Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sorgliga filmer

Startat av Experten, 4 juli 2013 kl. 13:53:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Dig skall jag älska! är en av dom sirligast sakerna någonsin !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

DRYSkotty

#33
En av de mest rörande och ledsna filmerna jag tittade på var "vanilla sky" en mycket sorglig historia för mig.

Edit: Tagit bort ovidkommande länk. /Daniel

Elios

Citat från: DRYSkotty skrivet 28 januari 2019 kl. 23:56:38
En av de mest rörande och ledsna filmerna jag tittade på var "vanilla sky" en mycket sorglig historia för mig.

Edit: Tagit bort ovidkommande länk. /Daniel

Är inte det action?

Disneyfantasten

#35
Här är Disneyfilmer med sorgliga scener;

>Snövit och De Sju Dvärgarna (1937);
- när Dvärgarna (samt Skogsdjuren) sörjer Snövit

>Pinocchio (1940);
- när Geppetto tror att Pinocchio är död

>Dumbo (1941);
- när hans fängslade mamma vaggar honom i sin snabel

>Bambi (1942);
- när Bambis Mamma blir skjuten

>Askungen (1950);
- när Askungen rusar ut i trädgården och gråter

>Alice i Underlandet (1951);
- när Alice sjunger sången "Jättegoda Råd"

>Peter Pan (1953);
- när Lena sjunger sången "Din Mamma och Min"

>Lady och Lufsen (1955);
- när Jock tror att Trofast är död

>Törnrosa (1959);
- när Féerna sörjer Törnrosa

>Pongo och De 101 Dalmatinerna (1961);
- när Roger, Anita och Nanny tror att deras hundar (i det fallet Dalmatiner) aldrig kommer hem igen

>Djungelboken (1967);
- när Mowgli tror att Baloo är död

>Robin Hood (1973);
- när Lille John och Hoppsan tror att Robin Hood drunknat

>Micke och Molle (1981);
- när Änkan Tweed lämnar Micke i skogen

>Skönheten och Odjuret (1991);
- när Belle tror att Odjuret dött

>Lejonkungen (1994);
- när Mufasa dör

>Pocahontas (1995);
- kan inte riktigt förklara, men det är mycket i filmen som är sorgligt

>Toy Story (1995);
- under sången "Jag Ska Aldrig Mer Flyga Igen"

>Ringaren i Notre Dame (1996);
- när Quasimodo blir misshandlad av folkmassan på torget
- när Quasimodo tror att Esmeralda dött

>Tarzan (1999);
- när Kerchak dör

>Toy Story 2 (1999);
- under sången "Hon Älskade Mig"

>Kejsarens Nya Stil (2000);
- när Kuzco är ensam och övergiven efter att ha insett att Pacha ahde rätt

>Monsters Inc (2001);
- när Sulley skrämt Bu av misstag
- när de skiljs i slutet

>Björnbröder (2003);
- när Kenai berättar för Koda att hans mamma är död

>Prinsessan och Grodan (2009);
- när Ray dör

>Toy Story 3 (2010);
- kan inte riktigt förklara hur, men den är iallafall sorglig på ett bra sätt

>Trassel (2010);
- när Rapunzel tror att Eugene Flynn Rider dött

>Frost (2013);
- när Anna fryser till is

>Big Hero 6 (2014);
- när Tadashi dör
- när Baymax förstörs (fast han kommer tillbaka i slutet helt fixad)

>Insidan Ut (2015);
- när Bing Bong försvinner
- när Jenny/Riley kommer hem i slutet

Det kan hända att jag glömt några stycken, men det är dessa jag kommer på just nu...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 januari 2019 kl. 10:02:34
Här är Disneyfilmer med sorgliga scener;

>Snövit och De Sju Dvärgarna (1937);
- när Dvärgarna (samt Skogsdjuren) sörjer Snövit

>Pinocchio (1940);
- när Geppetto tror att Pinocchio är död

>Dumbo (1941);
- när hans fängslade mamma vaggar honom i sin snabel

>Bambi (1942);
- när Bambis Mamma blir skjuten

>Askungen (1950);
- när Askungen rusar ut i trädgården och gråter

>Alice i Underlandet (1951);
- när Alice sjunger sången "Jättegoda Råd"

>Peter Pan (1953);
- när Lena sjunger sången "Din Mamma och Min"

>Lady och Lufsen (1955);
- när Jock tror att Trofast är död

>Törnrosa (1959);
- när Féerna sörjer Törnrosa

>Pongo och De 101 Dalmatinerna (1961);
- när Roger, Anita och Nanny tror att deras hundar (i det fallet Dalmatiner) aldrig kommer hem igen

