Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 september 2021 kl. 17:42:54
Per Andersson har dock dubbats han röst förut ;)
Christian Hedlund har dubbat Charlie Day i Lego filmerna.

Sabelöga

Houba !

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 september 2021 kl. 17:45:30
Christian Hedlund har dubbat Charlie Day i Lego filmerna.

Det hade jag glömt.

Vilka tycker du ska spela dom andra rollerna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#18
Citat från: gstone skrivet 24 september 2021 kl. 17:51:59
Det hade jag glömt.

Vilka tycker du ska spela dom andra rollerna ?
Jag vet inte, Hedlund var den enda som jag kom på.

Simon Axelsson

#19
Citat från: gstone skrivet 24 september 2021 kl. 17:51:59
Det hade jag glömt.

Vilka tycker du ska spela dom andra rollerna ?

Du frågar visserligen inte mig, men själv tror jag kanske att det är för tidigt att avgöra då vi inte ens vet hur originalrösterna låter i sina roller i dagsläget, men för skojs skull:

Chris Pratt har ju bara dubbats av Linus Wahlgren och Victor Segell tidigare och i och med att Pratt nämnt att han ska göra en accent i rollen som Mario vet jag inte om nån av dem hade passat, så här ska vi nog vänta tills vi fått höra lite av Chris som Mario.

Anya Taylor-Joy har ju nästan aldrig dubbats tidigare, så vad gäller henne kan man bara komma med typ vilka förslag som helst. Carla Abrahamsens röst till Darcy i What If...? låter faktiskt någorlunda lik Anyas röst.

Charlie Day har ni ju redan diskuterat och där får jag hålla med om att Christian troligtvis hade passat bäst i rollen.

Jack Black har dubbats av främst Lawrence Mackrory, men även Kim Sulocki har dubbat honom. Jag tror inte att nån utav dem hade passat som Bowser, men det kanske Jamil Drissi hade gjort, i varje fall någon med mörkare röst än Lawrence och Kim. Tankar om det?

Keegan Michael-Key har ju dubbats av flertalet röstskådespelare, mest nämnvärt Kodjo Akolor. I och med att han gör rösten till Toad hade nog Kodjo kunnat funka i rollen.

Seth Rogen har dubbats av Fredde Granberg, Hasse Brontén och Linus Eklund Adolphson. Utav dem hade nog Fredde passat bäst som Donkey Kong, men jag vill gärna vad ni andra har att säga!

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 september 2021 kl. 18:31:37
Chris Pratt har ju bara dubbats av Linus Wahlgren tidigare och i och med att Pratt nämnt att han ska göra en accent i rollen som Mario vet jag inte om Linus hade passat, så här ska vi nog vänta tills vi fått höra lite av Chris som Mario.
Victor Segell i Framåt...

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA


MOA


gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 september 2021 kl. 18:31:37


Anya Taylor-Joy har ju aldrig dubbat tidigare, så vad gäller henne kan man bara komma med typ vilka förslag som helst. Carla Abrahamsens röst till Darcy i What If...? låter faktiskt någorlunda lik Anyas röst.


Anya Taylor-Joy dubbades i Playmobil filmen
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 24 september 2021 kl. 20:26:32
Om de blir så kommer Luigi & Sonic ha samma VA
Det är inte så egendomligt, Hasse Jonsson har ju spelat både Sonic och Mario som är de stora fienderna.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 24 september 2021 kl. 21:23:40
Anya Taylor-Joy dubbades i Playmobil filmen

Hade helt glömt att den ens finns, kanske därför jag inte ens sett den. Tack för infon i varje fall!

Julia Kedhammar som då tydligen dubbade henne i den känns kanske inte så passande som Peach, men jag har inget minne av att jag hört henne i nånting, så vad vet jag?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 september 2021 kl. 21:38:20
Det är inte så egendomligt, Hasse Jonsson har ju spelat både Sonic och Mario som är de stora fienderna.
*Rivalerna

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 24 september 2021 kl. 23:33:47
*Rivalerna
Kanske, men med den marknadsföring som ägde rum skulle jag nog ändå kalla Sega och Nintendo för riktiga fiender.

TonyTonka

Ägs inte Sega av Nintendo nuförtiden? Är nästan säker på att jag läst/hört det.  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D