Det Stora Äventyret - Select Video / nr 215673
Snobben 2 - JUNO Media / nr 7996
Mästerkatten i Stövlar - Wendros Cartoon / nr 60
Scooby-Doo: Den Huvudlösa Mästaren - Wendros Cartoon / nr 150



Sparven Willy - Egmont/Wendros / nr 77655-3
Wuzzlarna Och Tjurfinksungen - Disney/Egmont / nr 54373 (äntligen har jag samtliga svenska volymer! :D )
Apkungen - Filminstitutet VIDEO / nr okänt  (kinesisk film från 1965 med svensk dubbning, tyckte det verkade rätt intressant)
Kalle Anka & Co. - Egmont/Disney / nr 24100-3



Nice, vart hittade du Scooby-Doo filmen? Det är väl de utgåvorna som har dubbningen med Gunnar Ernblad som Scooby-Doo?

(Alltså dubbningen som förekom på Kanal 10's videofilmer)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gorehound

Citat från: TonyTonka skrivet 10 augusti 2013 kl. 22:33:20
Nice, vart hittade du Scooby-Doo filmen? Det är väl de utgåvorna som har dubbningen med Gunnar Ernblad som Scooby-Doo?

(Alltså dubbningen som förekom på Kanal 10's videofilmer)

Scooby-Doo filmen hittade jag uppe i Västernorrland hos en gammal och sliten man som bodde mitt ute i ingenstans, han hade faktiskt en hel del godbitar i sin samling. :) Tycker det är otroligt kul att resa runt på loppisjakt och träffa folk.

Ja, vad jag vet så ska det vara samma dubbning som på Kanal 10s utgåva. Har inte hunnit kika på den ännu bara.

Daniel Hofverberg

Har Scooby-Doo och den huvudlöse hästmannen släppts även av Wendros? Det var mer än jag visste. För den första VHS-utgåvan var det ju Kanal 10 som släppte, som senare blev Pickwick.

Kanal 10-utgåvan av den filmen har jag, liksom alla andra av deras Scooby-Doo-volymer. Jag minns att jag runt mitten av 1990-talet, då Pickwick precis slutat att distribuera Scooby-Doo-filmerna, fick köpa de absolut sista exemplaren som fanns av några av deras filmer direkt från dem - deras rättigheter hade då precis gått ut så de skulle inte skickas ut till butiker, så istället fick jag köpa filmerna till samma priser som butikerna betalade för filmerna.

TonyTonka

Citat från: gorehound skrivet 10 augusti 2013 kl. 22:51:24
Scooby-Doo filmen hittade jag uppe i Västernorrland hos en gammal och sliten man som bodde mitt ute i ingenstans, han hade faktiskt en hel del godbitar i sin samling. :) Tycker det är otroligt kul att resa runt på loppisjakt och träffa folk.

Ja, vad jag vet så ska det vara samma dubbning som på Kanal 10s utgåva. Har inte hunnit kika på den ännu bara.

Nice, hittade du Snobben filmen och/eller Kalle Anka-filmen där också?

Har du stött på SF/Transfers videofilmer med Scooby-Doo på någon loppis förresten, Gorehound? (Den med Stellan Skarsgård som Scooby-Doo)

Jag hade själv också velat åka runt i Sverige på loppisjakt (främst är jag på jakt efter gamla klassiska dataspel jag spelade som barn), men tyvärr så har jag inte pengar och tid att göra det  :-\

Lyckligtvis finns det dock (som jag nog nämnt i en annan tråd) ett second hand här i min stad som jag ofta besöker.  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gorehound

#25
Citat från: TonyTonka skrivet 11 augusti 2013 kl. 03:06:21Nice, hittade du Snobben filmen och/eller Kalle Anka-filmen där också?
Snobben hittade jag på Kupan (Röda korsets Second Hand) och Kalle Anka på ett garageloppis.

Citat från: TonyTonka skrivet 11 augusti 2013 kl. 03:06:21Har du stött på SF/Transfers videofilmer med Scooby-Doo på någon loppis förresten, Gorehound? (Den med Stellan Skarsgård som Scooby-Doo)
Jag är ganska säker att jag har stött på en sådan kassett, men det var för väldigt många år sedan. :)

Senaste fyndet gjorde jag igår också.

X-rental av Fantastiska Wilbur från Select Video.

Experten

Jag lyckades också för ett tag sedan hittade den första Casper-filmen på VHS.

TonyTonka

Jag hittade Fantasia (videoutgåvan från 1992) på ett Second Hand som jag köpte för fem kronor.  8)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

VHS-utgåvan av Fantasia bör väl inte tillföra så jättemycket, då den väl bör vara i det närmaste helt identisk med den första DVD-utgåvan - samma dubbning och samma version.

Det enda som möjligtvis kan tänkas skilja är väl subtila skillnader i censureringen av scenerna med den stereotypt tecknade mörkhyade kentauren, som det förekommit flera olika varianter av genom åren; men tyvärr ingen oklippt och ocensurerad version på VHS eller DVD överhuvudtaget - sista gången filmen lämnades orörd var väl mot slutet av 1960-talet...

TonyTonka

Gammalt ämne, men jag måste bara berätta om några Second Hand-fynd jag gjort nyligen.

Först och främst har jag efter nästan 10 års sökande äntligen hittat en av Kanal 10's videofilmer med Scooby-Doo. :D

Sedan har jag hittat 1991* års vhs-utgåva av disneyklassikern Alice i Underlandet, med den svenska originaldubbningen.  :)


*Minns inte riktigt om den verkligen släpptes 1991, någon kanske vet bättre än jag?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D