Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Mest inkomstbringande Film

Startat av moviefan, 2 februari 2017 kl. 17:36:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka har gått på bio 2 gånger i Sverige  ? Jag vet att Den lilla sjöjungfrun har gått 2 gånger. Likaså Lejonkungen.

Alexander

Citat från: moviefan skrivet  7 augusti 2017 kl. 18:23:47
Vilka har gått på bio 2 gånger i Sverige  ? Jag vet att Den lilla sjöjungfrun har gått 2 gånger. Likaså Lejonkungen.

Med 3D releaser har även Hitta Nemo och Monsters Inc kommit på bio 2 gånger i Sverige., :)

Alexander

16. Filmen om Nalle Puh Inga uppgifter verkar finnas när jag letar över hur mycket den tjänade in i USA som långfilm 1977. (Har som långfilm gått upp på bio en gång i USA. ) Uppgifter om de seperata kortfilmerna är inte heller enkelt att hitta tyvärr.  :(
17. Bernard och Bianca 71,2 miljoner dollar (Har i USA gått upp på bio 3 gånger)
18.Micke och Molle 63,5 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio 2 gånger)
19. Taran och den magiska kitteln 21,3 miljoner dollar (Har i USA gått upp på bio en gång)
20. Mästerdetektiven Basil Mus 38,7 miljoner dollar (Har i USA gått upp på bio 2 gånger) När den först kom ut 1986 tjänade den in ca 50 miljoner dollar över hela världen.

Alexander

21. Oliver & gänget 74,2 miljoner (Har i USA gått upp på bio 2 gånger)
22. Den lilla sjöjungfrun 102 miljoner dollar (Har i USA gått upp på bio 2 gånger) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 211 miljoner dollar.
23. Bernard & Bianca i Australien 27,9 miljoner dollar (Har i USA gått upp på bio en gång) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 47,4 miljoner dollar.
24. Skönheten och Odjuret 219 miljoner dollar (Har i USA gått upp på bio 3 gånger) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 425 miljoner dollar.
25. Aladdin 217 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 504 miljoner dollar.

Alexander

26. Lejonkungen 422 miljoner dollar (Har i USA gått upp på bio 3 gånger) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 968,5 miljoner dollar.
27. Pocahontas 141 miljoner dollar (Har i USA gått upp på bio en gång) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 346 miljoner dollar.
28. Ringaren i Notre Dame 100 miljoner dollar (Har i USA gått upp på bio en gång) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 325 miljoner dollar.
29. Herkules 99 miljoner dollar (Har i USA gått upp på bio en gång) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 253 miljoner dollar.
30. Mulan 120 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 304 miljoner dollar.

Alexander

31. Tarzan 170 miljoner dollar (Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 448,2 miljoner dollar.
32. Fantasia 2000 60,7 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 90 miljoner dollar.
33. Dinosaurier 137 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 349 miljoner dollar.
34. Kejsarens nya stil 89 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 169,3 miljoner dollar.
35. Atlantis 84 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 186 miljoner dollar.

Alexander

36. Lilo och Stitch 145,8 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 273,1 miljoner dollar.
37. Skattkammarplaneten 38 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 109,6 miljoner dollar.
38. Björnbröder 85 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 250,4 miljoner dollar.
39. Kogänget 50 miljoner dollarn (Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 103,9 miljoner dollar.
40. Prinsessan och grodan 104 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 267 miljoner dollar.

Alexander

#22
41. Trassel 200 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 591,8 miljoner dollar.
42. Nalle Puhs film : Nya äventyr i Sjumilaskogen 26 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 50 miljoner dollar.
43. Röjar-Ralf 189,4 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 471,2 miljoner dollar.
44. Frost 400,7 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio 2 gånger, vanlig version och en Sing-Along version månader senare) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 1,276 miljarder dollar.
45. Big Hero 6 222,5 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 657,8 miljoner dollar.

TrondM

Citat från: Alexander skrivet 14 augusti 2017 kl. 18:07:24Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 1276 miljarder dollar.

Oi. Det var veldig mye. Mangler det et komma her? ;)

Alexander

#24
46. Zootropolis 341, 3 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio en gång ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 1,024 miljarder dollar.
47. Vaiana 248,8 miljoner dollar ( Har i USA gått upp på bio 2 gånger, vanlig version och en Sing-Along version månader senare ) Över hela världen tjänade filmen in sammanlagt 642,9 miljoner dollar.

Säg bara till om ni undrar över nåt.  ;)

Alexander

#25
Citat från: TrondM skrivet 14 augusti 2017 kl. 18:12:39
Oi. Det var veldig mye. Mangler det et komma her? ;)

Ska fixa det. Gjorde rätt från början på Zootropolis iallafall.   :)
Så många siffror.  ::)

Edit: Fixat nu på Frost, tack för uppmärksammandet.