>Djungelboken (1967);
- när Mowgli tror att Baloo är död

>Robin Hood (1973);
- när Lille John och Hoppsan tror att Robin Hood drunknat

>Micke och Molle (1981);
- när Änkan Tweed lämnar Micke i skogen

>Skönheten och Odjuret (1991);
- när Belle tror att Odjuret dött

>Lejonkungen (1994);
- när Mufasa dör

>Pocahontas (1995);
- kan inte riktigt förklara, men det är mycket i filmen som är sorgligt

>Toy Story (1999);
- under sången "Jag Ska Aldrig Mer Flyga Igen"

>Ringaren i Notre Dame (1996);
- när Quasimodo blir misshandlad av folkmassan på torget
- när Quasimodo tror att Esmeralda dött

>Tarzan (1999);
- när Kerchak dör

>Toy Story 2 (1999);
- under sången "Hon Älskade Mig"

>Kejsarens Nya Stil (2000);
- när Kuzco är ensam och övergiven efter att ha insett att Pacha ahde rätt

>Björnbröder (2003);
- när Kenai berättar för Koda att hans mamma är död

>Prinsessan och Grodan (2009);
- när Ray dör

Toy Story 3 (2010);
- kan inte riktigt förklara hur, men den är iallafall sorglig på ett bra sätt

>Trassel (2010);
- när Rapunzel tror att Eugene Flynn Rider dött

>Frost (2013);
- när Anna fryser till is

>Big Hero 6 (2014);
- när Tadashi dör
- när Baymax förstörs (fast han kommer tillbaka i slutet helt fixad)

>Insidan Ut (2015);
- när Bing Bong försvinner
- när Jenny/Riley kommer hem i slutet

Det kan hända att jag glömt några stycken, men det är dessa jag kommer på just nu...

Jag förmodar att du menar att Toy Story är från 1995.  ;D

Finns det inget sorgligt i Kogänget, Lilla Kycklingen, Atlantis, Skattkammarplaneten eller Lilo & Stitch då?

Jag tycker iallafall Lilo & Stitch 2 så är det iallafall sorgligt när man tror att Stitch dör.

Själv tycker jag i Tarzan att det finns oerhört många sekvenser som är sorgliga. Bland dem i början där den lille ungen som blir jagad av Sabor (som vi inte vet går bort), när Tarzans föräldrar går bort och lite annat med som jag inte kommer på nu.

Askungen får sin klänning förstörd förmodar jag kanske är samma scen där hon springer ut till skogen och där möter den goda fen. Men den känns mer som en tråkig scen. Att typ detta var ju tråkigt.

Men varför är vissa av dem sorgliga bara för att dem sjunger en sång??

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 januari 2019 kl. 12:33:46
Jag förmodar att du menar att Toy Story är från 1995.  ;D

Finns det inget sorgligt i Kogänget, Lilla Kycklingen, Atlantis, Skattkammarplaneten eller Lilo & Stitch då?

Jag tycker iallafall Lilo & Stitch 2 så är det iallafall sorgligt när man tror att Stitch dör.

Själv tycker jag i Tarzan att det finns oerhört många sekvenser som är sorgliga. Bland dem i början där den lille ungen som blir jagad av Sabor (som vi inte vet går bort), när Tarzans föräldrar går bort och lite annat med som jag inte kommer på nu.

Askungen får sin klänning förstörd förmodar jag kanske är samma scen där hon springer ut till skogen och där möter den goda fen. Men den känns mer som en tråkig scen. Att typ detta var ju tråkigt.

Men varför är vissa av dem sorgliga bara för att dem sjunger en sång??

Mycket riktigt menade jag 1995 vid första Toy Story!  ;) (men jag skrev fel i hastigheten)

I Kogänget och Lilo och Stitch finns det mycket riktigt sorgliga scener, även om de inte är lika nämnvärda som de nämnda scenerna... (här syftar jag alltså på scenerna!)

Mycket riktigt var det efter att Askungens klänning förstördes (jag klarar verkligen inte av den scenen även om jag tycker bra om resten av filmen) och innan Gudmodern visade sig...

Därför att sångerna är sorgliga förstås! (finns det inga sånger du tycker är sorgliga?)

När du nämnde Lilo och Stitch 2 kan jag iallafall nämna några uppföljare med sorgliga scener; Lady och Lufsen 2 Ludde på Äventyr och Peter Pan 2 Tillbaka Till Landet Ingenstans...

Och bland Nalle Puh filmerna tycker jag att Nalle Puh och Jakten på Christoffer Robin är ganska sorglig, när Puh sjunger sången "Där Högt i Det Blå"!

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 januari 2019 kl. 21:21:36
I Den Otroliga Vandringen är det väldigt sorgligt i slutet när Peter tror att Shadow inte kommer hem (fast han gör ju det). Och också när Sassy faller ner för vattenfallet och hundarna tror att hon har dött (fast hon överlever)


I Ice Age är det sorgligt när Manny minns sin gamla familj (jag tar med icke-disney-filmer också ;) )


I Monsters Inc är det sorgligt när Sulley tar farväl av Bu


En film som fick mig att gråta när jag var liten var 2 Tigerbröder :'( Men jag säger inte vilken scen för ni kanske inte har sett den


I Landet för Längesedan är det sorgligt när Lillefots Mamma dör


En man som heter Ove innehåller många sorgliga scener

Justé, Monsters Inc, den scenen är också ganska sorglig...

