Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Filmer som vi inte gillar

Startat av E, 15 november 2018 kl. 12:20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson


KalleRussin

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 november 2020 kl. 19:15:42
Jag förutsätter att du åsyftar Disney/Pixar-filmen från 2012 med den svenska titeln Modig
Yup yup, det är den jag menar! Jag såg den på bio, och jag minns att jag blev himla besviken halvvägs in när själva förvandlingen hände. Jag vet inte, men jag tycker att den byggde upp bra och hade en stark premise att gå på i början - att växa upp, ta ansvar, en mor och dotter som har så skilda åsikter som behöver lära sig av varandra och nå ett samförstånd för båda har rätt och fel i det de gör och anser att det bör hanteras på olika sätt. Sen liksom kom det av sig och blev en lite halvtokig "nu måste vi förvandla mamma tillbaka"-film och ärligt talat påminde det mig alldeles för mycket om Björnbröder; och enligt mig gjorde den filmen det mycket bättre.

Jag älskade musiken, jag gillar Merida som karaktär, den är otroligt vacker och miljön är underbar - men det är just det här skiftet de har av storyn mitt i filmen som inte fungerar för min del. Jag vet att jag såg en video på youtube för ett bra tag sedan som tog upp just de punkterna och jag höll med starkt. Jag kan försöka leta upp den om du är intresserad?
Annars så kan jag bara säga att jag önskar verkligen att jag kunde tycka om den filmen, men det går inte för mig tyvärr (。•́︿•̀。)
Fascinating

Erika


Mathilda Gustafsson

Citat från: Erika skrivet 23 november 2020 kl. 19:42:55
Vilken version? Om det är den från 2009, håller jag med.
Nej jag menar den
här versionen.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 april 2021 kl. 19:42:18
Jag gillar inte draktränaren.

Och jag vet varför; du har nämnt att det är för att drakarna inte talar och för att Hickes röst (enligt din åsikt) är jobbig!

Själv tycker jag att den är bra och tycker inte att Hickes röst är särskilt jobbig och tycker inte det gör något att drakarna talar, tycker att den både är sevärd och underhållande!  :) (hoppas att det inte gör något)

MOA


Adam

#82
VARNING: Inlägget inhåller grovt språk!


Jag har sett många dåliga filmer. Vet dock inte var jag ska börja, då jag inte riktigt kan "lista upp" alla jag sett, men jag kan plocka med några riktigt hemska exempel:


Batman & Robin (1997)

Motivering: Jag tror att vi alla vet anledningarna vid det här laget, men jag motiverar ändå.

1. Skådespeleriet är så oerhört övergjort/överspelat att det inte bara blir töntigt, utan också kränkande mot både ens intelligens samt hela Batman-fanbasen.
2. Manuset lider av exakt samma problem som skådespelarnas insatser uppskrivet ovan. Replikerna är idiotiska och ordvitsarna + skämten är som att höra en usel komiker framföra usla skämt på scen.
3. Karaktärerna är inte bara oinspirerade och 1-dimentionella som det bara skriker om det, men också skrivna på ett sådant sätt att de också framkommer som stora hån mot Batman-karaktärerna vi känner till och tycker om.
- Inte bara genom sina vedervärdiga repliker, men exempelvis har filmens huvudskurkar, Mr. Freeze och Poison Ivy, nästan ingen motivation alls, utan har bara värdslig makthunger som mål, och vill regera den tillsammans istället för att egentligen inte alls vill ha med varandra och göra (likt serietidningarna och en del andra filmatiseringar).
Ytterligare ett exempel på en hemskt skriven karaktär i denna film, när det framförallt gäller skurkarna, är Bane. Vad i H*****e hände liksom!? Istället för att faktiskt framstå som ett rent "geni", så känns han istället som en ond dubbelgångare till Hulken (The Incredible Hulk), eller stryk det egentligen då även Hulken är mer intelligent. Nä, denna version av Bane känns mer som en efterbliven kroppsbyggare eller mexikansk wrestlare som tvingats genomgå en smärtsam lobotomi.
4. Här är nästan det mest uppenbara; dräkterna. Usch och fy vad det smärtar mig att se dem! Jag vet delvis idéerna bakom deras designer, men att Batman och Robins dräkter har alltifrån tydliga skrev, skinkor och utstickande bröstvårtor ser inte badass ut, utan bara töntigt, onaturligt och icke-superhjälteaktigt.


Movie 43 (2013)

Motivering: Var ska jag egentligen börja när det gäller manuset? Majoriteten av skämten i filmen är inte alls roliga, och att bara nämna dem gör mig äcklad! Det fanns bara typ runt 3 st sketcher i filmen som var roliga, alla andra fick mig nästan att spy!


Scary Movie 5 (2013)

Motivering: Den här filmen är utan tvivel den sämsta i Scary Movie-franchisen. Jag kommer ihåg så lite från filmen och skrattade inte alls. Alla andra filmer i serien har åtminstone scener och citat man kommer ihåg, och som man faktiskt kunde garva åt. I denna film fanns dock inte ett tecken. Inte ens handlingen från 5an minns man något av.


Maskens Återkomst (2006)

Motivering: Filmen är framförallt bara obehaglig att kolla på. Inget är en fröjd för ögat. CGI:n är vidrig, ful och rentav övergjord som f**. Handlingen är oinspirerad och all-over-the-place. Karaktärerna är klyschiga och dessutom uppenbara ripoffs på huvudkaraktärerna vi känner igen från första filmen. Skådespelarna spelar bara över. Skämten är vidriga. What more is there to say?? Tyckte inte ens om filmen särskilt mycket som barn, trots att jag bara såg den tecknade TV-serien Masken från 1990-talet.


Catwoman (2004)

Motivering: Precis som med Batman & Robin vet nog många av oss om filmens enorma brister, nästan så att jag inte ens behöver rada upp dem, men för er som verkligen vill veta:
1. Halle Berry, som annars gör bra ifrån sig i filmer som X-Men, spelar återigen bara över här i huvudrollen som Catwoman och hennes alter ego, som av någon anledning inte heter Selina Kyle (likt originaltidningarna om Batman och övriga filmatiseringar), utan Patience Philips.
2. Filmens huvudskurk är återigen ett stort skämt, och gick inte att ta på det minsta allvar.
3. Klippningen är bland det värsta jag sett, nästan så att jag även här blev kräkfärdig.
4. Precis som med dräkterna i Batman & Robin ser huvudkaraktärens outfit fördjävlig ut. Den är mer slampig än superhjältelik.

Som sagt så har jag sett många fler usla filmer, som jag tyvärr inte orkar rada upp för tillfället.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

gstone

Kan vi ha en tråd för filmer som vi gillar ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 april 2021 kl. 13:00:19
Kan vi ha en tråd för filmer som vi gillar ?

Det tycker jag också att vi kan!  :)

MOA


MOA


gstone

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 24 april 2021 kl. 15:23:29
Det finns väldigt många filmer som jag inte gillar.

1 Avatar.
2 Alla filmer om andra världskriget.
3 Batman The Dark Knight.
4 Dem flesta filmer från 2005 till nu.
5 Stor del alla filmer som sprider propaganda.

Orkar inte beskriva mer djupare.

Jqg ogillar dig >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


gstone

Citat från: MOA skrivet 24 april 2021 kl. 17:17:21
Du kan ändå int ändra hans åsikter
Det är inte därför jag ogillar skitstöveln ! ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.