Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Toy Story 4

Startat av TonyTonka, 30 mars 2018 kl. 21:03:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 22 augusti 2019 kl. 22:02:18
Verklrligen . är dun sär på det ?

Tja, Daniel Hofverberg brukar ju ibland posta utdrag från pressmaterial. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Alexander skrivet 22 augusti 2019 kl. 19:46:27
Man får vänta och se.  :)

Men om Lena Ericsson inte spelar Bo Peep i filmen är det rätt säkert att säga att hon blev underkänd av Disney. Eftersom hon var med i teaser trailern märkte vi iallafall att SDI Media försökte få tillbaka henne.

Hur vet du att SDI Media dubbat Toy Story 4? :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Viktor

 Det är ju de som drabbar alla Disneys filmer nuförtiden

Alexander

#183
Citat från: TonyTonka skrivet 22 augusti 2019 kl. 22:40:04
Hur vet du att SDI Media dubbat Toy Story 4? :)

Det är studion som har kontrakt på att dubba Disneys filmer.

Men vid Disneyproduktioner kommer även BTI in i bilden när det just handlar om TV-serierna. Där kan det vara antingen SDI eller BTI.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 22 augusti 2019 kl. 22:48:30
Det är studion som har kontrakt på att dubba Disneys filmer.

Men vid Disneyproduktioner kommer även BTI in i bilden när det just handlar om TV-serierna.

Vilka då om jag får fråga?

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 augusti 2019 kl. 22:51:24
Vilka då om jag får fråga?

BTI (tidigare Dubberman) har dubbat åt Disney bl.a  Miraculous LadyBug, Ester (Star) vs mökrets makter, Dog with a blog och Det var inte jag.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 22 augusti 2019 kl. 22:56:14
BTI (tidigare Dubberman) har dubbat åt Disney bl.a  Miraculous LadyBug, Ester (Star) vs mökrets makter, Dog with a blog och Det var inte jag.  :)

Okej, låter som sådana "ICKE-Disney-aktiga" Disney-serier med andra ord...

Daniel Hofverberg

BTI Studios har dubbat relativt många TV-serier åt Disney (animerade och live-action), och även några Disney Channel Original Movies och någon enstaka direkt-till-DVD-film. Men än så länge har ju alla biofilmer dubbats av SDI Media, liksom majoriteten av TV-serierna.

För ett par år sedan hade Disney tydligen sagt att de framöver skulle försöka utöka och anlita fler studior än bara SDI till deras långfilmer, men än så länge har vi i alla fall inte märkt av det i praktiken...

Än så länge verkar Disney inte ha skickat ut någon pressrelease med röster i Toy Story 4, och på deras pressajt hittar jag tyvärr inget pressmaterial än (som brukar innehålla viss röstinformation) - där finns bara bilder än så länge... :(

Men nu är det ju bara en vecka kvar innan premiären, så det dröjer ju i alla fall inte så länge innan vi får veta allt.

Elios

Jag bara hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas att Lena Ericsson spelar Boo-Peep.

Annars hade ju verkligen t. ex. Jessica Andersson varit en bra ersättare.  ::) 8) ::P

TonyTonka

Citat från: Alexander skrivet 22 augusti 2019 kl. 19:46:27
Man får vänta och se.  :)

Men om Lena Ericsson inte spelar Bo Peep i filmen är det rätt säkert att säga att hon blev underkänd av Disney. Eftersom hon var med i teaser trailern märkte vi iallafall att SDI Media försökte få tillbaka henne.

Varför skulle det vara säkert? Hon kan väl ha tackat nej pga tidsbrist? Teasers dubbas väl långt innan filmen, så hon kanske inte visste om hon skulle ha tid att göra den faktiskta filmen eller inte. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 23 augusti 2019 kl. 08:54:38
Jag bara hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas att Lena Ericsson spelar Boo-Peep.

Annars hade ju verkligen t. ex. Jessica Andersson varit en bra ersättare.  ::) 8) ::P

Menar du den äldre (född 1973 som medverkat i Melodifestivalen) eller den yngre (född 1988) aka Skorpan i 101 dalmatiner-serien, Darla i Hitta Nemo, etc?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 23 augusti 2019 kl. 08:57:10
Menar du den äldre (född 1973 som medverkat i Melodifestivalen) eller den yngre (född 1988) aka Skorpan i 101 dalmatiner-serien, Darla i Hitta Nemo, etc?

Även om jag som sagt avskyr den serien så vill jag minnas att jag skymtade Jessica Andersson i rollistan efter "Miles från Morgondagen" avsnitten!  :) (så allting tyder på att hon fortfarande är med i dubbningar då och då), jag vet inte om det gäller hon som är född 1988 (som är den jag brukar tänka på) eller hon som är född 1973...

Elios

Faktiskt så tänkte jag nämligen på sångaren Jessica Andersson.  :P

gstone

Citat från: Elios skrivet 23 augusti 2019 kl. 09:13:45
Faktiskt så tänkte jag nämligen på sångaren Jessica Andersson.  :P

Vore  väldigt kul om honnom dubbade.

Mer än bara sång.
.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2019 kl. 18:07:05
Vore  väldigt kul om honnom dubbade.

Mer än bara sång.
.

Ja absolut. Underbar är hon.  ;D Hon hade passat utmärkt.  ;D :P