Disneyfantasten

Förlåt att jag tar upp en gammal tråd, men jag kom och tänka på en sak; hur ser det ut hos DisneyToon Studios filmerna? (Disneyklassiker-Uppföljarna, Nalle Puh filmerna, Långben, Musse Pigg, Knattarna i Jakten på Den Försvunna Lampan, Tingeling, Flygplan)

TecknatÄlskare

Zootropolis måste väl ha dragit in väldigt mycket också.

Alexander

#28
Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 december 2017 kl. 22:25:12
Förlåt att jag tar upp en gammal tråd, men jag kom och tänka på en sak; hur ser det ut hos DisneyToon Studios filmerna? (Disneyklassiker-Uppföljarna, Nalle Puh filmerna, Långben, Musse Pigg, Knattarna i Jakten på Den Försvunna Lampan, Tingeling, Flygplan)

Tyvärr finns det ingen sammanställning av dem filmernas resultatet och vissa filmer även saknar.  :-\

Men av det jag har hittat:
Ducktales-Jakten på den magiska lampan tjänade 18 miljoner dollar i USA (siffror för världen finns inte ute). Ett helt okej resultat men inte det Disney hade hoppats på, vilket gjorde att den tänkta uppföljaren och en långfilm med Piff och Puff Räddningspatrullen lades ner.

Janne Långben filmen tjänade däremot 35 miljoner dollar i USA (resultat för världen saknas).

De uppföljarna jag har hittat info om:  :)
(Resultatet är ifrån summan av antalet sålda VHSer första gången de kom, men om det är för hela världen står inte   :()
Aladdin och rövarnas konung: 186 miljoner dollar

Skönheten och odjuret - Den förtrollade julen: 180 miljoner dollar

Jafars återkomst: 150 miljoner dollar

Djungelboken 2: 135,7 miljoner dollar (Bioresultat över hela världen från 2003)

Peter Pan 2: 109.9 miljoner dollar (Bioresultat över hela världen från 2002

Tigers Film: 96 miljoner dollar (Den här gick på bio, och är resultatet efter första utgivningen från 2000.

Nasses stora film: 62,9 miljoner dollar (Resultatet från bio 2003)

Puhs film om Heffaklumpen: 52.9 miljoner dollar (Resultatet från bio 2005)


Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 21 december 2017 kl. 07:04:16
Tyvärr finns det ingen sammanställning av dem filmernas resultatet och vissa filmer även saknar.  :-\

Men av det jag har hittat:
Ducktales-Jakten på den magiska lampan tjänade 18 miljoner dollar i USA (siffror för världen finns inte ute). Ett helt okej resultat men inte det Disney hade hoppats på, vilket gjorde att den tänkta uppföljaren och en långfilm med Piff och Puff Räddningspatrullen lades ner.

Janne Långben filmen tjänade däremot 35 miljoner dollar i USA (resultat för världen saknas).

De uppföljarna jag har hittat info om:  :)
(Resultatet är ifrån summan av antalet sålda VHSer första gången de kom, men om det är för hela världen står inte   :()
Aladdin och rövarnas konung: 186 miljoner dollar

Skönheten och odjuret - Den förtrollade julen: 180 miljoner dollar

Jafars återkomst: 150 miljoner dollar

Djungelboken 2: 135,7 miljoner dollar (Bioresultat över hela världen från 2003)

Peter Pan 2: 109.9 miljoner dollar (Bioresultat över hela världen från 2002

Tigers Film: 96 miljoner dollar (Den här gick på bio, och är resultatet efter första utgivningen från 2000.

Nasses stora film: 62,9 miljoner dollar (Resultatet från bio 2003)

Puhs film om Heffaklumpen: 52.9 miljoner dollar (Resultatet från bio 2005)

Ursäkta att jag frågar, men jag har länge undrat; hur kommer det sig att du även räknar Nalle Puh filmerna som uppföljare, trots att de inte alls tillhör den kategorin, att Nalle Puh är ett så stort varumärke (inte helt olikt Musse Pigg gänget!) och att den första filmen inte var en långfilm från början och dessutom aldrig visats i sin helhet på svenska biografer?

Det är bara andra halvan av de filmer du nämner som är egentliga uppföljare.

Alla har ju sitt perspektiv, men att även börja räkna Nalle Puh filmerna som uppföljare tycker jag är långsökt, det är som man även skulle räkna Fabror Joakim och Knattarna i Jakten på Den Försvunna Lampan, Janne Långben The Movie och Musse, Kalle och Långben De Tre Musketörerna som uppföljare, om man räknar ALLA DisneyToon filmer som uppföljare så blir det ju knappt någon kvar...

Jag har sedan länge lärt mig att Nalle Puh filmerna inte alls kategoriseras som uppföljare  :) .