Jag har inte sett Tigerbröder, bara en TV-trailer för den, för många år sedan...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 januari 2019 kl. 15:45:29
Mycket riktigt menade jag 1995 vid första Toy Story!  ;) (men jag skrev fel i hastigheten)

I Kogänget och Lilo och Stitch finns det mycket riktigt sorgliga scener, även om de inte är lika nämnvärda som de nämnda scenerna... (här syftar jag alltså på scenerna!)

Mycket riktigt var det efter att Askungens klänning förstördes (jag klarar verkligen inte av den scenen även om jag tycker bra om resten av filmen) och innan Gudmodern visade sig...

Därför att sångerna är sorgliga förstås! (finns det inga sånger du tycker är sorgliga?)

När du nämnde Lilo och Stitch 2 kan jag iallafall nämna några uppföljare med sorgliga scener; Lady och Lufsen 2 Ludde på Äventyr och Peter Pan 2 Tillbaka Till Landet Ingenstans...

Och bland Nalle Puh filmerna tycker jag att Nalle Puh och Jakten på Christoffer Robin är ganska sorglig, när Puh sjunger sången "Där Högt i Det Blå"!

Här vill jag bara med påminna om Nasses Stora Film kan man säkert fälla en liten tår av.  :P
En annan film jag kan tycka är väldigt sorglig är Min Hund Skip. Den är härlig på många vis och en sån söt liten hund.  ;D
Jag tänker mig med att den där Marley & Jag är sorglig har jag hört. Men har vägrat se den just därför.  :-[

Då undrar jag om man får ha med dokumentärer så vill jag iallafall rekommendera Filmen Om Alexander som du kan se på D-Play. Där kan vi snacka om en film jag föll en tår för. En annan som jag med såg tidigare förra året hette Midnight Sun och OJ VAD DEN VAR BRA MEN GRYMT SORGLIG! Såg hur hon som satt bredvid mig i salongen bara stor grät.

Jag grät också i filmen The Patriot när Mel Gibsons dotter springer till honom för att förlåta. Då kunde jag inte hålla tårarna borta längre.  :'(

Självklart finns det väl sånger man kan höra som får en att gråta som Tears In Heaven tycker jag känns som en sådan. Bra låt för övrigt. Men jag undrar lite hur du kan tycka att den där sången i Toy Story är sorglig visst den är ju lite bitter så men inget jag tycker är sorgligt.  >:(

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 30 januari 2019 kl. 00:14:54
Här vill jag bara med påminna om Nasses Stora Film kan man säkert fälla en liten tår av.  :P

Självklart finns det väl sånger man kan höra som får en att gråta som Tears In Heaven tycker jag känns som en sådan. Bra låt för övrigt. Men jag undrar lite hur du kan tycka att den där sången i Toy Story är sorglig visst den är ju lite bitter så men inget jag tycker är sorgligt.  >:(

Ta det lungt nu! Bara för att filmer är sorgliga behöver det inte alltid nödvändigtvis betyda att man gråter till dem, det är inget du behöver bli hysterisk över!

Men det är sant att Nasses Stora Film (liksom Tigers Film) har lite sorgliga scener i sig också...

Jag vet dock inte vad Tears In Heaven är även fast den sången låter lite bekant...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 januari 2019 kl. 00:24:36
Ta det lungt nu! Bara för att filmer är sorgliga behöver det inte alltid nödvändigtvis betyda att man gråter till dem, det är inget du behöver bli hysterisk över!

Men det är sant att Nasses Stora Film (liksom Tigers Film) har lite sorgliga scener i sig också...

Jag vet dock inte vad Tears In Heaven är även fast den sången låter lite bekant...

Nej vafan jag menade inte så. Var mer att den sången med Buzz var att nu kom sanningen fram. Skrev nog fel emoji.   ???

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 januari 2019 kl. 00:24:36
Jag vet dock inte vad Tears In Heaven är även fast den sången låter lite bekant...
Det är Eric Clapton som gjort den låten. Den handlar om hans saknad efter sin 4-åriga son Conor som dog i en fall-olycka 1991

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 mars 2019 kl. 21:09:04
Den här bortklippta scenen från Zootropolis är också väldigt sorglig :'( Fattar inte varför dom tog bort den ???

https://www.youtube.com/watch?v=jirxJCsSzy8

Dem kanske tog bort den just därför den inte skulle vara tänkt som en sorglig film kanske.  :-*

Disneyfantasten

Jag har ganska nyligen lagt till Monsters Inc i filmlistan (gjorde det 2019-04-09), och jag kommer att fylla i med fler när jag kommer på...