Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frost 2

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 20:37:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 29 februari 2020 kl. 22:23:23
Men "Visa Dig" är en bättre låt !

Debatterbart, tycker personligen Into the Unknown är bättre :)

Soscla

Show Yourself är absolut tvåans Let it Go och inte Into the Unknown, om man ser till dramaturgi, budskap, pampighet. Men hon är lurig den där Elsa eftersom hon får två mastodontsånger. Men jag gillar båda, hej hopp!

Tyckte tvåan var trevlig att se på men den var inte alls lika bra som ettan. Den lutade sig för mycket på ettans framgång och tog inte chansen att utveckla karaktärer och händelseförlopp. Och 70% av Olofs screentime kunde ha tagits bort, han var värdelös.
It's so fluffy I'm gonna die!

Simon Axelsson

Citat från: Soscla skrivet  2 mars 2020 kl. 14:39:10
Show Yourself är absolut tvåans Let it Go och inte Into the Unknown, om man ser till dramaturgi, budskap, pampighet. Men hon är lurig den där Elsa eftersom hon får två mastodontsånger. Men jag gillar båda, hej hopp.

Inte om man kollar upp vad filmskaparna och låtskrivarna själva sagt, då verkar det definitivt som att de ser Into The Unknown som tvåans Let It Go, jag säger Into The Unknown precis som de gör och andra säger Show Yourself, men för att avsluta och påbörja på en och samma gång, jag föredrar låtarna från tvåan
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2020 kl. 17:15:41
Igår läste jag på Discshop att filmen kommer att släppas på DVD & Bluray 2020-05-25!  :D

Och idag är alltså den väntetiden över...

Kommer ni att köpa den?

Själv kommer jag att vänta ett tag, det vill säga ett par månader (i värsta fall ända till september), vid det här laget lär nämligen priset ha sänkts...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2020 kl. 19:18:46
Och idag är alltså den väntetiden över...

Kommer ni att köpa den?

Själv kommer jag att vänta ett tag, det vill säga ett par månader (i värsta fall ända till september), vid det här laget lär nämligen priset ha sänkts...

Jag tror att jag ska köpa den svenska steelbook utgåvan

https://www.discshop.se/filmer/bluray/disney_klassiker_57_frost_2_steelbook_blu_ray/P167038


Disneyfantasten


Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2020 kl. 19:23:44
Vad är det för särskilt med den om man får fråga?  :)
Den är snygg och har fina bilder

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 25 maj 2020 kl. 19:25:58
Den är snygg

Okej...

Det var nytt för mig, Alltså Steelbook-utgåvor... (det har jag aldrig hört talas om förut)

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2020 kl. 19:26:52
Okej...

Det var nytt för mig, Alltså Steelbook-utgåvor... (det har jag aldrig hört talas om förut)
Lejonkungen 2019 var nog den första i Sverige helt enkelt är det  ett fodral fast i stål med bilderna

Den ser ut så här fast vår utgåva har bara den vanliga Blu ray skivan




Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 25 maj 2020 kl. 19:29:49
Lejonkungen 2019 var nog den första i Sverige helt enkelt är det  ett fodral fast i stål med bilderna

Den ser ut så här fast vår utgåva har bara den vanliga Blu ray skivan


Okej, då förstår jag...

Jag kommer att köpa den "vanliga" Bluray-utgåvan av den enkla anledningen att jag är mer van vid den...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2020 kl. 19:35:19
Okej, då förstår jag...

Jag kommer att köpa den "vanliga" Bluray-utgåvan av den enkla anledningen att jag är mer van vid den...

Jag har tänkt efter och håller nog med dig det är ju inte lönt att betala 70kr extra för samma skiva bara för att den har ett lite finare fodral, så jag kommer nog också köpa den vanliga Blu-ray utgåva

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 25 maj 2020 kl. 19:52:24
Jag har tänkt efter och håller nog med dig det är ju inte lönt att betala 70kr extra för samma skiva bara för att den har ett lite finare fodral, så jag kommer nog också köpa den vanliga Blu-ray utgåva

Disney-filmer brukar kosta 179 kr när de väl givits ut och efter ett par månaders tid kostar de istället 79 kr...

Jag tror att de tar höga priser under de första månaderna för att kunna sälja mycket bra och tjäna mycket priser på filmerna...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2020 kl. 19:57:13
Disney-filmer brukar kosta 179 kr när de väl givits ut och efter ett par månaders tid kostar de istället 79 kr...

Jag tror att de tar höga priser under de första månaderna för att kunna sälja mycket bra och tjäna mycket priser på filmerna...

Disneys filmer är oftast billigare än till exempel Sonys filmer när de först släppts på Blu-Ray (och DVD), men de filmer som SF eller Nordisk Film gjort/distributerat brukar vara ännu lite billigare än Disneys när de först släppts på Blu-Ray (och DVD)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 maj 2020 kl. 20:01:25
Disneys filmer är oftast billigare än till exempel Sonys filmer när de först släppts på Blu-Ray (och DVD), men de filmer som SF eller Nordisk Film gjort/distributerat brukar vara ännu lite billigare än Disneys när de först släppts på Blu-Ray (och DVD)

Och jag som trodde att Disneys DVD/Bluray-filmer kostade 79 kr och att de andra kostade 49 kr... (iallafall är det vad jag sett när jag kollat i affärerna)

För tillfället tar jag det försiktigt med mitt samlande för att vara sparsam, pengarna kan inte räcka hur länge som helst...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2020 kl. 19:57:13
Disney-filmer brukar kosta 179 kr när de väl givits ut och efter ett par månaders tid kostar de istället 79 kr...
Ja jag vet men det brukar ta lång tid och och så händer det bara i fysiska butiker för till exempel på Discshop så kostar alla Disney och Pixar filmer 149 kr både gamla och dom som är hyfsat nya